سود سهام عدالت و ۳ نکته مهم برای دریافت‌ آن قبل از پایان سال

سود سهام عدالت به حساب کسانی که تاکنون هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته اند، واریز می‌شود.

به گزارش کاماپرس، هر روز خبرهای زیادی درباره واریز سود سهام عدالت منتشر می‌شود، خبر امروز هم این است که ۲۰۰ هزار تومان به عنوان سود به حساب سهامدارانی واریز می‌شود که تا کنون برای سهام خود اقدام نکرده‌اند.

درباره تاریخ واریز این سود هم هر روز خبرهای زیادی شنیده می‌شود، یک روز از آخرین روز کاری سال خبر می‌دهند،‌ یک بار هم از فردای روز ۱۳ فروردین. با این اوصاف برای دریافت سود سهام عدالت قبل از پایان سال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۱-واریز سود از طریق سجام و شماره شبا

آریاک سفر

افرادی که در سجام ثبت نام کرده اند از طریق این سامانه سود سهام عدالت به حسابشان واریز می‌شود و افرادی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، سود را از طریق بانک‌هایی که شماره شبای آن را اعلام کرده اند، دریافت می‌کنند. حدود ۶۰ درصد سهامداران غیرمستقیم در سجام ثبت نام کرده اند.

۲- سود ۲۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت ۲۰۰ هزار تومان برای برگه های ۵۳۲ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومان برای برگه های یک میلیون تومانی است. این سود به حساب افرادی که تاکنون هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته اند واریز می شود.

در دو مرحله به سهامداران اجازه داده شد تا حدود سی درصد از سهام خود را به فروش بگذارند اما مبلغی را دریافت نکردند این اشخاص می توانند به سامانه سهام عدالت وارد شوند و آنجا بررسی کنند که تا چه میزان سهامشان به فروش رفته است.

۳-واریز سود در گرو پرداخت شرکتها

بحث واریز سود یک فرآیند چند مرحله‌ای است تاکنون ۲۰ شرکت از ۳۶ شرکت زیر مجموعه سهام عدالت سوددهی داشتند که باید مبالغ را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “سود سهام عدالت و ۳ نکته مهم برای دریافت‌ آن قبل از پایان سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز