سهام کفش ملی چقدر می ارزد؟

درحالی که کارشناسان قیمت سهام بسیاری از شرکت ها در بازار بورس را گران تر از ارزش آن سهام می دانند، شرکت هایی همچون گروه صنعتی ملی – که آن را به نام کفش ملی می شناسیم – نیز در بورس وجود دارد که سهام آنها – سهام کفش ملی – بر اساس برخی تحلیل ها ارزان تر از ارزش واقعی آنهاست.

به گزارش کاماپرس، هلدینگ گروه صنعتی ملی با همان کفش ملی ،  نامی آشنا نه فقط برای فعالان بازار سرمایه بلکه برای تمام ایرانیان است اما سهام کفش ملی که با نام « وملی » در بازار دوم فرابورس ثبت شده،  بنابه برخی تحلیل ها ویژگی خاصی دارد که می تواند برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سرمایه جذاب باشد.

بنا به اعلام سایت اخبار بورس اوراق بهادار تهران، بر اساس آمار و داده هایی تحلیلی معتبر، دارایی‌های کفش ملی(وملی) را می توان در ۵ دسته  ارزش گذاری و طبقه‌بندی کرد:

۲۸۲ فروشگاه باسند مالکیت به ارزش 3 هزار و 450 میلیارد تومان

این شرکت ۲۸۲ فروشگاه باسند مالکیت وبرند کفش ملی دارد که از این تعداد ۲۵۶ فروشگاه فعالیت اقتصادی دارند و ۲۶ فروشگاه بدون فعالیتند. متراژ املاک تجاری بر اساس صورت حسابرسی شده میان دوره ای ۹۸، ۹۸۴۲۴ مترمربع است.

آریاک سفر

ارزش تقریبی این املاک را با توجه به برخی مزایده های فروش املاک برگزار شده توسط این شرکت در شهرهای مختلف، حدود ۳۴۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

کارخانه تهران کفش ملی ۱۴۳۵ میلیارد تومان می ارزد

ملک اصلی کارخانه که واقع در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج  به متراژ ۴۱۰ هزار متر مربع  که در حال حاضر هیچ گونه تولیدی در آن نیست. در حال حاضر ارزش تقریبی هر متر مربع این زمین ۳.۵ میلیون تومان و در نهایت رقم کل ارزش آن حدود ۱۴۳۵ میلیارد تومان است.

انبار یک هزار میلیاردی واقع در سرآسیاب مهرآباد

دیگر دارایی کفش ملی ملک تجاری وصنعتی در حوالی فرودگاه مهراباد تهران به متراژ۲۵۰۰۰هزار متر مربع است که برآورد برای ارزش آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

۴۸۰۰ میلیارد تومان، ارزش پاساژ ملی در قلب بازار سنتی تهران

قیمت سرای ملی یا پاساژ ملی در چهاراه گلوبندک بازار به همراه مغازه های موجود وحجره های بازار بزرگ تهران که در حدود ۴۰۰۰متر مربع متراژ دارند با در نظر گرفتن قیمت هر متر مربع این پاساژ که نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان است، حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومانی خواهد بود.

۱۸۰ میلیارد تومان ارزش کارخانه رودبار کفش ملی

کارخانه شماره ۲ شرکت واقع در شهر رودبار و با متراژی حدود ۶۰ هکتار است! در حال حاضر این کارخانه با داشتن حدود ۱۷۰۰ متر سوله تعطیل شده، که با در نظر گرفتن ارزش تقریبی هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان، می توان ارزش آن را ۱۸۰ میلیارد تومان دانست.

قیمت ۵۰ هزار تومان برای سهم وملی منصفانه است

با این توضیحات رقم نهایی ارزش دارایی های شرکت کفش ملی را می توان ۱۰۸۶۵ میلیارد تومان دانست که به قیمت هر سهم از سهام کفش ملی حدود ۴۴ هزار تومان خواهد شد! البته باید در نظر گرفت که برای پیشنهاد ارقام جهت برآورد ارزش املاک شرکت از آگهی های مزایده ای که متعلق به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ بوده، استفاده شده و اگر تورم این مدت نیز محاسبه شود، رقم ۵۰ هزار تومان برای هر سهم این شرکت را می‌توان منصفانه دانست.

شایان ذکر است قیمت هر سهم  وملی  – امروز سه شنبه 9 اردیبهشت ماه – حدود 16 هزارتومان( 162,486ریال) بود.

انتهای پیام

مرتبط با : کفش ملی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

24 دیدگاه برای “سهام کفش ملی چقدر می ارزد؟

  1. آیت گفته:

    سلام.در آدرس شرکت کفش ملی کیلومتر۱۸ که فرمودید هیچ فعالیتی صورت نمیگیرد .عارضم که فعالیت دارد آنهم بصورت فوق العاده شدید و هیچوقت تعطیل نشده بود بلکه قطعات لاستیکی خودرو مثل کف پایی درز گیر درب و…برای خودرو سازی ها اللخصوص برای سایپا تولید میکند .جزییات بیشتر را بروید از نزدیک ببینید و بپرسید.

  2. داود نظرعلیزاده گفته:

    سلام احتراما پدر مرحوم بنده بنام مهدی نظر علیزاده فرزند غفاردارای 100سهم کفش ملی بود و اوراق هم داشت ولی اکنون اوراق را در دست نداریم چگونه از وضعیت سهام پدرمان مطلع گردیم

  3. زهرا گفته:

    سلام پدر من در سال 60سهامدار کفش ملی بوده برگه سهام هم دارد تا الان پیگیر سهام نبودیم باید الان به کجا مراجعه کنیم لطفا کمک کنید خیلی ممنون

  4. حمید گفته:

    شما که میفرمایید قیمتش پنجاه هزار تومن میارزه، تضمین میکنید که روی قیمت ۴۵ هزار تومن حقوقی هاش آبشاری خالی نکنن و بیچاره مردم که بر اساس مقاله شما دست بخرید میشن ،متضرر نشن .
    گرفتار در صف های فروش و نهایتا در قیمتهای ۲۰ و ۳۰ هزار تومن با میلیونها تومن زیان مجبور به فرار نشن؟
    امیدوارم بر اساس وجدان انسانی پیام منو هم پخش کنید.

  5. غلام گفته:

    گفته می شه وملی قراره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داشته باشه. و می گن این عدد می تونه 60 هزار درصد باشه. یعنی بزرگترین رقم افزایش سرمایه در تاریخ بورس ایران.

    کسی اگه فقط ۱۰۰ عدد از این سهم رو داشته باشه، اگه افزایش سرمایه ۶۰ هزار درصدی بهش بخوره تعداد سهامش می شه ۶۰ هزار عدد.
    بعد اگه این شخص صبر کنه قیمت سهم روزی به ۱۰ هزار تومان برسه و ۶۰ هزار سهمش رو بفروشه، ۶۰۰ میلیون تومان سود می کنه!!!!!

    یعنی ۵ میلیون تومان سرمایه گذاری، سود ۶۰۰ میلیونی!!!

    اگه این افزایش سرمایه ۶۰ هزار درصدی واقعیت داشته باشه، یه راه آسون برای میلیونر و حتی میلیاردر شدن جلوی روی ماست.

  6. سعید کریمی گفته:

    این سهم رو از دست ندید،میدونم شرایط بورس خوب نیست اما مطمئن باشید ارزنده ترین سهام ایران رو دارید.در آینده نزدیک با این سهم صاحب ثروت مادی خواهید شد و ثروت دوم که برای شخص بنده مهمتره داشتن سهام برند بزرگیه که همراه تک تک لحظه های کودکی من بوده.شاید یه روز نزدیک خیلی نزدیک ده ها هزار نفر در این مجموعه کارکنند و زندگی …

  7. بهرام گفته:

    کی گفته کفش ملی تولید داره یا برای خودروساز کار میکنه یا…نزدیک۲۰ساله کفش ملی مخصوصا بعد از بیرون کردن جناب آقای ایروانی بزرگ بنیانگذار کفش ملی که همون تو جاده قدیم۳۶تا تولیدی با۴۳۰۰نفر کارمند داشته درحال حاضراز۱۳۶تولیدی سراسر کشور کفش میخره و داخل فروشگاهها میفروشه.تمام املاک در تمام شهرها بجز فروشگاهها متروکه هستند و فقط ازشون نگهبانی میشه.یکم در مورد سودسالانه شرکت تحقیق کنید بالاترین سود طی ۱۰سال قبل ۵درصد بوده و همیشه شرکت با ضررسالانه روبروهستش.من سالها از مدیران کفش ملی بودم و با احترامی که برای برند دارم ولی واقعا متاسفم….

    • siros گفته:

      درود بر شما
      مدت یکساله سهامدار این شرکتم اما در ماندن یا رها کردن سهام شرکت مردّدم آیا افزایش سرمایه #وملی در سال جاری اتفاق میفتد
      یا اصولاً شایعات مربوط به افزایش سرمایه فوق سنگین این شرکت پایه و اساس واقعی دارد!؟

      ممنونم اگه توصیه خاصی هست لحاظ بفرمائید.

    • مصطفی قائمی گفته:

      سلام آقا بهرام عزیز میشه بفرمائید اطلاعات شما در چه جده و آیا افزایش سرمایه داره اصلا میتونه ۶۰۰۰۰٪افزایش بده ؟لطفا یه توضیح کاملی بفرمائید تا ما سهامداران تکلیف خودمونو بتونیم ممنون جناب لطف میکنید

  8. یوسف گفته:

    این مطلبو در تاریخ 99/11/04 عنوان کردم
    الان قیمت هر سهم شده 21000 تومان شاید کمتر از این هم بشه ولی در کل میخوام اینبار سهامداری کنم و ببینم آخر داستان وملی چی میشه
    فعلا 1000 سهم خریدم که براساس آن یا میانگین کم کنم یا از سود اون استفاده کنم درکل میتوان امیدوار بود که درآینده ای نه چندان دور شاهد تحولات اساسی در این سهم باشیم
    ولی کاش یکی بود زمان افزایش سرمایه رو اعلام می گردد به هر حال نظم به این سهم مثبته اگر شاخص بورسو خرابتر از اینی که هست نکنند

  9. محمد رضا صفائی گفته:

    سلام این سهام بنیان خوبی داره ، ولی بازدهی خوبی نداشته ، برای یک عده شاید، دوست دارم وارد بشم و سهام این شرکت رو بخرم، شما که داری بذار کنار این یادداشت من را برج ۱۴۰۰/۵/۱ ببین

  10. یوکابد حق جویان گفته:

    سلام. پدر مرحوم بنده ۳۳۵ تا سهام در سال ۷۰ خریداری کرده. الان چطوری باید پیگیری کنیم؟ کجا باید مراجعه کنیم.آیا میتونیم بفروشیم سهامها رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز