شرایط جدید فروش خودروهای مونتاژی اعلام شد

لست سکند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اعلامیه‌ای ضوابط جدید فروش خودروهای مونتاژی را به شرکت‌های خودروسازی ابلاغ کرده است. بر این اساس خودروهای مونتاژی شرکت‌های ایلیا، فردا موتورز، کرمان موتور، مدیران خودرو و بهمن موتور باید تنها از طریق سامانه یکپارچه عرضه شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس فروش خودروهای مونتاژی از طریق نمایندگی و در قالب طرح‌هایی همانند فروش اقساطی یا فوری ممنوع است. در صورت مشاهده چنین مسئله‌ای در قالب قوانین تعزیری برخورد خواهد شد. با توجه به اینکه شرکت‌های خودروسازی در تعیین و ابلاغ اولویت‌های سامانه یکپارچه مشارکت داشته‌اند؛ تحویل خودروها در قالب تعهدات آتی شرکت‌ها تلقی می‌شود. به این ترتیب خودروسازها باید بر اساس قیمت‌های مصوب تعهدات خود را در زمان مقرر ایفا کنند. در غیر این صورت در قالب قوانین تعزیری با خودروساز برخورد خواهد شد.

تکمیل مستندات مربوط به محصولاتی که هنوز تعیین قیمت نشده‌اند، باید در حداقل زمان ممکن انجام شود. قراردادهای این محصولات باید به شکلی منعقد شود که امکان پرداخت مابه‌التفاوت احتمالی به محض تعیین قیمت وجود داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

نوع قرارداد تنظیم شده در نحوه اخذ مبلغ خودرو تأثیرگذار است. تکمیل وجه باید با توجه به اینکه قرارداد پیش‌فروش، پیش‌فروش فوری یا فوق‌العاده سه ماهه است، صورت پذیرد. قیمت‌هایی که شرکت‌ها در دعوتنامه تکمیل وجه اعلام می‌کنند، باید کاملا با قیمت‌های مصوب هم‌خوانی داشته باشد. در غیر این صورت خودروساز مشمول گران‌فروشی شده و تخلف شرکت از طریق محاکم تعزیری پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : خودروسازی ایلیافردا موتورزکرمان موتورگروه بهمنمدیران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز