سقوط شدید قیمت مسکن در راه است/ احتکار کنندگان خانه زیان می کنند

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک مقام مسئول صنف املاک با بیان این که اقدامات دولت در کاهش نرخ ارز از رشد قیمت ها در بازار مسکن جلوگیری می کند، اظهار کرد: قیمت مسکن از کاهش نرخ ارز و طلا پیروی می کند و به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذارانی که پول خود را در بازار مسکن پس انداز کرده و چند واحد مسکونی خریداری کرده اند باید نگران سرمایه های خود باشند چرا که بر اساس اعلام کارشناسان و مسئولان صنف املاک، قیمت ها در این بازار رو به کاهش گذاشته است.

از نظر دولت و سازمان امور مالیاتی هم این افراد اگر بیش از یک واحد خانه داشته باشند و این خانه ها خالی باشد، احتکار کننده مسکن به شمار می روند و با مالیات مواجه خواهند شد.

احتکار کنندگان هر چه سریع تر خانه های احتکاری را بفروشند!

در تازه ترین تحول رئیس اتحادیه مشاوران املاک ، با بیان اینکه قیمت مسکن تا چند وقت آینده شاهد کاهش چشمگیری خواهد بود، گفت: به احتکار کنندگان مسکن توصیه می‌شود که با وجود روند کاهشی قیمت مسکن هرچه زودتر برای جلوگیری از زیان، واحدهای خود را به بازار عرضه کنند.

راز آسمان پایتخت

مصطفی قلی خسروی افزود: بسیاری از احتکار کنندگان مسکن بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی احتکار کرده بودند که این خود زمینه ساز افزایش قیمت مسکن شده بود اما با کاهش قیمت ارز بخش مسکن نیز متاثر شده است و بنابراین پیشنهاد می‌شود که این گروه از احتکارکنندگان، واحدهای خود را هرچه سریعتر عرضه کنند.

وی تاکید کرد: رصد ما از وضعیت بازار مسکن حاکی از این است که در صورت تدوام کاهش قیمت دلار و ماندگاری دلار روی قیمت متعادل حتما با سقوط قیمت‌ها در بازار مسکن همراه هستیم.

خسروی در پایان توضیح داد: اقدامات دولت در کاهش قیمت دلار می‌تواند قیمت مسکن  را تحت تاثیر قرار دهد و از ادامه رشد قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سقوط شدید قیمت مسکن در راه است/ احتکار کنندگان خانه زیان می کنند

  1. محمد گفته:

    این نظر کارشناس محترم به ۳ دلیل زیر نادرست است:
    ۱- افزایش دوباره دلار و رشد شارپی آن از همین دیروز و امروز هم با قدرت دارد اوج میگیرد.
    ۲- افزایش قیمت مصالح ساختمانی و ارزش افزوده واحدهای مسکونی
    ۳- نداشتن چشم انداز روشنی از وعده های ساخت مسکن و نبود رقابت در ساخت و ساز
    با سپاس از همه ی دوستان

  2. صادق گفته:

    شاید قسمت کمی از قیمت تابع افزایش دلار باشد ولی عمده قیمت مسکن در اثر معاملات کاذب بین دلالان بوجود آمده که مرجع درستی برای قیمت گذاری نیست مسکن کالای صادراتی نیست و مسالح آن وزمین که عمده قیمت را شامل می‌شود داخلی می باشد مثال قیمت‌های فعلی این است که انگار بگیم پراید 500میلیون تومان آیا منطقی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز