سود بورس چه ریسک هایی دارد؟

لست سکند

مدیریت اشتباه سهام و به عبارت دیگر فروش نابهنگام سهام خصوصا سهام عدالت از سوی سهامداران خرد و جذاب شدن بازارهای موازی بورس مهمترین ریسک هایی است که سود بورس را با تهدید مواجه می کند
به گزارش کاماپرس، همگام با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه شاهد حضور گسترده سهامداران حقیقی در بازار سرمایه و اوج گیری شاخص بورس بودیم، موضوعی که در کنار رونق بخشی به بورس، نگرانی هایی را هم برای فعالان اقتصادی و هم برای سرمایه گذاران به همراه داشت.
با توجه به اینکه بازار سرمایه همواره با ریسک‌های تهدیدکننده ای روبروست، آزادسازی سهام عدالت این سوال را پررنگ کرد که اصلی ترین این ریسک ها چیست و چگونه می توان، اثرگذاری آنها را کاهش داد؟
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سود بورس همیشه با ریسک و تهدیدهای مربوط به خود همراه است اما برخی اوقات این ریسک‌ها قوی و جدی می‌شوند و نیاز به شفاف‌سازی و رفع ابهام دارند، می گوید: اکنون در مورد سهام عدالت این اتفاق در حال رخ دادن است و سهام عدالت در کنار مدیریت درستی که صورت گرفت در حال فروخته‌شدن است.

در این باره بخوانید:

علیرضا تاج بر ادامه می دهد: در وضعیت کنونی عدم مدیریت صحیح فروش سهام عدالت و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی از جمله مسایلی است که می‌تواند روند معاملات بورس را تحت شعاع قرار دهد.
او اضافه می کند: عدم جذابیت بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاری می‌تواند به شدت روند معاملات و سود بورس را مورد تهدید قرار دهد که اکنون هیچ نشانه‌ای از این اتفاق در بازار وجود ندارد و روز به روز هم جذابیت آن‌ها در حال کاسته شدن است.
استراحت در شاخص بورس
تاج‌بر به کاهش شتاب در رشد شاخص بورس در بازار اشاره می کند و می گوید: بازار در چند روز گذشته به رشد قابل توجهی دست پیدا کرد و افت اخیر شاخص بورس را جبران کرد، این امر باعث شد تا شاخص بورس به استراحتی کوتاه مدت نیاز داشته باشد که روز گذشته شاهد استراحت شاخص بورس در بازار بودیم.
به گزارش ایرنا، او با بیان اینکه با توجه به اصلاح شاخص بورس اما حجم معاملات روز گذشته قابل توجه بود، می افزاید: در وضعیت کنونی شاهد ورود پرقدرت نقدینگی به بازار از سوی سهامداران حقیقی هستیم؛ بنابراین سرمایه‌گذاران نباید نگرانی خاصی از این منفی‌های کوچک در بازار داشته باشند.
تجربه اصلاح در بورس
تاج‌بر اظهار می کند: اصلاح کوتاه‌مدت که به صورت روزانه در بازار رخ می‌دهد به نفع بازار است و با رشدی که شاخص بورس در اردیبهشت ماه تجربه کرد بازار باید برخی از اصلاحات را تجربه کند.
او می افزاید: عده‌ای برای ثبت‌نام ایران و خودرو و سایپا و شرکت در قرعه‌کشی آن پول‌هایی را کنار گذاشته بودند و وارد بورس نکردند اکنون که نتیجه قرعه کشی مشخص شده مقصد این پول‌ها سپرده‌های بانکی با سودهای پایین یا بازار سرمایه است که اکنون به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از این پول‌ها در حال ورود به بورس هستند.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز