سوددهی ۸۶ درصدی صندوق‌های جدید بورسی فقط در ۴۰ روز

صندوق های جدید بورس تهران یا همان واحدهای صندوق قابل معامله دارا یکم (ETF) در 40 روز اخیر بازدهی 86 درصدی برای خریداران خود به همراه داشته اند.

به گزارش کاماپرس، خرید واحدهای صندوق های قابل معامله یا ETF   یکی از روش های جدید سرمایه گذاری در بورس تهران است که از حدود 40 روز پیش آغاز شد. هر واحد از صندوق ETF عرضه شده در بورس تهران که با نماد دارا یکم به ثبت رسیده شامل 5 سهام بانکی و بیمه ای – سهام بانک های ملت تجارت، صادرات و بیمه های اتکایی امین و بیمه البرز- است.

برخی فعالان بازار سرمایه به این دلیل که معامله واحدهای صندوق ETF تا مدتی با محدودیت زمانی مواجه است و همچنین با بالا ارزیابی کردن سهام موجود در سبد این صندوق از خرید این واحدها خودداری کردند اما به نظر می رسد سوددهی صندوق  ETF برخلاف انتظار این عده ، قابل توجه و مطلوب بوده است.

بازدهی صندوق ETF  دارا یکم در مرز 100 درصد

دنیای اقتصاد در یک گزارش تحلیلی درباره صندوقETF  دارا یکم نوشته است: بازده نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی (ETF) موسوم به دارا یکم ۴۰ روز پس از پذیره‌نویسی به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک شده است. ضمنا تا روز شنبه ۲۴ خرداد امسال خالص ارزش دارایی (NAV) صندوق دارایکم ۸۶ درصد رشد کرده است.

آریاک سفر

براساس بررسی‌های آماری یونیت‌های صندوق دارا یکم از روز پذیره نویسی تاکنون رشد یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی ارزش دارایی‌شان را تجربه کرده‌اند. به این ترتیب، تا دیروز، با رشد خالص ارزش دارایی صندوق سرمایه‌گذاری دارا یکم مجموع ارزش دارایی ۲ میلیون تومانی سرمایه‌گذاران در این صندوق به ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در ۴۰ روز سپری شده از پذیره‌نویسی دارا یکم، سهام شرکت‌های (نمادهای) وبملت ۱۰۹ درصد،‌ البرز ۱۰۳ درصد، وتجارت ۱۰۱ درصد،‌ وبصادر ۸۵ درصد و اتکام ۳۲ درصد بازده برای صندوق داشته‌اند.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “سوددهی ۸۶ درصدی صندوق‌های جدید بورسی فقط در ۴۰ روز

  1. علیرضا عزیزی یادکوری گفته:

    با سلام من دو ملیون صندوق اول خریداری کردم اگر مدتی زیادی از ان بگذرد مثلا ۱۰ سال چه اتفاقی می افتد

  2. محمدرضا گفته:

    آیا می توان پیش بینی کرد که اول تیر ماه بیشترین سود را دارد و بعد از آن کاهش قیمت پیدا می کند لطفا کمی توضیح دهید با تشکر

  3. زهرا گفته:

    سلام
    از کجا بفهمیم سهامی که از پذیره نویسی دولت گرفتیم مال کدوم شرکت یا بیمه هست؟ سودش کجاواریز میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز