سود بورس در نخر و نفروش است!

به گفته یکی از کارشناسان بازار سرمایه، سهامداران بورس فعلا نه سهمی بخرند و نه بفروشند و بر اساس گفته های وی سود بورس فعلا در نخر و نفروش است!
به گزارش کاماپرس، شاخص بازار سرمایه طی یک هفته اخیرکاهشی بوده است و حتی روز گذشته که شاخص کل تاحدودی صعودی شد، باز هم شاهد روند نزولی برخی سهم ها از جمله پالایشی بودیم.
در این میان و با توجه به حضور چشمگیر تازه واردها در بازار سرمایه در ماه های اخیر انتظار می رود که همگام با ریزش بسیاری از سهم ها، تازه واردها دست به رفتار هیجانی زده و اقدام به فروش سهم های خود، کمتر از ارزش واقعی کنند.
برهمین اساس، یک کارشناس بازار سرمایه با تحلیل دلایل روند نزولی بازار، به سهامداران و مخصوصا تازه واردها توصیه کرد فعلا نه سهم بخرند و نه سهم بفروشند.

احتمال تبدیل شدن سود بورس تازه واردها به ضرر

به گزارش ایسنا، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی روزهای اخیر بازار سرمایه، اظهار می کند: اتفاق خوبی که در بازار سرمایه درحال رخ دادن است، روند اصلاح و منطقی شدن قیمت ها است. البته ممکن است این روند منجر به این شود که عده ای که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند متضرر شوند.

او ادامه می دهد: به نظر من سهامداران تا ایجاد روند با ثبات در وضعیت بازار، هیچ فعالیت خاصی نباید انجام دهند، این فعالیت نه تنها شامل فروش سهم بلکه شامل خرید سهم هم می شود. هرچند برخی توصیه می کنند سهامداران در این روزها نباید سهم بفروشند اما باید سهم بخرند، اما به نظر من این روند منطقی نیست.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی برخی سهم های بزرگ، اظهار می کند: روز گذشته شاهد این بودیم که سهم های پرگردش و پروزن از صف خرید به صف فروش تبدیل شد. در این میان افرادی که فکر می کردند بازار فرصت خوبی برای خرید داده است هم متضرر شدند. البته در کوتاه مدت نباید سود و زیان بازار سرمایه را سنجید.
آقابزرگی اضافه می کند: اکثر تازه واردها به دلیل جو روانی ایجاد شده درمورد بازدهی بالای بورس وارد آن شده اند یا هدف آن ها حفظ ارزش پول بوده است. این افراد باید دائما از سایت ها و کانال های دارای مجوز اطلاعات کسب کنند یا از طریق غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز