شرایط جدید خرید خودرو از بورس کالا

هر کد بورسی فقط می‌تواند یکبار برای خرید خودرو از بورس کالا اقدام کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس ابلاغیه ارسال شده از سوی بورس کالا به کارگزارن، افرادی که دارای کد بورسی هستند تا اطلاع ثانوی فقط می‌توانند یک خودرو از این بازار خریداری کنند.

ثبت سفارش در بورس از زمان تایید عرضه تا ساعت 17 و روز قبل عرضه امکان پذیر خواهد بود. اشخاصی که پیش از این از بورس کالا خودرو خریداری کرده‌اند امکان ثبت سفارش مجدد را ندارند. لازم به ذکر است خودروهای خریداری شده از بورس را نمی‌توان به شخص ثالث واگذار کرد.

نحوه گرفتن کد بورس کالا

متقاضیان دریافت کد بورس کالا می‌توانند به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

در روش آنلاین که آسان‌ترین راه است افراد ابتدا باید احراز هویت را از طریق سجام انجام دهند و پس از آن به سامانه کارگزاری آنلاین مراجعه کرده پس از انتخاب کارگزاری با وارد کردن کدملی، شماره موبایل، کدامنیتی و تکمیل اطلاعات خواسته شده کد بورسی را اخذ می‌کنند.

اگر افرادی بخواهند به صورت حضوری این کد را دریافت کنند ابتدا باید اطلاعات خود را به بورس کالا ارسال کرده پس از آن فایلی برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود که با تکمیل اطلاعات و تحویل به کارگزاری می‌تواند کد بورسی را دریافت کند.

چگونگی تسویه وجه خودروهای فروخته شده در بورس

طبق گفته محمد نوروزپور سرپرست مدیر تسویه و پایاپای بورس کالای ایران، افرادی که در بورس کالا خودرو خریداری کرده‌اند فقط 3 روز مهلت دارند تا مبلغ کامل خودرو را واریز کنند. اگر تا ساعت 15 روز سوم تسویه صورت نگیرد فرد جریمه خواهد شد و اگر پرداخت تا روز ششم هم انجام نشود خریدار موظف است جریمه بیشتری را به عنوان ابطال معامله پرداخت کند و پس از ابطال امکان دریافت خودرو را نخواهد داشت.

مراحل تحویل گرفتن خودرو از بورس کالا

افرادی که موفق به خریداری خودرو در بورس کالا شوند ابتدا باید هزینه جانبی خودرو و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند، پس از آن باید برای تسویه حساب نهایی اقدام کنند و مستندات مربوط به واریز وجه را ارائه دهند. پس از تسویه حساب باید به کارگزاری اطلاع‌سانی شود و پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام در شرکت، خودرو تحویل مشتری خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز