سقوط موشک اس ۴۰۰ روی سربازان حاضر در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ + فیلم سقوط

پس از سقوط مدتی پیش موشک اس 400 روی سربازان روس لحظاتی پس از شلیک – که عکس آن نیز منتشر شد – اکنون خبرها از سقوط یک فروند دیگر از این موشک ها در رزمایش اخیر روسیه – مانور قفقاز 2020 – حکایت دارد و فیلم سقوط این موشک نیز منتشر شده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Voennoedelo، در ویدئویی که 25 سپتامبر از این حادثه منتشر شده به وضوح قابل مشاهده است که چگونه یکی از موشک ها شلیک شده از سامانه اس 400 بلافاصله پس از پرتاب از مسیر خود خارج شده و در نزدیکی نیروهای نظامی مستقر در محل پرتاب، سقوط می کند.

خوشبختانه در پس سقوط کلاهک موشک منفجر نشده است. پیشتر بسیاری از رسانه ها گزارش داده بودند كه احتمالاً این حادثه در زمان برگزاری رزمایش قفقاز -2020 رخ داده است.

پرتابی که می توانست یک فاجعه باشد

کانال تلگرام Voenniy Obozrevatel که در زمینه مطالب نظامی فعالیت می کند در این رابطه نوشت: “پرتاب موشک ضد هوایی S-400 چیزی نمانده بود تا به یک فاجعه ختم شود. موشک‌هدایت شونده به طور غیر عادی از سکوی پرتاب خارج و کمی بعد سقوط کرد”.

آریاک سفر

لازم به ذکر است که در حال حاضر به طور قطعی مشخص نیست که فیلم سقوط موشک در کجا و چه زمانی فیلمبرداری شده است. همچنین هیچ اظهار نظری از سوی مقامات رسمی روسیه در مورد این حادثه تاکنون منتشر نشده است.

پیشتر گزارش شده بود که وزارت دفاع روسیه سومین هنگ از سامانه S-400 Triumph در سال 2020 را زودتر از موعد مقرر دریافت کرده است.

شایان ذکر است؛ رزمایش «قفقاز-۲۰۲۰» با حضور حدود ۸۰ هزار سرباز روسی و بیش از۱۰۰۰ نظامی از کشور‌های ایران، بلاروس٬ چین، پاکستان، ارمنستان و میانمار برگزار شد. این مانور از تاریخ ۲۱ الی ۲۶ سپتامبر (۳۱ شهریور الی ۵مهرماه) تحت هدایت ژنرال “والری گراسیموف” معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه برگزار شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم تسلیحات مدرن جهان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سقوط موشک اس ۴۰۰ روی سربازان حاضر در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ + فیلم سقوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز