سقوط شدید دلار با پیروزی بایدن و دموکرات ها در کنگره

بر اساس پیش بینی تحلیل گران بانک آمریکایی گلدمن ساکس که یکی از پنج بانک بزرگ ایالات متحده به شمار می رود، در صورت راهیابی جو بایدن به کاخ سفید و پیروزی دموکرات‌ها در کنگره، دلار وضعیتی بحرانی در پیش خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، اخبار و نظرسنجی های منتشر شده در رسانه های آمریکا پیروزی بایدن بر ترامپ و همچنین پیروزی دموکرات ها در انتخابات کنگره را در انتخاباتی که حدود 24 روز دیگر برگزار می شود بسیار محتمل ارزیابی می کنند و از نظر کارشناسان اقتصادی یکی از پیامدهای این امر، سقوط شاخص دلار است.

ارز آمریکایی در حال حاضر نیز شرایط خوبی در مقایسه با ارزهای بین المللی دیگر ندارد و شاخص دلار در هفته های اخیر بارها رکورد عقب نشینی در برابر دیگر ارزهای مطرح بین المللی را شکسته است و پیروزی بایدن و دموکرات ها در کنگره می تواند این روند را شتاب بیشتری بخشد.

بنا به اعلام ایسنا، کارشناسان بانک گلدمن‌ساکس که یکی از5 بانک بزرگ آمریکا محسوب می شود، با اشاره به شیوع کرونا و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرده اند در کوتاه مدت دلار مقصد خیلی امنی برای سرمایه گذاری محسوب نمی شود و به ویژه اگر روند توسعه واکسن کرونا بیش از این به تاخیر بیافتد، روزهای درخشانی در انتظار دلار تا پایان سال نخواهد بود.

ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری به جای دلار

آریاک سفر

تحلیل گران بانک مذکور پیش بینی کرده اند که اگر دموکرات ها هم در کنگره و هم در کاخ سفید به قدرت برسند، تغییرات زیادی در سیاست خارجی و تجارت با اروپا و چین ایجاد خواهد شد که در مجموع می تواند باعث عقب گرد شاخص دلار ( شاخصی که نرخ برابری دلار مقابل ارزهای مهم جهانی را می سنجد) به سطوح ثبت شده سال ۲۰۱۸ بشود.

این بانک به سرمایه گذاران پیشنهاد داده است در کوتاه مدت به جای خرید دلار، ارزهای نوظهوری نظیر روپیه هند، پزو مکزیک و راند آفریقای جنوبی خریداری کنند.

در بین ارزهای مهم نیز این بانک توصیه به خرید یورو، دلار کانادا و دلار استرالیا کرده است. بانک گلدمن ساکس هم چنین به معامله گران ارزی توصیه کرده است تا یوان چین را در رادار خود تحت رصد قرار دهند تا در صورت بهبود شرایط بازار بدهی این کشور، آن را خریداری کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سقوط شدید دلار با پیروزی بایدن و دموکرات ها در کنگره

  1. Prince گفته:

    خیلی جالبه شماها همه رو هر فرض کردین ی احمق بودن خودت رو میگی ، انتخابات مال آمریکاست دولار وضعیت خوبی ندارن آره واقعا خوب شد گفتی واقعا تعطیلی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز