شاسی بلند کُره‌ای خوش‌سفر مدل 1400 چرا در ایران پرفروش نشد؟(تصاویر)

خودرو شاسی بلند کره ای مدل 1400 که مزیت اصلی آن کابین هفت نفره جادار با صندلی های راحت و مناسب برای سفر است، در بازار ایران درخشش خاصی نداشته و شکست خورده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که شاسی بلندها در ایران بسیار پرطرفدار هستند اما این بدان معنی نیست که همه شاسی بلندهایی که به بازار کشور ما راه پیدا می کنند پرفروش می شوند. روزنامه هفت صبح در گزارشی به یکی از این خودروها که در بازار ایران شکست خورده و نوشته است: اگر بگویند خودرویی با قیمت میلیادری به بازار ایران آمده و موطنش کره جنوبی است، احتمالاً فکر کنید که با آخرین نسخه از کیا سورنتو سروکار خواهید داشت یا دست کم ملاقاتی هیجان انگیز با آخرین نمونه از هیوندای آزرا برای شما تدارک دیده شده است اما اینگونه نیست و این فیس لیفت بزرگ ترین عضو برند سانگ یانگ یعنی رکستون است که با پسوند امپرور و با مدل 1400 وارد بازار شده است.

اخبار مهم را بخوانید:

آریاک سفر

طراحی خوب و قدرتمند در آفرود با آپشن های ویژه ولی ناکام در بازار

برخاف تیوولی که به دلیل قیمت برابرش با کراس اوورهای چینی توانست محبوبیت زیادی در بازار ایران کسب کند، رکستون هیچ وقت نتوانست بیشتر خریداران را به انتخابش راضی کند.

نسل قبلی این خودرو طراحی ناموزون و زمختی داشت و نسل جدیدش هم به رغم طراحی به روز، آپشن های فراوان و به ویژه قابلیت های آفرودی در رسیدن به جایگاهی مناسب در بازار ناکام مانده است.

با دو میلیارد و 600 میلیونی که می توان با آن رکستون G4 مدل 2018 خرید، گزینه هایی همچون رنو کولیوس 2018 صفر، نیسان ایکس تریل 2018 صفر، میتسوبیشی اوتلندر2018 صفر، هیوندای سانتافه 2018 صفر، لکسوس NX 2016 کارکرده و فولکس واگن تیگوآن 2018  کارکرده خرید.

رکستون امپرور نسبت به G4 ظاهر تهاجمی تری دارد. چراغ های جلو و عقب، سپرها و جلوپنجره کاملاً تغییر کرده اند. در جلو چراغ‌های LED را داریم که ما را به یاد خودروهای دی اس می اندازد و همچنین جلوپنجره سه بعدی که کم کم دارد استفاده از آن در بین کراس اوورهای چینی معمول می‌شود. مهمترین تغییر کابین بهره گیری از یک پنل دیجیتال کیلومترشمار است که البته گرافیک آن در حد 12.3 اینچی TFTو اندازه خودرویی در این بازه قیمتی نیست.

مزیت اصلی این شاسی بلند کره ای چیست؟

مزیت اصلی این خودرو نسبت به سورنتو و سانتافه کابین هفت نفره جادار با صندلی های راحت است، در رکستون امپرور هم حفظ شده است. ردیف سوم این خودرو سیستم تهویه و کمپرسور کولر مستقل دارد که وجود آن در یک شاسی بلند کره ای جالب است.

اگر بخواهیم رکستون را با خودروهای هم قیمتش مقایسه کنیم باید بگوییم دو رقیب عمده برای آن وجود دارند: لکسوس NX200 توربو مدل 2017 و بی ام و X4 مدل 2016. لکسوس قادر است با موتور2 لیتری توربوی خود 235 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ب.ام.و X4 هم به یک پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز شده که 245 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مهم ترین موانع موفقیت رکستون امپرور در ایران قیمت غیرمنطقی آن، عدم اقبال خریداران به آن و بازار کم فروغ نمونه های کارکرده است. مشکلات خود سانگ یانگ هم مزید بر علت شده و خریداران نسبت به آینده این خودرو از نظر تامین قطعات بدبین هستند.

نسخه کامل این گزارش را در روزنامه هفت صبح شنبه 3 مهرماه بخوانید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شاسی بلند کُره‌ای خوش‌سفر مدل 1400 چرا در ایران پرفروش نشد؟(تصاویر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز