شرایط ثبت شرکت در روسیه و هر آنچه باید بدانید

ثبت شرکت روسیه-کاماپرس
لست سکند

کشور روسیه با داشتن اقتصاد رو به رشد، سیستم مالی و قانونگذاری‌های مناسبش‌ می‌تواند یکی از مقاصد جذاب برای کارآفرینان باشد. با ثبت شرکت در این کشور امکان دریافت اقامت دائم آن نیز فراهم‌ می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روسیه بهترین میانبر برای شروع تجارت با کشورهای اروپایی است و سرمایه گذاری در این کشور فرصت‌های تجاری فوق العاده‌ای را پیش روی شما قرار‌ می‌دهد. اگر به فکر مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت هستید، در ادامه شرایط ثبت انواع شرکت در این کشور را بررسی‌ می‌کنیم.

ثبت شرکت روسیه-کاماپرس

انواع شرکت قابل ثبت در روسیه

روسیه با توجه به قانونگذاری خود تنوعی از شرکت‌ها را دارد. برای ثبت و راه اندازی شرکت در این کشور پیشنهاد‌ می‌کنیم حتما از شرایط تجاری آن مطلع باشید. برای ایرانیانی که قصد راه اندازی شرکت در این کشور را دارند، ثبت 3 نوع شرکت زیر دردسر کمتری خواهد داشت:

راز آسمان پایتخت
  • شرکت با مسئولیت محدود یا LLC – روند ثبت ساده‌ای دارد و‌ می‌توان با یک تا چند نفر آن را تاسیس کرد. سهامداران این شرکت نباید از 50 نفر بیشتر شوند.
  • شرکت مشارکت خصوصی – سهام این شرکت فقط بین موسسان تقسیم‌ می‌شود و حداکثر 50 سهامدار‌ می‌تواند در این شرکت وجود داشته باشد.
  • شرکت مشارکت عمومی – افراد برای سهامدار شدن در این شرکت محدودیتی ندارند و هر فردی‌ می‌تواند سهام شرکت را خریداری کند.

برای ثبت شرکت در روسیه هم‌ می‌توان دفتر اصلی شرکت را در این کشور تاسیس کرد و هم اینکه نمایندگی یا شعبه‌ای از کسب و کار را در این کشور راه اندازی کرد.

برای ثبت شرکت در روسیه چقدر سرمایه نیاز است؟

هزینه‌های ثبت شرکت در روسیه با توجه به نوع شرکت، حوزه کسب و کار و منطقه‌ای که قرار است در آن فعالیت کنید متفاوت خواهد بود. به طور کلی بین 20 هزار الی 30 هزار دلار سرمایه برای افتتاح شرکت در این کشور نیاز است.

به جز این سرمایه، برای انجام امور اداری معمولا 3 تا 4 هزار دلار هزینه دیگر نیاز است. در نهایت باید هزینه زندگی در روسیه را هم در نظر داشته باشید که با توجه به شهر و منطقه زندگی، این هزینه‌ها متغیر خواهند بود.

ثبت شرکت روسیه-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

مدارک لازم برای ثبت شرکت در روسیه

  • مدارک هویتی تمام افرادی که در تاسیس شرکت مشارکت دارند.
  • اساسنامه و تفاهم نامه شرکت
  • بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار که یک نقشه کامل از مسیر فعالیت شرکت را نشان‌ می‌دهد.
  • اطلاعات آدرس شرکت در کنار اجاره نامه یا سند مالکیت
  • بیانیه بانکی نشان دهنده سرمایه سهامدار در بانک روسی

سایر شرایط ثبت شرکت در روسیه

  • راه اندازی کسب و کار در روسیه با ثبت شرکت هم جزو سرمایه گذاری در این کشور و هم جزو حوزه کاری محسوب‌ می‌شود؛ اما ویزایی که از طریق ثبت شرکت در روسیه دریافت‌ می‌کنید، ویزای کار نیست و زیر مجموعه ویزای سرمایه گذاری است.
  • برای ثبت شرکت در این کشور شرط آشنایی با زبان روسی وجود ندارد. در حالی که برای دریافت ویزای کار حتما باید با زبان روسی آشنا باشید. هر چند که شناخت زبان مردم این کشور برای زندگی و فعالیت میان آنها ضروری است.
  • ثبت شرکت در روسیه روند ساده‌ای دارد و برای این کار نیازی به سابقه کار ندارید. در واقع زمانی که بیزینس پلن شما توسط کارشناسان تایید شود، سابقه تحصیلی یا کاری در حوزه مورد نظر اهمیتی نداشته و بررسی‌ نمی‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز