شاسی بلند نظامیان روسیه به بازار خودرو ایران آمد(تصاویر)

شاسی بلند روسی
لست سکند

یک خودروسازی بخش خصوصی مدل نوسازی و بهسازی شده ای از یک شاسی بلند ساخت روسیه را روانه بازار ایران کرده است.

به گزارش کاماپرس، اگر طرفدار خودروهای شاسی بلند از نوعی که منحصرا به درد آفرود و جاده‌های ناهموار بخورند، هستید به زودی چشم شما در جاده های ایران به شاسی بلند روسی که در ابتدا بیشتر کاربری نظامی داشته روشن خواهد شد.

روزنامه هفت صبح در این باره نوشته است؛ بیلبوردهای سطح شهر خبر از حضور یک خودرو کهنسال در خیابان های ایران می دهند. شنیده های هفت صبح حاکی از آن است که نماینده خودروساز قدیمی روسی سودای عرضه یکی از قدیمی ترین خودروهای در حال تولید در دنیا را در سر دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

یوآز هانتر که با نام یوآز469 نیز شناخته می شود، نخستین بار در سال 1971 معرفی شده و اکنون تولد 50 سالگی اش را جشن می گیرد. خودرویی که در این 50 سال به روزرسانی های چندانی را به خود ندیده و از امکانات حداقلی مانند کیسه هوای راننده بی بهره است.

راز آسمان پایتخت

یوآز هانتر یک شاسی بلند کوچک با توانایی های خارج جاده ای است که کاربرد نظامی بالایی دارد. ارتفاع شاسی یوآز از سطح زمین22 سانتی متر است که برای یک آفرودر کاملا ایده آل است .

خبر مهم خودرویی امروز را بخوانید:

شاسی بلند مورد علاقه نظامیان ورشو !

یوآز 469 توسط ارتش شوروی و نیروهای نظامی سایر اعضای پیمان ورشو مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو به بیش از 80کشور دنیا صادر و دو میلیون دستگاه از آن تولید شده است. هرچند یوآز هانتر در سال 1971 طراحی و روانه بازارشده، اما خود آن بر پایه گاز 69 و یوآز460 طراحی شده است؛ خودروهایی که معرفی و عرضه آنها به سال های میانی 1950 باز می گردد.

نکته جالب دیگر در خصوص یوآز هانتر این است که سال 2020 تولید آن با تغییراتی جزئی در نمای بیرونی و با نام MWM Spartan در کشور چک آغاز شده  است.یکی از معدود نقاط مثبت برای یوآز هانتر، استاندارد آلایندگی موتور آن است. این خودرو همانند مدل های پیکاپ و پاتریوت این شرکت به پیشرانه 2.7 لیتری مجهز شده و توان تولید 134 اسب بخار قدرت و 217 نیوتن متر گشتاور را دارد.

قیمت 900 میلیونی برای شاسی بلند روسی

این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کرده است. جعبه دنده 5 سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک از دیگر ویژگی های فنی یوآز پاتریوت به شمار می رود اما نکته جالب در مورد آن وزن1760 کیلوگرمی آن است.

یوآز در سال 2000 مدلی تازه را با نام یوآز سیمبیر Simbir معرفی کرد که نمونه بهینه سازی شده مدل 469 با اتاقی تازه بود. این مدل چند سال بعد یعنی در سال 2005 با تغییراتی جزئی به پاتریوت تغییر نام داد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

خودرویی که امروز سروش دیزل موفق به شماره گذاری آن در ایران شده و قیمتی بالغ بر 900 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته است.

به نظر می رسد این خودرو قدیمی و قابل اعتماد برای کسانی جالب باشد که به شکل منظم در حال رفت و آمد در کویر و جنگل و راه های کوهستانی هستند. خواص آفرودر آن به اندازه ای است که آنهارا سیراب می کند اما برای استفاده های دیگر بعید است بتوان خیلی روی فروش این خودرو روسی حساب باز کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

64 دیدگاه برای “شاسی بلند نظامیان روسیه به بازار خودرو ایران آمد(تصاویر)

  1. محسن گفته:

    خودرو های روسی یکبار مصرف هستند چون قطعات را پشتیبانی نمیکند ،خودرو برای ما (ایران)فقط تویوتا

    • محمد گفته:

      تویوتا اسطحلاکش زیاده. قبلا خوب بود دهه شصت . ولی الان نه امروز هیوندای کره خودروهاش تو ایران بعتر کار میکنند

    • شهرام گفته:

      درودبرشما
      چرا در مورد توانایی موتورش ونیز تحمل کار در آب وهوای ایران چیزی نگفته؟ همچنین نگفته که کولر داره یا نه.معمولا خوروهای روسیه توانایی کار در آب وهوای سرد روسیه رو دارند.
      ودر شرایط آب وهوایی ایران مشکل فنی وموتوری پیدا میکنن. احتمالا سروش دیزل میخاد ظرف چند ماه مولتی میلیاردر بشه.

  2. احسان گفته:

    این یعنی چی ماشین ده هزار دلاری چطور 900 میلیون !!! اقا دلار چنده !!! یعنی چهارصد درصد رو ماشین پنجاه سال پیش میکشید!!!

    • هومن گفته:

      ایران دیگه داداش ی نگاه به چهار سال پیش بندازیم می‌بینیم ra4 که الان میلیارد ی شده 300 تومن بوده

    • محمد گفته:

      900 ملیون بدی خودرویی که میسه هوای راننده نداره، رو سرعت گیر بزنی رو ترمز، با سر بخوری رو فرمون، به دیار باقی بشتابی؟؟؟

      بجان خودم 50 ملیون میخرن، 900 ملیون میچپونن ملت

    • سامی گفته:

      اینجا ایرانه داداش– دزدخانه – ماشین ۲۰۰ ملیونی رو میدن قیمت بنز ۲۰۱۸
      لعنت به این دزدان . اینا از راهزن بدترن

    • Sars713 گفته:

      عزیز من پشگل ماچالاغ یا همون عنبر نسارا یا کامل تر بگم پشگل خر ماده همه چیزو داخلیه از کیلویی چهار هزار تومان شده دونه ای شش هزار تومان واز آنجا که بسیار شبکه یک کیلو معادل سی و هشت ملیون تومان قیمتش میشه.اینو به همون الاغه بگی بال در میاره سوت بلبلی میزنه و میره

  3. سیامک گفته:

    واقعا آخر بی غیرتی وبدبختی ما مردم ایرانه ،که باید ماشین بیش از ۵۰ساله روسی با قیمت میلیاردی بخریم وسوار بشیم

  4. داریوش گفته:

    اتومبیلی که پنجاه سال پیش تولید و تا به حال تغییر چندانی نداشته و ساخت روسیه هست قطعا مثل آشغالهای چینی هست و قطعات یدکی نداره فقط اسم شاسی بلند رو یدک میکشه خدا رو شکر ملت همیشه در صحنه توی صف آماده خرید اینجور پسماند ها هستن.

  5. اسماعیل رسولی گفته:

    جمعیت ایران کمتراز ۸۵میلیون اگر متوسط هر خانواده ۵ نفر باشد تعداد خانواده باید بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون باشد تعداد خودروهای موجود از این بیشتر است..چرا؟خودروارزان است؟وضعیت مالی ملت خوب است؟تعداد خانواده های پولدار دارای چند خودرو زیاد است؟ماشینها در نمایشگاهها در معرض فروشند؟چرا قیمت ماشین باارزآزادومالیات ۱۰۰درصدی هم بیشتر است؟ماشین ساخت ایران در ایران با حقوق ایران وهزینه آب وبرق وگاز ایران در مقایسه با قیمت خودرو در کشورهای پیشرفته بیشتر است..لطفا یکی این معادله را حل کند..لطفا

  6. حمید گفته:

    خلایق هر چه لایق گل بود به سبزه هم آراسته شد تا حالا خودروهای بی کیفیت چینی با اون قیمتهای بالا کم بود حالا ماشین 50 سال پیش روسیه اونم با قیمت900 میلیون!!!!! فقط خدا میدونه چه رانتی پشت این وارداته وچه بچاپ بچاپیه. اخه خاک بر سر اونیکه این ماشینو وارد میکنه بازم چینیا با این قیمتای بالاشون وکیفیت پایین شرف دارن به این ماشین.

  7. هومن گفته:

    بهترین ماشین های روز تو کلاس متوسط و خوب تا 30 هزار دلار قیمت میخوره که با دلار، 4500 میشه چقدر؟! نمی خوان ما ماشین سوار بشیم.. دنا پلاس هست دیگه.. بقیه رو بریز دور..

  8. هومن گفته:

    یعنی واقعیت خودروهای خارجی لوکس نباید بیشتر از 1 ملیارد باشه.. لندکروز 2021 با 100 هزار دلار میشه 450 تومن با گمرک 900 نه اصلا 1 تومن.. ی نگاه به برندهای مطرح خودرو و قیمت ها شون بندازین دیوونه میشین..

  9. صمد گفته:

    ماشین آلات روسی قبلا وارد ایران شده بود مثل موتور ۲۵۰۰۰ تومن بود یک بار مصرفه مثل واسخود
    اسم موتور روسی یکبار مصرف قضاوت باشما

  10. Rahnenod گفته:

    واقعاوضعیت مردم به جایی رسیده که آرزو میکنن سیر بشن تاصبح بشه.شماخودروی روسی معرفی میکنی به مردم.

  11. حمید گفته:

    ۱۳۷ اسب بخار در برابر ۱۷۰۰ کیلو گرم به نظر کم میاد ولی از نظر قیمت مناسبی نیست برای این ماشین ۹۰۰ میلیون تازه همه اینها به کنار چند تا ماشین میارند ولی خدمات وقطعات شو کی میخاد ساپورت کنه خدا میدونه به نظر من ارزش خرید نداره چون خودم تو کار قطعات هستم میگم تو تامین قطعه برای این خودرو به مشکل میخورن خریدارهای محترم البته باید دید شرکت محترم سروش دیزل تا چه میزان خدمات پس از فروش خودش سرمایه گذاری میکنه وگرنه ماشین اوردن کاری نداره

  12. سعید آبدار گفته:

    بابا انصافتون کجا رفته..!؟؟ چجوری قیمت این ماشین روسی را که بیشتر به درد کوه و جنگل و صحرا میخوره تا کوچه و خیابون، حساب کردید که شده ۹۰۰میلیون تومان..!!!
    غیرعادی و مسخره نیست که آدمهای معمولی این مملکت، درآمدشون به ریال باشه و همـــه هزینه ها را به دلار ،،آنهم ۲۵هزار تومنی،، باید پرداخت کنند!؟؟
    خدایـــا، چه به سرِ مان آمده که به این اوضاع زشت و مضحک دچار شـ‍ــده ایم..!!؟؟؟

  13. عصاره نژاد اهواز گفته:

    🍳 چقدر بدبخت شدیم ما که خودرو ۵۰ سال قبل روسیه رو باید به قیمت خودروهای روز دنیا بخریم . یاد بازار روسها تو مشهد افتادم و ماهی تابه های چدنیشون. هق هق هق هق ………..

    • ایرج قلیزاده. گفته:

      من سال 1355ودرخدمت سربازی متصدی موتوری پادگان سقزبودم وازاین خودروبسیارراضی هستم تقریبا هشتاددرصدخودروهاروسی بودند. اواز. گاز69. ذیل131. اورال. اوازجیپ بود بسیار ساده پرقدرت وبامصرف عالی وباصرفه الان باگذشت چهل وهفت سال فکرمیکنم بایدفوق العاده باشدازهمین حالادرفکرخریدش هستم.

  14. جیمی گفته:

    داداش چه میزنیین شما؟ ، ۹۰۰ میلیون تومن یا ریال ، گیر آوردن، همه را ، این ماشین بی شناسنامه و بی اصل و نصب ۹۰۰ تکمنه تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ تو روسیه احتمالا پنج میلیارد هم بالاتر ،نظریه اول یا روسها گرون فروشن ، یا اینکه ،نظریه دوم ، هیچی ول کن ، اصرار نکنین ، همون آفرین خودتان میدونید

  15. مهدی گفته:

    اونائیکه یادشون میاد مثه موتور،ایژروستا،واسخود،…که اصلا برای کشورماساخته شده بود چون میدونستن زورچوپون کنن به ملت بدبخت

  16. اسماعیل گفته:

    یه زمانی مردم ایران به روز ترین خودروهای آمریکایی سوار می شدن حالا افتخار مملکت ما به حضور ماشین‌های قدیمی روسی می باشد.از ماست که برماست.

  17. قلی سرخسی گفته:

    خدا هرگز نخواهید بخشید
    مسئولینی را که اینقدر بر مردم ایران سخت می‌گیرند.
    روی دریایی از نفت و گاز و معادن و… خوابیده باشی، پول هم داشته باشی ولی نتوانی از ماشینهای روز دنیا که آنها هم بنوعی نعمت های خداوندی هستند استفاده کنی!!
    چرا که عده ای می‌خواهند تولیدات بی کیفیت خودشان را به مردم تحمیل کنند.

  18. ماشاالله توکلی دینانی گفته:

    خیلی خائن و پدرسوخته اید…این گوز روسی با بازار فعلی بیشتر از ۱۵۰ ملیون نمی ارزه…چقد میخواهید بدوزید.مگه چه درست کردن…تازه باید قیمت بیخود بقیه ماشین ها رو بیارید پایین…یا در این خودرو سازی های آشغال رو ببندید.مرز رو بار کنید خودمون از آلمان بهترین ماشین رو با پایین ترین قیمت و بدون مالیات برای یک نفر وارد میکنیم.شما هم کارخانه هاتونو ببرید عراق و سوریه و….و این ننگ رو از سر ملت ایران باز کنید.

  19. مهدی گفته:

    خودرو روسی مناسب شرایط آب وهوایی ایران نیست تو زمستان هم در روشن بودن طولانی داغ میکنه .ودر تابستان بیشتر از پنج و شش کیلومتر نرفته امپر آبش میرسه به نود .تجربه من روی ون های روسی .در ضمن خدمات بعد فروش هم نداره .اما تا دلت بخواد از لحاظ جلو بندی و شاسی و بدنه سخت جون هستن و خراب نمیشه فقط ضعف خنک کاری موتور داره که به قطعات موتوری آسیب جدی میزنه و عمرش رو کم میکنه . اما ارزش بیش از دویست سیصد میلیون نداره کلا.

  20. عرفان گفته:

    خیلی عجیبه خیلی.
    ۹۰۰ میلیون چ خبره؟ بدرد چی میخوره اصن این ماشین؟ کمترین امکاناتی نداره. ریخت و قیافه هم صفر. چینی ها خیلی بهتر از اینن. حداقلش اینه قیافه دارن و شاسی بلند بروزی محسوب میشن. البته مردمی ک ۸۰۰ میدن شاهین ایرانی میخرن حقشون اینه ۹۰۰ بدن اینو بگیرن 🙂

  21. محسن گفته:

    قیپتش کمی بالاست ، البته
    ولی خوردوهای روسی با دوام هستند
    خیلی لوکس نیستند و در مجموع قابل قبول هستند ، افرادی که تجربه خودروی لادا را داشتند راضی بودند ، البته مشکل تامین قطعات داشت ،
    در کل روسیه کشور عقب مانده ای به لحاظ علمی نیست ، بخصوص در این چندساله که پیشرفت چشمگیری داشته ، در کل اگر با روسیه کار مشترک تولید بشه عالیه
    چون روسیه یکی از بهترین تولید کنندگان ، گیربکس ، موتور و لوازم جلوبندی و …
    است ولی خودروهایشان لوکس نیست
    از نظر مصرف هم خودروهای کم مصرفی دارند
    و نیاز به روغن موتور مخصوص هم ندارند
    در لوازمی مثل موتور چاه آب ، کف کش ، توربین ها و … در سطح اول جهان هستند

  22. ابوحسام گفته:

    تمام محصولات ما پسماند شرکت های خودروسازی کشورهای دیگه است که اینجا دوباره بازیافت میشه.پرایدی که تا الان تولید میشه محصول 40سال پیک شرکت کیا بوده.الانم فقط ظاهرشو عوض میکنن میگن محصول جدید.

  23. داریوش گفته:

    خودروهای روسی برای دمای زیر صفر طراحی شده. من خودم یه دونه غزال روسی دارم.تابستونها بیچاره می‌کنه ولی زمستون خوبه

  24. هموطن گفته:

    آخه کی تابحال راجع صنعت خودروسازی روسیه چیزی شنیده؟ کشوری که جز سلاح کشتار جمعی و نهایتآ نهایتآ موفق به تولید فضا پیما چیزه دیگه‌ای تو کارنامه‌ش نداره – حالا دولتمردان دلسوز ملت ما میخوان بزن ماشین‌های عهد دقیانوس متعلق به جنگ جهانی دوم رو از روس‌ها بخرن و با قیمت‌های سرسام آور بچپونن‌ به مردم همیشه در صحنه؟ عجبا عجبا !!!! به این همه غیرت و دلسوزی – در صورتیکه خوده روس‌ها هم حاضر نمیشن حتی مجانی چنین خودرویی سوار شن – میگین نه؟ بفرمائید برید؟ روسیه نمی تونید برید اونجا ؟پس از تلویزیون خیابونای‌ کشورشون رو خوب نگا کنید ببینید اصلآ به جزء ماشینهای ژاپنی کم مصرف و کره‌ای و نهایتآ آلمانی کسی رو می تونید پیدا کنید که ماشین ساخت روسیه سوار شده باشه؟

  25. محمد گفته:

    مهم اینه که یه پولی تو جیب برادران روسی ما بره و صنعت خودروسازیشون پایدار والا ماشین با چه امکاناتی و آبشنهایی و قیمت و….. مهم نیست اصلا

  26. بنیامین گفته:

    توییتا gt86 با موتور ۲ لیتری و تنفس طبیعی ۲۰۰ اسب قدرت داره. بعد این ۱۳۵ اسب. با شتاب و سرعت تراکتور برابری میکنه

  27. علی گفته:

    دقت کنید ماشین مال هفتاد سال پیش بوده،بعد نهایت قیمتش حدود ۱۴ هزار دلاره،نمیدونم دلارو چند حساب کردن شده این ولی اصلا نمی ارزه،کره ای یا ژاپنی دسته دو صد شرف داره به این،داغ کردن موتور روسی هم معروفه و تو ایران قطعا زود موتور مرخص میشه

  28. Top گفته:

    حماقت محظ رو کسایی میکنن که ازین ماشین با این قیمت استقبال میکنن
    هر ماشینی تو دنیا(بجز ایران) با قیمتی که براش درنظر گرفته میشه ارزش خرید داره ولی اینجا……

  29. علی .م(امیر) گفته:

    وقتی برای هر ماشین آشغال چینی غش میریم معلومه بقیه کشورا هم اشغالاشونو میفرستن ایران .آخه باید آقازاده ها هم نون بخورند.منتظر خودرو از افغانستان هم باشید.

    • منصور گفته:

      بله جناب اسماعیل، حالا بهترین ماشینهای آمریکائی، ژاپنی و آلمانی رو عربها سوار هستند، ماشین های کره ای که برای ما آرزو شده، اونجا بعنوان تاکسی هم استفاده نمیشه، تاکسی تویوتا کمری و کرونا و…

  30. فخری گفته:

    درجهان یک خودرو متوسط درحد سمند 20000دلار است وخودروژاپنی بین 30 تا35 هزار دلار است یعنی با ساعتی 20دلار حقوق یا ماهی 4000دلار دراروپا شما میتوانید یک خودرو را درمدت 6 یا 9 ماه بخرید شما در ایران خودروی را معرفی کنید که با ماهی 3میلیون تومان حقوق بتواند در عرض 12 ماه حقوق یا 36 میلیون تومان خودرویی را بخرد زمانی چنین میشود که یا دلار به زیر 2000 دلار بیاید یا انکه حقوق به ماهی 12 میلیون تومان برسد تا بتواند یک تیبا درعرض یکسال بخرد که هر دو امر غیر ممکن است زیرا تا وقتی سواد اقتصادی مردم بالا نباشد غیر ممکن است زیرا تا وقتی جمعیت سالانه 1.2 میلیون در سال زیاد میشود وباروری هر زن 3 بچه در ایران است وسالانه 400هزار خودرو یا 200هزار خانه یا 150 هزار اشتغال ایجاد میکنیم چون افزایش جمعیت 3 تا 6 برابر تولید است امکان تعادل بین عرضه وتقاضا وجود ندارد زیرا اروپاییان وچینی وژاپنی حدود 100 سال است با اجرا نظریه نابغه اقتصادی خود به نام مالتوس باروری زنان را حد یک بچه گذاشته اند وجمعیت را ثابت نگه داشته اند وافزایش تولید را به شکل صادرات به جهان سوم دراورده وحتی بعد جنگ جهانی دوم با 80 میلیون کشته ومهاجرت اکثر دانشمندان و تجار به کشور دیگر مجدا بعد از 70 سال به درامد سرانه 50000دلار برسند در حالی که درامد سرانه ایران بعد جنگ جهانی برابر با المان و ژاپن بود اما بعد 70 سال در امد سرانه ایران به 5000 دلار رسیده که نشانه مدیریت غلط در ایران است درحالی ما بیش 5000 میلیارد دلار درامد نفتی وگازی داشته ایم درحالی که چین وژاپن واروپا وارد کننده مواد نفتی بوده اند ما نباید به مدیری بیش از حداقل حقوق کارگر بدهیم ولی درعوض با افزایش رشد اقتصادی اگر 2 درصد رشد داشت حقوقش 2برابر اگر 5 درصد رشد در سازمانی داشت حقوقش 5برابر واگر مثل کشور چین رشد 10 درصدی داشت حقوقش 10 برابر یا 30 میلیون تومان بشود تا مدیر به جای خرج کردن وافزایش مالیات به فکر بهروری وکاهش مالیات وافزایش تولید و کشف بازار جدید برای افزایش صادرات باشد تا رشد اقتصادی بالا رفته ورفاه عمومی زیاد شود باید چشم ها راشست و سلام

  31. شهرام گفته:

    نه قیافه درست و حسابی داره نه بدرد تردد شهری،،، میخوره نه پشتیبانی قطعات،،، نه امکانات و آپشن،،، خوب میریم یه پاترول یا رونیز میخریم 150 هم خرجش میکنیم میشه بهترین ماشین آفرود
    واقعا اگر کسی بخره از حماقتش هست
    البته… 😞

  32. غلملی گفته:

    توروخدا نخرید من سه تا موتور روسی دارم واسخود .کوبا ایژ داخل شهرستان رامهرمز بهشون میگن سرطان فقط میتونی باهاش یه مسیری رو بری البته باید یه وانت دربست کنی پشت سرت بیا که باهاش برگردی تازه دوسه تا گارگر سرفلکه هم باخودم میبرم تا سوارش کنن ازبس سنگینه برا موتور ایژ هم یا چرسقیل میخواد یا لودر باکفی که تپه درست کنه تا سوارش کنی تا دیشب روسیه دشمنی خونی بود حالا واردات صادرا داریم باش خدا قوت پس فقط برا مردم دشمن محسوب میشه برا بقیه چیزا داداشششششه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز