سود طلای دست دوم بیشتر است یا دلار؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

طلای دست دوم یا دلار؟ این سوال همیشگی افراد برای سرمایه گذاری مطمئن و سود است.

به گزارش کاماپرس، از جمله مهم‌ترین مزایای خرید طلای دست دوم با اجرت کم این است که اجرت ساخت ندارد و زمانی که هدف شما سرمایه‌ گذاری باشد این یک مزیت بزرگ برای حفظ و سودآوری سرمایه شماست.

این در حالی است که تا چند سال پیش سرمایه گذاری روی دلار به علت نبود تحریم های جهانی علیه ایران و ثبات در بازار منطقی تر هم روش مناسبی برای سرمایه گذاری بود. اما در حال حاضر مسیر اقتصادی ایران جهتش تغییر کرده و معادلات اقتصادی هم دست خوش تغییراتی شده است.

اقصاد نیوز نوشت: خرید طلای دست دوم با اجرت کم در واقع همان طلایی است که در طی سال‌های گذشته توسط افراد دیگری خریداری و در برخی موارد ممکن است حتی استفاده هم نشده باشد. افراد این طلاها را به دلایل مختلف مانند نیاز مالی، از مد افتادن و … تعویض کرده‌اند یا به فروش رسانده‌اند.

بهترین راه سرمایه گذاری امن

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر همه درگیر این موضوع هستند که برای حفظ ارزش پولشان چگونه سرمایه گذاری کنند. از میان روش‌های مختلفی که برای سرمایه‌ گذاری در بازارهای متفاوت وجود دارد سرمایه گذاری در بازار طلا و دلار در بین بیشتر آحاد جامعه و خانوارها رایج است و افراد دائم از خود سوال می‌کنند برای حفظ سرمایه خود دلار خریداری کنند یا طلا؟

امروزه قیمت دلار به شدت درگیر تاثیرات سفته بازی و دلالی شده و با کاهش تبادلات ارزی جهانی به دلیل تحریم‌ها عرضه دلار کاهش و قیمت دلار افزایش بسیار چشمگیری یافته و خرید آن به هیچ وجه منطقی و عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

سالیان قبل قیمت طلا نیز به گونه‌ای مناسب بود که خریدن طلا به قیمت روز نوعی سرمایه ‌گذاری سنتی عالی و امن برای یک خانواده معمولی بود. افراد می‌توانستند آن را به راحتی خریداری کنند، از آن استفاده زینتی کنند و آن را به عنوان پس اندازی برای روز مبادا کنار بگذارند.

به تدریج با سیر صعودی قیمت طلا در جهان، خریدهای متداول مردم کاهش یافت و دیگر کمتر کسی به جز موارد بسیار ضروری و یا برای مناسبت خاصی اقدام به خرید طلا می‌کند. مجموع این دلایل موجب شده تا نظرها به سمت و سوی خرید طلای دست دوم با اجرت کم جلب شود و این روزها با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

مزایای خرید طلای دست دوم با اجرت کم

طلای دست دوم همان طلایی است که خیلی از افراد آن را با طلای مدل جدید و به روز تعویض کرده‌اند. برخی افراد هم طلای بسیار نو و کم کارکرد خود را به جهت خرید خانه، اتومبیل، ویلا، زمین و … به عنوان یک سرمایه غیرنقدی به سرمایه نقدی تبدیل می‌کنند.

با این تفاسیر طلای دست دوم الزاما یک طلای کهنه محسوب نشده و در بسیاری موارد ممکن است کار نکرده باشد و خرید آن نسبت به خریدن طلا به قیمت روز منطقی تر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز