شاهین سایپا با مدل نیم شاسی(کراس اوور) رونمایی شد

شرکت سایپا مدل جدیدی از خودروی شاهین سایپا را که روی پلتفرم این خودرو و به صورت نیم شاسی(کراس اوور)  طراحی شده است، رونمایی کرد.

به گزارش کماپرس، گروه خودروسازی سایپا عصر امروز طی مراسمی از محصول جدید خود که یک خودرو کراس اوور – نیم شاسی یا شاسی بلند خیابانی – به شمار می رود، رونمایی کرد.

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوام این خودرو فیس لیفت محصول شاهین است که با نام sp۱۰۰ کراس اوور به بازار عرضه خواهد شد.

تولید خودروی کراس اوور شاهین نشان دهنده برنامه ریزی سایپا برای گرفتن سهم بازار مناسب توسط پلتفرم شاهین است چرا که خودروهای کراس اوور با داشتن بسیاری از مزیت ها و ویژگی های مورد استقبال خودروهای شاسی ‌بلند و همچنین مصرف سوخت کمتر نسبت به شاسی بلندها، از پرفروشترین کلاس‌های خودرویی در جهان محسوب می‌شوند و در ایران نیز بازار پررونق و رو به گسترشی دارند.

همچنین در این مراسم تولید انبوه ۲ محصول فیس لیفت و آیین خروج پراید از خط تولید آغاز شد.

آریاک سفر

مهم ترین تفاوت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تفاوت خودرو شاسی بلند و خودروهای کراس اوور در کلاس  پلتفرم‌های مورد استفاده در تولید آن‌ها  است. به بیان دقیق تر، در تولید خودروهای شاسی‌بلند از شاسی های تقویت شده همچون شاسی های وانت‌پیکاپ‌ها و یا کامیونت‌ها استفاده می‌شود چراکه در شاسی‌بلندها هدف، دستیابی به قدرت بالا، فضای زیاد و رانندگی‌های آفرود است.

این در حالیست که در خودروهای کراس‌اوور که آنها را نیم شاسی یا شاسی بلند خیابانی هم می گونید شاسی ، عمدتا مبتنی بر شاسی خودروهای سدان بوده و این امر نیز به دلیل فراهم آوردن سواری راحت و رانندگی نرم در این خودروها است.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “شاهین سایپا با مدل نیم شاسی(کراس اوور) رونمایی شد

  1. رضا گفته:

    ماشین قشنگیه ولی نصبت به قیمتش اصلا نمی ارزه
    الان یه سوال به وجود میاد مردم که نمیتونن با این قیمت ها ی گرون بخرند حتی اگه کلیه هاشون هم بفروشند نمی‌توانند بخرند آقا زاده ها و مسولین هم در شأن شون نیست که از تولید ملی حمایت کنند پس این ماشین ها برای کی تولید میشه؟؟؟؟

    • صدرا گفته:

      نه قربان مطمئن باش آقایون با ترفندهای ناجوانمردانه شون و با هزار جور کلک و منت کاری میکنن که مردم کلیه هاشونم بفروشنو این محصولات بنجول رو بخرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز