شرایط مهاجرت با ویزای کارآفرینی انگلیس و کانادا

ویزای کارآفرینی- کاماپرس
لست سکند

ویزای کارآفرینی به کارآفرینان این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را راه اندازی کرده یا در یک کسب و کار کشور خارجی سرمایه‌گذاری کنند. کانادا و انگلیس از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت با این نوع ویزا هستند. ویزای کارآفرینی انگلستان، تمایل به انتقال کسب و کار به و امکان سرمایه‌‌گذاری در این کشور است که انواع مختلفی مانند کارآفرینی از طریق مشارکت عمومی، ثبت انواع شرکت، تجارت شخصی و … دارد. ویزای کارآفرینی انگلستان به دو شکلوویزای استارتاپ و نوآوری قابل دریافت است. ویزای کارآفرینی کانادا از بهترین روش‌های اخذ اقامت کانادا است. متقاضی این ویزا ابتدا باید اقامت کاری 1 تا 2 ساله گرفته و پس از راه‌اندازی کسب و کار خود، برای اقامت دائم درخواست دهد. در این روش امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان وجود دارد و در صورت گذشت 3 سال از اقامت دائم، می توان برای پاسپورت کانادا از طریق کارآفرینی اقدام کرد.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه زندگی، شرایط اخذ ویزای کارآفرینی و مدارک مورد نیاز آن در انگلستان و کانادا می‌پردازد.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی انگلیس

دارندگان ویزای کارآفرینی انگلیس می‌توانند ویزای خود را قبل از انقضای آن مشروط بر اینکه ۲۰۰ هزار پوند در شرکت یا بیزنسی سرمایه‌گذاری و در مدت 6 ماه از تاریخ دریافت ویزا به عنوان خوداشتغال یا مدیر ثبت نام کرده باشد، تمدید کنند. باید 3 ماه قبل از درخواست خوداشتغال، مدیر یا شریک یک تجارت بودن را ثابت کنند. همچنین باید حداقل 2 شغل تمام وقت ایجاد کنند که هر کدام حداقل یک سال طول بکشد.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

متقاضیان ویزای کارآفرینی کانادا باید طرح تجاری مناسب ارائه کنند اما این طرح باید متناسب با ایالت مورد نظر بوده و ثابت کند که طرحی سودمند است. در صورت تایید طرح تجاری و تعیین میزان سرمایه مورد نیاز، برای افراد اجازه ورود به کانادا را صادر می‌شود. حداقل میزان سرمایه برای ویزای کارآفرینی در کانادا 75 هزار دلار کانادا است. در این مسیر مهاجرتی، این افراد با سرمایه‌گذاری 50 هزار دلار در شهرهای کوچک و 100 هزار دلار در شهرهای بزرگتر قادر به اخذ ویزای کارآفرینی کانادا را برای خود و خانواده‌شان هستند. فرد در ابتدا باید طرح تجاری مورد نظر خود را که قصد سرمایه‌گذاری در آن دارد، به استان مربوطه ارائه کند و منتظر نتیجه و پاسخ استان بماند. پس از ورود متقاضی به کانادا و با گذشت یک سال، فرد قادر است یک گزارش از نحوه عملکرد و راه‌اندازی بیزینس خود و سرمایه وارد شده را به استان مربوطه ارائه دهد؛ در صورت تایید استان، می تواند درخواست اقامت دائم خود، همسر و فرزندان کمتر از 22 سال را ثبت کند. طول پروسه این مسیر 6 ماه تا 1سال  خواهد بود. از شرایط لازم این مسیر می‌توان به دارا بودن سابقه بیزینس حداقل یک سال یا سابقه مدیریت در سطح بالا و مدرک آیلتس آکادمیک در سطح 5 اشاره کرد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی انگلیس

طرح تجاری: از مراحل مهم و لازم در مسیر اخذ ویزای کارآفرینی انگلیس ارائه طرح تجاری قوی و قابل استناد است. باید نشان داد متقاضی دارای مهارت و تجربه لازم برای راه‌اندازی یک تجارت بوده و مبلغ سرمایه از کجا به دست آمده است. یک طرح تجاری حرفه‌ای احتمال قبولی ویزای کار آفرینی انگلستان را تا حد زیادی بالا می‌برد.

راز آسمان پایتخت

زبان انگلیسی: متقاضی باید زبان انگلیسی را در سطح B1 یا بالاتر برای مولفه‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن بلد باشد و مدرک زبان قابل قبول ارائه دهد.

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری: برای هر کشوری که در ۱۰ سال گذشته حداقل یک سال در آن زندگی کرده‌اید، باید گواهی عدم سابقه کیفری را ارائه دهید. این گواهی برای همسر و هر فرد وابسته‌ بالای ۱۸ سال مورد نیاز است. گواهی باید در مدت ۶ ماه پس از درخواست ویزا صادر شده باشد.

تمکن مالی: متقاضیان ویزای کارآفرینی Tier 1 باید بودجه‌ای برای تامین هزینه‌های خود در مدت زمان اقامت در نظر بگیرند و مدارک آن را ارائه دهند. مقدار وجوه نگهداری مورد نیاز بستگی به این دارد که آیا درخواست اولیه ویزا را دارند یا برای تمدید آن درخواست می ‌کنند. متقاضی اولیه ویزا باید حداقل ۳ هزار و ۳۱۰ پوند سرمایه و متقاضی تمدید ویزا باید حداقل 945 پوند سرمایه داشته باشد. تمامی متقاضیان باید این مبلغ را به طور مداوم برای ۹۰ روز یا بیشتر داشته باشند. به علاوه باید مدرکی مبنی بر اینکه  به سرمایه‌گذاری بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار پوند دسترسی دارید ارائه دهید.

ویزای کارآفرینی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

مدارک خاص مورد نیاز برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا بسته به برنامه مهاجرتی و استان یا منطقه متفاوت است اما ارائه برخی اسناد برای درخواست ویزای کارآفرینی در کانادا در تمامی ایالات رایج است.

طرح کسب و کار: یک طرح کسب و کار دقیق باید شامل اطلاعاتی در مورد ماهیت کسب و کار، تحلیل بازار، پیش‌بینی‌های مالی و پتانسیل ایجاد شغل باشد.

اثبات دارایی خالص: صورت‌حساب‌های بانکی، پرتفوی سرمایه‌گذاری، دارایی‌های املاک و مستغلات و سایر دارایی‌ها از این دسته هستند.

اثبات تجربه تجاری: شواهدی از مدیریت کسب و کار مرتبط یا تجربه کارآفرینی مانند رزومه، نامه‌های مرجع و اسناد مالکیت کسب و کار را شامل می‌شوند.

اسناد حقوقی: این اسناد شامل اسناد ثبت شرکت، قراردادهای مشارکت، قراردادهای حق رای یا هر سند قانونی دیگر مربوط به تأسیس یا کسب تجارت است.

اثبات مهارت زبان: بسته به برنامه باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی مانند نتایج آزمون زبان IELTS، CELPIP، TEF ارائه دهید.

مدارک تحصیلی: کپی مدارک تحصیلی یا گواهینامه‌های مرتبط با تجربه کاری ارائه دهید.

مدارک شناسایی شخصی: کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، شناسنامه، عکس پرسنلی رنگی و … از دیگر مدارک لازم برای ارائه است.

ویزای کارآفرینی

زندگی در انگلیس یا کانادا؟

به طور کلی هردو کشور شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند اما انگلستان تاریخ غنی‌تری نسبت به کانادا دارد و کانادا نیز دارای طبیعت بکرتر و هزینه‌های کمتری نسبت به انگلیس است. انگلیس دموکراسی بیشتری نسبت به کانادا دارد که این امر برای زندگی بسیار حائز اهمیت است. انگلیس دانشگاه‌های برتری نسبت به کانادا دارد و همچنین برای افرادی که کاری مرتبط با ایران دارند، تفاوت ساعت با ایران کمتر است. با این وجود نمی‌توان از مدرن بودن کانادا، جمعیت کمتر و فرصت‌های بیشتر آن چشم‌پوشی کرد. مقایسه درآمد در انگلیس و کانادا به عوامل متعددی مانند تحصیلات، نوع تخصص، سابقه کاری، محل کار و جنسیت بستگی دارد. در انگلیس درآمد مشاغل عموماً بالا است و مدیران ارشد و اجرایی بیشترین دستمزد را دارند. متوسط درآمد ماهانه یک کارگر در انگلیس ۳ هزار و ۲۸۹ پوند است. حقوق پرداختی در استان‌های مختلف کانادا فراز و نشیب‌هایی دارد اما بنا بر اعلام دولت مرکزی کانادا میانگین حقوق ماهیانه کار ۹ هزار و ۹۰۰ دلار کانادا است.

سرمایه گذاری در کانادا گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت است چراکه عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است و اقتصاد آن دب حال حرکت رو به جلو است. بخش کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع طبیعی، تولید و خدمات، املاک و مستغلات مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کانادا محسوب شده و مشاغل به میزان مناسبی در هر یک از آن ها توزیع شده‌اند. انگلیس نیز در سال ۲۰۲۱ جایگاه پنجم برترین اقتصادهای بزرگ دنیا شد در حالیکه کانادا جایگاه نهم را کسب کرد. چهار بخش اصلی اقتصاد انگلیس کشاورزی و ماهیگیری، سرمایه‌گذاری، تولید و گردشگری است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در انگلیس نیز برای مهاجرت می‌تواند گزینه‌ی معقولی باشد. در نهایت می‌توان گفت اگر هدفتان تحصیل و آموزش با فرهنگ غنی اروپایی است، انگلیس گزینه بهتری خواهد بود اما اگر دنبال فرصت‌های کاری متنوع هستید بهتر است کانادا را انتخاب کنید.

ویزای کارآفرینی

مهاجرت از طریق اخذ ویزای کارآفرینی به انگلستان یا کانادا با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت در اروپا یا کانادا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را می‌دهند. کارشناسان این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91096339_021  تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز