سود سهام عدالت چطور پرداخت می شود؟

بعد از آزاد سازی سهام عدالت، سوال خیلی از سهامداران این است که سود این سهام چطور پرداخت می شود؟

به گزارش کاماپرس، پس از آزاد سازی سهام عدالت از طرف دولت ۱۹ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر هم روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کردند. با این حال سهامداران هر دو گروه پیگیر این هستند که سود سهامشان چطور و به چه حسابی واریز می شود.

آریاک سفر

حسن قالیباف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره چگونگی پرداخت سود سهام عدالت توضیح می دهد:« سود سهامداران عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شود. با توجه به این که در مرحله اول 30 درصد این سهام آزاد شد، ‌در مرحله دوم در عید غدیر 30 درصد دوم آزاد شد و قرار است بقیه این سهام در بهمن 99 آزاد شود، آن گاه برای 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم،‌این سهام که شامل 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی است،‌در ترکیب پرتفوی سهامداران قرار می‌گیرد.»
به گزارش فارس همچنین حسن فهیمی سخنگوی ستادآزادسازی سهام عدالت و مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پاسخ به این که تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت برای فروش سهام خود اقدام کرده‌اند و چه مقدار پول شان واریز شده است؟گفت:«در مجموع 3 میلیون و 150 هزار نفر از سهامداران عدالت ، سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان 2 میلیون و 643 هزار نفر وجه خود را دریافت کرده‌اند و بقیه این سهامداران در فرآیند فروش قرار دارند. طبق آخرین آمارها که به دست ما رسیده کل فروش سهام عدالت از ابتدای آزادسازی رقمی بالغ بر 11 هزار و 819 میلیارد تومان بوده است.»
برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز