روز سبز بورس بعد از دو هفته ریزش؛ شستا صف خرید تشکیل داد

بورس امروز سه شنبه 24 فروردین 1400 بعد از دو هفته ریزش پی در پی یک روز سبز را هم به خود دید و شاخص بورس بیش از 18 هزار واحد جهش کرد. شستا نیز بعد از مدتها امروز سهامداران خود را با صف فروش 67 میلیاردی امیدوار کرد.

به گزارش کاماپرس، سهامداران بورس امروز هم با ناامیدی در انتظار سقوط شاخص و بازار یکدست قرمزپوش بودند اما این بار تلاش بازارگردانان 5 سهم مهم و شاخص ساز نتیجه بخش بود و بورس بعد از دو هفته سبزپوش شد.

نکته نه چندان خوشایند در بازار امروز این بود که با وجود جهش 18 هزار واحدی شاخص کل، شاخص هم وزن که نشان دهنده وضعیت سهام شرکت های کوچک تر بورسی است ، فقط 10 صدم درصد رشد کرد و این امر غیرعادی بودن وضعیت بازار را به نمایش می گذارد.

البته نباید صرفا با عینک بدبینی به بورس نگاه کرد و برخی کارشناسان نیز تعدیل ها و ریزش های صورت گرفته در قیمت سهام ها کافی می دانند و قیمت کنونی بسیاری از سهام ها از دیدگاه آنها واقعی و حتی فرصت ساز است.

آریاک سفر

فرارو گزارش کرده است که شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که برای انتشار اوراق بدهی و حمایت از بازار پیش‌قدم شده، امروز شاهد تشکیل سنگین‌ترین صف خرید بوده است. ارزش صف خرید شستا در بازار به حدود ۶۷ میلیارد تومان می‌رسد. غگیلا که تا روز‌های قبل صدرنشین بود، امروز با صف خرید ۴۹ میلیاردی در رتبه دوم ایستاده است. صف خرید برکت هم با ارزش ۲۷ میلیارد تومانی در مقام سوم قرار گرفته است. شصدف، فخوز، کرازی، تاپیکو، فنورد، ونوین، آریا، کاوه، سدشت، هرمز و نوری از دیگر نماد‌های دارای صف خرید در بازار امروز بودند.

شایان ذکر است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با جهش ۱۸ هزار و ۴۵۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۱۶ واحد رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز