شاخص بورس تا پایان سال 2 میلیون واحد را پس می گیرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خبرها از تالار بورس تهران حکایت از مثبت شدن به زودی گروه‌های شاخص‌ساز شستا و فولادی دارد.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس در طول ماه های اخیر و پس از تحریم های انجام شده و همزمان با گران شدن ارز با افت شدیدی روبه رو شد و سرمایه گذاران را فراری و متضرر کرد.

اما حالا خبرها حکایت از پشتیبانی و تزریق پول به برخی شرکت های شاخص ساز در بورس دارد و امید ها را برای رونق دوباره بازار پررنگ کرده است.

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: پول سنگینی وارد گروه‌های هم‌وزن شده و با توجه به اعلام افزایش سرمایه گروه‌های پالایشی و اعلام حمایت گروه‌های خودروسازی و گروه‌های شاخص‌ساز شستا و فولادی به زودی این گروه‌ها مثبت می‌شوند.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه با حمایت‌های گروه‌های بزرگ حقوقی و حقیقی خاص، بازار سرمایه متعادل شده است، اظهار داشت: در سهم‌های شاخص‌ساز هیچگونه هیجان خاصی به دیگر گروه‌ها سرایت نمی‌کند.

راز آسمان پایتخت

وی با اشاره به تاثیر قانون‌های جدید در بازار سرمایه گفت: این قوانین، تاثیرات کوتاه‌مدتی به بازار وارد کرده و شاهد رشد بازار و عدم هیجانات گروه‌ها هستیم به طوری که با قرار گرفتن یک گروه در صف فروش، خدشه‌ای به کلیت بازار وارد نمی‌شود و موجب منفی شدن سایر گروه‌ها در بازار نیست.

اعلام حمایت گروه‌های خودروسازی

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گروه‌ها در بازار راه و سهم خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند، ادامه داد: هر سهم با توجه به ارزش ذاتی با افزایش تقاضا و تحلیل بدون هیجان رشد می‌کند.

زهراکار گفت: پول سنگینی وارد گروه‌های هم‌وزن شده و با توجه به اعلام افزایش سرمایه گروه‌های پالایشی و اعلام حمایت گروه‌های خودروسازی و گروه‌های شاخص‌ساز شستا و فولادی به زودی این گروه‌ها مثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: احتمالا با این نوع حمایت‌ها بتوانیم تا پایان سال سقف قبلی شاخص را پس بگیریم و شاهد بازار پرتقاضا باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز