سقوط بازار خودرو/ کاهش قیمت 400 میلیون تومانی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی این کاهش قیمت را ادامه دار دانست. موتمنی عرضه خودرو در طرح یکپارچه و کم بودن تقاضا در بازار را دلیل اصلی این افت قیمت دانست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس عرضه خودروهای طرح یکپارچه آغاز شده و به همین دلیل تقاضا برای خودرو در بازار آزاد کاهش یافته است. مؤتمنی در خصوص کاهش قیمت خودروهای مونتاژی ادعا کرد که تیگو 8 مدل 1401 400 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. بر این اساس قیمت این خودرو از 4 میلیارد و 250 میلیون به 3 میلیارد و 850 میلیون تومان رسیده است. به همین ترتیب فیدلیتی و جک اس 5 نیز 200 میلیون و 130 میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

مؤتمنی اظهار کرد که خودروهای شرکت سایپا در روزهای اخیر 30 تا 45 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. مثلا خودرو تیبا2 45 میلیون تومان افت قیمت داشته و از 430 میلیون تومان به 385 میلیون تومان رسیده است. طبق گفته‌های رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروهای ساینا و کوئیک نیز به ترتیب 40 و 35 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. هم‌اکنون کوئیک اتومات 495 میلیون و ساینا 395 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

آریاک سفر

طبق گزارش خبر آنلاین مؤتمنی به روند کاهشی قیمت خودروهای ایران خودرو نیز اشاره کرد و اظهار داشت که قیمت پژو 207 اتومات سقف پانورما 95 میلیون تومان کاهش داشته است. قیمت 207 دنده‌ای هم از 810 میلیون به 768 میلیون تومان رسیده است. خودروهای پژو 206 تیپ 2 و 3، پژو پارس و هایما نیز کاهش قیمت داشته‌اند. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو پیش‌بینی کرد که این کاهش قیمت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپاکرمان موتورمدیران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز