شرایط اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت ترکیه چیست؟

لست سکند

ترکیه در سال‌های اخیر و به ویژه بعد از جنگ سوریه و ناآرامی‌های افغانستان به یک کشور مهاجرپذیر تبدیل شده است. بر اساس داده‌های اداره کل مهاجرت ترکیه در سال ۲۰۱۹ این کشور میزبان ۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۹ مهاجر از ۱۹۲ کشور بود و سالانه بر تعداد این مهاجران افزوده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگرچه قرار گرفتن ترکیه بین آسیا و اروپا این کشور را به گذرگاهی برای مهاجران تبدیل کرده است اما تعداد زیادی از آنها هم علاقه‌دارند در این کشور بمانند و اقامت ترکیه را کسب کنند. در این مقاله به کمک داده‌های وب سایت «ترکیه هلپر» شرایط اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت ترکیه را بررسی می‌کنیم.

دولت اردوغان سال ۲۰۱۹ با بازبینی قوانین مهاجرتی‌اش شرایط دریافت پاسپورت ترکیه را تسهیل کرده بود. بر این اساس اتباع خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این کشور و داشتن شرایطی ویژه پاسپورت ترکیه را دریافت کنند و شهروند این کشور شوند.

راز آسمان پایتخت

یکی از پرطرفدارترین روش‌ها خرید ملک در ترکیه است. اگر کسی در ترکیه ملکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا خریداری کند، می‌تواند پاسپورت و حق شهروندی ترکیه را دریافت کند.

پاسپورت ترکیه در لیست پاسپورت‌های تقریبا قدرتمند دنیا به حساب می‌آید و شهروندان این کشور می‌توانند بدون داشتن ویزا به ۷۲ کشور سفر کنند.

شرایط عمومی و پنجگانه دریافت شهروندی ترکیه

برای اینکه بتوانید پاسپورت ترکیه‌ای داشته باشید لازم است پنج شرط عمومی زیر را احراز کنید:

  1. شخص متقاضی بایستی بالغ و دارای قدرت تشخیص باشد و با رفتارش نشان دهد که می خواهد در ترکیه زندگی کند.
  2. متقاضی نباید به بیماری که سلامت جامعه را تهدید می‌کند مبتلا باشد.
  3. مقید به اصول اخلاقی باشد و سطح درآمد خوب و شغل مناسبی در ترکیه داشته باشد.
  4. زبان ترکی را در سطح خوب بلد باشد. (در روش اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری این شرط الزامی نیست.)
  5. تهدیدی برای نظم عمومی جامعه و امنیت ملی ترکیه نداشته باشید.

به چه طریقی می‌توان شهروند ترکیه شد؟

اگرچه در حال حاضر خرید ملک در ترکیه برای دریافت ویزا بسیار محبوب است اما می‌توان روش‌های دیگری را هم برای دریافت پاسپورت ترکیه امتحان کرد. در مجموع به پنج روش زیر می‌توانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید:

۱. شهروندی در ازای کار در ترکیه

کافی است که پنج سال در ترکیه کار کنید و با درآمد آن توانایی پرداخت بیمه و مالیات را داشته باشید. یک رکورد پنج ساله پرداخت بیمه و مالیات کاری می‌تواند شما را به شهروند ترکیه تبدیل کند. این کار از طریق ویزای کاری محقق می‌شود و شما باید کارفرما یا کارفرمایانی داشته باشید که پنج سال با شما قرارداد بسته باشند.

۲. شهروندی از طریق خرید ملک

همانطور که گفتیم باید حداقل یک ملک ۴۰۰ هزار دلاری در ترکیه خریده باشید که بتوانید برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید. برای اینکه از این مسیر به عنوان شهروند ترکیه تایید شوید باید خرید ملک‌تان پنج ویژگی زیر را داشته باشد:

  1. ملک حتما باید نقدی خریداری شود.
  2. ملک از نظر بدهی مشکلی نداشته باشد.
  3. می‌توانید چند ملک خریداری کنید و با هم درخواست پاسپورت ترکیه را بدهید.
  4. سه دست ملک خریداری شده نباید از شخص خارجی باشد و حتما باید از فرد ترک خریداری کنید.
  5. بر روی اون ملک قبلا شهروندی ترکیه گرفته نشده باشد.

۳. شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

ترکیه هم مثلی خیلی از کشورهای مهاجرپذیر میزبان کارآفرینان از سرتاسر دنیاست. کافی است در این کشور شرکتی ثبت کنید و چند نیروی کار استخدام کنید تا برای دریافت شهروندی ترکیه واجد شرایط شوید.

۴. شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در بانک

اگر ۵۰۰ هزار دلار نقد دارید و آن را به مدت ۳ سال به بانکی در ترکیه بسپارید می‌توانید برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید.

۵. شهروندی از طریق ازدواج

یک ازدواج واقعی با عمر حداقل ۳ سال می‌تواند شما را به یک شهروند ترکیه تبدیل کند. توجه داشته باشید که ترکیه در این زمینه خیلی سخت‌گیر است و در صورت ثبت ازدواج صوری مجازات سنگینی در انتظار خاطیان است.

ترکیه هلپر

مجموعه مهاجرتی ترکیه هلپر همانطور که از اسمش پیداست به صورت تخصصی روی مهاجرت به ترکیه متمرکز است. این مجموعه با داشتن دفتری در تهران و استانبول و مجموعه‌ای از کارشناسان مجرب می‌تواند مقدمات مهاجرت آسان شما به ترکیه را فراهم کند.

مجموعه‌های مهاجرتی آرتان بورس تاپ، آسومان، براق، سروش فردا و موسسه ملک پور با بهره‌مندی از تیم زبده مشاوران، آماده ارائه مشاوره و خدمات مهاجرتی و راهنمایی برای تسهیل فرایند مهاجرت می‌باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرتان بورس تاپآسومانبراقترکیه هلپرسروش فرداموسسه ملک پور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز