شروع همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای شعار سال، به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وام قرض‌الحسنه با کارمزد پایین را ارائه کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون این مجموعه به منظور عملی شدن شعار سال و برای حمایت از تولید دانش بنیان، با مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تفاهم نامه‌ای را امضا کرده است. تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه مذکور باعث بهبود جریان تولیدات هدفمند داخلی و گسترش درآمدها خواهد شد.

حمایت از تولید داخلی؛ مانعی برای خروج نخبگان

سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی چند سال اخیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آشنا شده و قصد دارد با حمایت نظام‌مند و درست به زیرمجموعه‌های مرتبط با آن وام قرض‌الحسنه ارائه دهد.

آریاک سفر

با توجه به سقف وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امکان اعطای 5 میلیارد ریال وام به این مجموعه‌ها وجود دارد. این شرکت‌ها به شکل هدفمند به دنبال تولید دانش بنیان مبتنی بر ارزش‌های ایرانی – اسلامی هستند. این وام‌ها هم به گسترش تولید دانش بنیان در حوزه مذکور کمک کرده و هم مانعی برای خروج نخبگان به کشورهای دیگر شده است.

پژمان در این خصوص بیان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد، مسئولیت زیست بوم بازی‌های دیجیتال را برعهده دارد. حوزه‌های زیست بوم به تولید، نشر، مطالعات و پژوهش و همچنین اقتصاد و رسانه تقسیم می‌شود. با توجه به این موضوع بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ماموریت گسترده‌ای در حوزه نظارتی، آموزشی، حمایتی و … دارد.

به لحاظ رسانه و فرهنگ، رشد بازی‌های ویدیویی از همه ابعاد دیگر رسانه سریع‌تر بوده‌ و به همین نسبت رشد جمعیت علاقمندان به آن و در نتیجه ضریب نفوذ و میزان درآمد آن‌ها هم بالاتر رفته است. آمار داخلی حاکی از آن است که تعداد افراد استفاده کننده از بازی‌های دیجیتال طی سال 1388 تا 1398، از 16 میلیون نفر به 32 میلیون نفر رسیده و به نوعی این حوزه به اولویت‌ در بین صنایع خلاق تبدیل شد.

مشکل تامین منابع مالی ارزان قیمت است

به گفته پژمان، اغلب بازی سازان، به خصوص در حوزه بازی‌های موبایلی، با موانعی روبرو هستند. تامین سرمایه ارزان قیمت به منظور گردش مالی و تولیدات بیشتر، در رأس تمام این مشکلات قرار دارد. مسئله اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حل چنین مشکلاتی از تولیدکنندگان یا به صورت مستقیم یا در قالب رفع موانع برای دستیابی به منابع مالی است. تامین منابع ارزان قیمت یکی از این موانع محسوب می‌شود و در این باره بنیاد رایزنی‌های مختلفی با دستگاه‌های ذی ربط خصوصی و دولتی داشت. ایجاد صندوق‌های خطرپذیر، برنامه تسهیلاتی برای این صندوق‌ها و… نیازهای این بخش را مرتفع نکرده و تاکنون هم تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در خصوص تامین منبع مالی مشکل داشتند.

راهبری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این خصوص ارزشمند است و این بانک به فضای یاد شده توجه دارد. در همین راستا بانک از منابع مالی در دسترس برای حمایت از بازی سازان در بنیاد استفاده می‌کند. پژمان ابراز امیدواری کرده که تفاهم نامه منعقد شده در این حوزه بسیار کمک کننده خواهد بود و باعث گسترش صنعت بازی سازی در کشور و رشد همکاری بنیاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آینده خواهد شد.

سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای گسترش تولیدات دانش بنیان

دکتر سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سیاست بانک قرض الحسنه مهر ایران در دوره جدید حمایت از صنایع پیشرو است. براساس آمار بنیاد ملی بازی‌ها، در حال حاضر مردم برای بازی‌های دیجیتال بیشتر از 10 هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند. اما عدم حمایت از برخی سازندگان بازی‌ها باعث خروج آن‌ها از کشور و درآمدزایی برای کشورهای بیگانه شده است. هم اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به وظیفه خود و به منظور سوددهی این قبیل فعالیت‌ها در کشور، به این حوزه کمک رسانی مناسبی خواهد داشت.

به گفته شمسی‌نژاد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این حوزه، نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود. تفاهم نامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای باعث کمک به این حوزه خواهد شد. تفاهم نامه مذکور آغاز یک همکاری بزرگ است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پتانسیل خود را برای حمایت از زیرمجموعه‌های بنیاد ملی بازی های رایانه ای به کار خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: از مأموریت‌های اصلی این بانک حمایت از افراد، شرکت‌ها و نهادهایی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. حمایت قاطع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و صنایع پیشرو را اعلام می‌کنم. ما تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقوقی وام قرض‌الحسنه می‌دهیم و آمادگی داریم به شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌سازی این وام‌ها را ارائه کنیم. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی می‌کند از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت ویژه‌ای داشته باشد. برکت قرض‌الحسنه نیز منتج به رشد و توسعه این شرکت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : بانک قرض الحسنه مهر ایران
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز