سود بازار مسکن به 57 درصد رسید

لست سکند

بررسی آمارهای منتشر شده از مراجع رسمی کشور همچون بانک مرکزی و مرکز ملی آمار نشان می دهد بازدهی بازار مسکن در شهر تهران در 6 ماهه ابتدای سال 99 به 57 درصد رسیده است.

به گزارش کاماپرس، بررسی بازار مسکن در نیمه اول سالجاری حکایت از آن دارد که این بازار در مقایسه با بازارهای دیگری همچون بورس، دلار و سکه کم هیاهوتر بوده اما بازار کم سودی هم نبوده و به صورت مداوم به رشد خود ادامه داده است.

رشد قیمت در بازار مسکن در حالی اتفاق افتاده که مسیر اصلی نقدینگی  در 6 ماهه اول سالجاری به سوی بازار بورس و در این اواخر بازار ارز و سکه بوده و این نگرانی وجود دارد که اگر بازار مسکن در ماه های آینده، قیمت های خود را با قیمت های جدید دلار و طلا هماهنگ کند، جهش قیمت دیگری در این بازار نیز روی دهد.

روزنامه همشهری در گزارش اقتصادی امروز خود به بررسی وضعیت بازار مسکن پرداخته و نوشته است؛  بازده بازار مسکن در سطح شهر تهران در نیمه نخست امسال به 56.7 درصد رسید. طبق آمار بانک مرکزی در پایان شهریور امسال میانگین هر متر مربع آپارتمان در پایتخت از 24 میلیون تومان در هر متر مربع فراتر رفت.

افزایش 500 درصدی میانگین قیمت مسکن در 5 سال

راز آسمان پایتخت

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت مسکن در 5سال گذشته 500درصد افزایش پیدا کرده و در تهران از حوالی 4میلیون تومان به 24میلیون تومان رسیده ؛ اما ارزش دلاری مسکن در طول این سال‌ها 7درصد رشد کرده و تقریبا ثابت بوده است.

جذابیت مسکن برای سرمایه‌گذاران

کارشناسان معتقدند جذابیت کالای مسکن برای سرمایه‌گذاران، دلایلی نظیر کمیابی کالا، وجود تقاضا و وابستگی شدید تولید آن به قیمت ارز دارد و همین مسائل باعث شده‌اند سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات ایران ابزار مناسبی برای حراست از ارزش دارایی‌های ریالی باشد.

افت 17.1درصدی تولید مسکن در شهر تهران

آمارهای رسمی از افت 17.1درصدی تولید مسکن در شهر تهران حکایت دارد. این موضوع می‌تواند بیش‌ازپیش به کسری مسکن پایتخت دامن بزند و نابسامانی قیمت‌ها را تشدید کند که در این صورت، به‌واسطه نقش لیدری تهران در بازار مسکن کشور، سیگنال رشد قیمت مسکن از پایتخت به سایر شهرها نیز مخابره خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود بازار مسکن به 57 درصد رسید

  1. رسول شریفی گفته:

    یه جایی میخوندم .این موج تقاضای دهه شصتی هاست که خونه رو گران کرده .
    جالب بود که میگفت حدودا 15 تا 15 سال دیگه دهه شصتیا پیر میشند و خونه هاشونم لازم نخواهند داشت و موج ارزانی براه خواهد افتاد .
    یعنی من موندم که چرا به این دنیا اومدم . هر مرحله از زندگیم یه بحران بوده . الان 31 سالمه و بدون خانه و حتی یه وجب ملک هستم و بحران های کلاس درس شلوغ .کنکور . دانشگاه . کار . ازدواج . موبایل. خیلی بحران های دیگه رو پشت سر گذاشتم. سیاست حکومت هم در نوع خودش جالبه. کاری نمیکنه تا این موج رد بشه بره پی کارش .خخخ.
    #واقعا_شرمنده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز