شخصیت های معروفی که واقعی نیستند/ از رابین هود تا فیثاغورث

تورهای مسافرتی لحظه آخر

برخی از شخصیت‌های معروف آنقدر در طول تاریخ محبوب بوده‌اند که تصور می‌شود اغلب آن‌ها در گذشته واقعا وجود داشته‌اند.

به گزارش کاماپرس، اما شایعاتی درباره وجود دارد که می‌گوید ممکن است برخی از آن‌ها تخیلی بوده و هیچگاه زندگی نکرده‌اند.

رابین هود

رابین هود از محبوب ترین قهرمانان مردمی بریتانیا به شمار می‌رود که طبق افسانه‌ها از ثروتمندان دزدی می‌کرد تا به فقرا بدهد. با این حال برخی محققان بر این باورند که داستان رابین هود از یک نجیب زاده الهام گرفته شده که علیه پادشاه جان شورش کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ویلیام شکسپیر

نام این نمایشنامه نویس انگلیسی آنقدر در جهان شناخته شده است که کسی به غیرواقعی بودن آن شک نمی‌کند. با این حال برخی از محققان می‌گویند ویلیام شکسپیر در واقع یک نام مستعار بوده و نام واقعی نویسنده هرگز برای عموم آشکار نشده است.

کنفوسیوس

این فیلسوف چینی با آموزه‌های خود موجب تولد کنفوسیوسیسم شد و نقل قول‌های بسیاری از او وجود دارد. علی‌رغم تاثیر غیر قابل انکار، هنوز علامت سوال‌های زیادی درباره زندگی وی وجود دارد که باعث شده برخی او را یک اسطوره بدانند تا یک فرد حقیقی.

فیثاغورث

او دانشمند بزرگیست که قضیه فیثاغورث را مطرح کرد و تأثیراتش بر ریاضیات تا قرن‌ها ادامه داشت. با همه این‌ها بعضی از محققان بر این باورند که در واقع گروهی از دانشمندان با نام فیثاغورث یا با رهبری او مسئول این دستاوردهای علمی بوده‌اند.

مولان

با استناد از انیمیشن ‌و لایو اکشن دیزنی، مولان دختری چینی بود که خود را به شکل یک مرد جنگجو درآورد تا پدرش را نجات دهد. با این حال نام او در کتاب‌های تاریخی وجود ندارد و گفته می‌شود افسانه مولان بر اساس زندگی یک زن جنگجوی واقعی به نام وی هوآهو ساخته شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز