شاسی بلند دردسرساز هیوندای در بازار ایران

لست سکند

شاسی بلند هیوندای موفاسا که به تازگی برای بازار خودرو چین طراحی شده است در صورت ورود به بازار ایران می تواند  برای خودروهایی همچون لاماری ایما و فونیکس FX دردسر ایجاد کند.

به گزارش کاماپرس، هیوندای موفاسا به صورت انحصاری برای چین طراحی شده اما به سبب قیمت حدود 17 هزار دلار، احتمال ورود آن به بازار ایران وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

طراحی ظاهری این خودرو به سبب جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های جلو با خطوط شکسته و هلالی همچنین گلگیرهای مشکی به دیگر خودروهای کراس‌اوور کره‌ای شباهت دارد. ستون‌های این خودرو مشکی رنگ هستند و طراحی چراغ‌های عقب این خودرو سبب شده تا از دیگر محصولات متمایز باشد. طول این محصول 4475 میلی‌متر، عرض آن 1850 میلی‌متر و ارتفاع آن 1665 میلی‌متر است. هیوندای موفسا که 1460 کیلوگرم وزن دارد فاصله محوری آن 2680 میلی‌متر است.

مشخصات فنی شاسی بلند جدید هیوندای

هیوندای موفاسا به یک پیشرانه 4 سلیندری تنفس طبیعی 2 لیتری مجهز شده که قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاوری برابر با 200 نیوتن‌متر تولید می‌کند. نیروی تولید شده توسط گشتاور از طریق گیربکس اتوماتیک CVT یا دستی 5 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو طی 13 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که حداکثر سرعتی برابر با 190 کیلومتر بر ساعت دارد. گفتنی است این خودرو جدید پیشرانه قدرتمندی ندارد اما از امکانات آن می‌توان به کروز کنترل، فرمان برقی، آنتن کوسه‌ای، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو کاناله، نمایشگر مولتی مدیا، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، رادار نقطه کور، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، ترمزهای دیسکی، رینگ‌های آلومینیومی  17 اینچی و غیره اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

تاکنون قیمت قطعی از هیوندای موفاسا اعلام نشده ولی احتمال دارد در بازه قیمتی یک میلیارد و 600 میلیون تا یک میلیارد و 800 میلیون قرار گیرد. از آنجایی که قیمت احتمالی این محصول 17 هزار دلار است برای واردات به ایران هیچ مشکلی نخواهد داشت و حتی می‌تواند رقیبی برای لاماری ایما و فونیکس FX باشد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : هیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز