سود شستا به 18 هزار میلیارد تومان رسید

لست سکند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خالص دارایی های‌شستا را بیش از 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود تجمیعی شستا به 18 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه‌شستا در ابتدای سالجاری یکی از شیرین ترین خاطرات سرمایه گذاری را برای فعالان بورسی رقم زد و اکنون نیز اخبار مرتبط با این هلدینگ و شرکت های تابعه شستا با علاقه توسط سهامداران شستا و فعالان بازار سرمایه دنبال می شود.محمد رضوانی فر مدیرعامل‌شستا مطلع‌ترین فرد در زمینه فعالیت ها، برنامه ها، سرمایه گذاری ها و افق پیش روی این هلدینگ و شرکت های تابعه آن است. رضوانی فر در گفتگو با روزنامه فرهیختگان نکات جالب توجهی از وضعیت کنونی و آینده‌شستا را بیان کرده است.

90 درصد سود‌شستا از 30 شرکت است

وی اظهار کرده است که اگر بنا بود به‌عنوان مدیرعامل‌شستا شخصا استراتژی‌های سرمایه‌گذاری این هلدینگ را بنویسد ، به ‌جای 187 شرکتی که شستا اکنون در آنه سرمایه گذاری کرده فقط در حدود 30 شرکت سرمایه‌گذاری می‌کرد چرا که در حال حاضر90درصد سود تمام شرکت‌های شستا از این 30 شرکت تامین می شود.

رضوانی فر با بیان این که در سال 98 حدود ۳۸ درصد ارزش ریالی و به عبارتی35 درصد تعدادی عرضه اولیه ‌های بورس ایران مربوط به زیرمجموعه‌های‌شستا بوده است، اظهار کرد: شاه‌بیت بورسی کردن شرکت‌ها، بورسی شدن خود هلدینگ شستا بود که در ابتدای امسال انجام شد.

راز آسمان پایتخت

شرکت های زیان ده شستا امسال به سه شرکت کاهش می یابد

وی درباره اهمیت ارتقای عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود نیز گفت: استراتژی دوم ما در شستا، ارتقای عملکرد و افزایش راندمان شرکت‌ها بود. در سال ۹۷ سود تجمیعی شرکت‌های مدیریتی‌شستا حدود ۷ هزار میلیاردتومان بود که این میزان در سال ۹۸ به حدود 18 هزار میلیاردتومان رسیده است.

به گفته رضوانی فر هلدینگ شستا در سال 1396 چهل شرکت زیان ‌ده داشته است  که این40 شرکت در سال 1397 به 28 شرکت و در سال 1398 به 14شرکت کاهش پیدا کرده است. امسال نیز شستا‌برنامه‌ریزی کرده که تعداد شرکت‌های زیان‌ده را به سه شرکت برساند.

 

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود شستا به 18 هزار میلیارد تومان رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز