پالایش یکم در یک ماه چقدر زیان نصیب سهامداران کرد؟

با گذشت بیش از یک ماه از بازگشایی نماد پالایش یکم، این سهام حدود 30 درصد زیان به سهامدارانی که واحدهای این صندوق را پذیره نویسی کرده اند تحمیل کرده است.

به گزارش کاماپرس، سهامداران دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بورس – پالایش یکم – ابدا تصور نمی کردند هر روز شاهد افزایش زیان خود باشند. سرمایه افرادی که در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند اکنون نسبت به روز اول، 30 درصد کمتر شده است.

دولت که سهام خود در 4 پالایشگاه را تحت نام صندوق پالایش یکم به مردم فروخته از این معامله ضرر نکرده و در مورد ضرر افرادی که این سهام را خریده اند نیز بی نظر و بی طرف است! البته این بی طرفی در روزهایی که دولت تصمیم به فروش این سهام داشت دیده نمی شد و در آن ایام دولتمردان مرتبا مردم را به خرید این سهام تشویق می کردند.

وضعیت پالایش یکم امروز ؛ ابتدای بازار مثبت و انتهای بازار منفی

امروز یکشنبه 14 دی ماه 1399 پالایش یکم در آغاز معاملات اندکی سهامداران خود را امیدوار کرد و بر خلاف عادت همیشگی بیش از 1 درصد مثبت بود اما در ادامه باز هم به مسیر نزول افتاد و در پایان با 0/8 درصد منفی به کار خود خاتمه داد.

آریاک سفر

سهام پالایش یکم فقط در روزهای ابتدای بازگشایی  ۱۹ درصد سود برای سهامداران ثبت کرد و به قیمت ۱۱,۹۰۰ تومان رسید به همین دلیل بسیاری از سهامداران آرزو می کنند این سهام را در همان روزها فروخته بودند. قیمت این سهام امروز 7550 تومان بود.

تسنیم درباره وضعیت این سهام نوشته است؛ دولت سهام خود در  پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز را با کلی اما و اگر و حواشی در قالب صندوق پالایش یکم به معامله‌گران فروخت؛ آن هم به این وعده که دستکم 30 درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران پالایشی خواهد شد اما حالا نه تنها 30 درصد وعده داده شده نصیب سهامداران پالایش یکمی نشد، بلکه فعلا 30 درصد از سرمایه آنها از دست رفته است.

ضمنا ماجرای بازارگردانی در صندوق پالایش یکم هم تقریبا منتفی است و فعلا هم دارای یکم و هم پالایش یکم به حال خود رها شده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز