سقف کاذب کامپوزیت چیست؟ مناسب چه مکان هایی است؟

لست سکند

سقف کامپوزیت یکی از روش‌هایی است که برای اجرای سقف کاذب و پوشاندن سقف اصلی با استفاده متریال‌هایی چون آلومینیوم، چوب پلاست، فولاد، پلیمر و غیره استفاده می‌شود. اجرای سقف‌های کامپوزیت مزیت‌های بسیاری همچون سرعت اجرای بالا، وزن پایین، ایمنی مناسب و … دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه اجرای سقف کاذب برای پوشش تاسیسات و سیم‌کشی‌ها و همچنین ایجاد زیبایی و با جنبه تزئینی و دکوراتیو بسیار رایج است. سقف کامپوزیتی یکی از انواع سقف کاذب است که معمولا در پروژه‌هایی که نیاز به اجرای سقف با سرعت بالا باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن این‌که استفاده از این نوع سقف در دکوراسیون داخلی خانه، اضافه کردن مصالح تزئینی مانند نورپردازی و غیره را آسان‌تر می‌کند. کاماپرس در ادامه معرفی سقف کاذب کامپوزیت و کاربردهای آن می‌پردازد.

سقف کاذب کامپوزیت چیست و انواع آن کدامند؟

سقف کامپوزیت در صنعت به دوسته سقف اصلی و سقف کاذب تقسیم می‌شود؛ سقف اصلی، سقفی است که وزن بخشی از سازه در سقف و کف را تحمل می‌کند و سقف کاذب بعد از نازک‌کاری به عنوان پوششی برای سقف اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف کاذب کامپوزیت یکی از انواع سقف کاذب است که با استفاده از متریال‌های کامپوزیتی از جمله آلومینیوم، چوب پلاست، فولاد، پلیمر و غیره تولید می‌شود. نصب و اجرای سقف کاذب کامپوزیت با استفاده از روش‌های متعددی از جمله روش‌های نوین و روش‌های سنتی صورت می‌گیرد.

سقف‌های کاذب کامپوزیت با توجه به مصالح بکار رفته جهت اجرای هریک، به چهار دسته سقف کامپوزیت فلزی، سقف کامپوزیت کرمیت، سقف کامپوزیت روفیکس و سقف کامپوزیت عرشه فولادی تقسیم می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

اجرای سقف کاذب کامپوزیت چه مزایایی دارد؟

سقف کاذب کامپوزیت با توجه به مزایای بی‌شمار و متعدد آن یکی از عناصر محبوب معماران و طراحان داخلی است. برخی از مزایای مهم این نوع سقف کاذب در ادامه آمده است؛

اجرای سریع سقف کاذب

نصب و اجرای سقف کاذب کامپوزیتی بسیار آسان و سریع بوده و از این نظر معمولا در پروژه‌هایی که باید در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسند، کاربرد دارد.

پوشش تاسیسات و سیم‌کشی‌ها

از سقف‌های کاذب کامپوزیت معمولا برای پوشش تاسیسات مختلف و سیم‌کشی‌ها استفاده می‌شود. چرا که با نصب این نوع سقف، یک فضای خالی مابین سقف کامپوزیت و سقف اصلی ایجاد می‌شود که فضای مناسبی برای عبور سیم‌ها، لوله‌ها یا کانال‌گذاری‌ها است. معماران از این فضا برای لوله کشی آّب و فاضلاب، سیم کشی برق، سیم‌‌های شبکه، خطوط تلفن، کانال کولر، کانال تهویه و غیره نیز استفاده می‌کنند.

وزن سبک سقف کامپوزیت

سقف‌ کاذب کامپوزیت با توجه به نازک بودن و جنس خاص پنل‌ها یا تایل‌های به کار رفته در آن، وزن بسیار کمی دارند. وزن سبک سقف کادب کامپوزیت فشار زیادی به سقف اصلی وارد نمی‌کند و موجب آسان شدن فرایند نصب و اجرای سقف کاذب می‌شود.

عایق صدا، سرما و گرما

فضای خالی مابین سقف اصلی و سقف کاذب و همچنین وجود لایه‌های گوناگون متریال‌های کامپوزیتی سبب ایجاد یک حالت عایق در سقف شده و از اتلاف سرما، گرما و همچنین انتقال سر و صداها جلوگیری می‌کند.

جنبه دکوراتیو و تزئینی

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی، از انواع سقف‌ کاذب کامپوزیت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای تزئین محیط استفاده می‌کنند. ضمن این‌که پس از نصب سقف کامپوزیت با طرح مورد نظر و متناسب با چیدمان محیط، می‌توان از دیگر المان‌های تزئینی بر روی این سقف مانند نورپردازی نیز استفاده کرد.

عایق رطوبت

جنس و متریال مورد استفاده در سقف کاذب کامپوزیت ، سبب شده تا این سقف علاوه بر دوام و طول عمر بالا، عایق رطوبت نیز باشد. از این رو این نوع سقف در مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارند مانند سرویس‌ های بهداشتی، آشپزخانه، استخر و غیره استفاده می‌شود.

سقف کاذب کامپوزیت در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

سقف کاذب کامپوزیت یکی از انواع رایج سقف کاذب بوده و در پروژه‌ها و مکان‌های متعددی کاربرد دارد. مهم‌ترین کاربرد سقف کاذب کامپوزیت با توجه به سرعت اجرای بالای آن، در پروژه‌هایی است که نیاز به اجرای سقف با سرعت بالا و در مدت زمان کوتاهی دارد.

معماران و طراحان داخلی ساختمان معمولا پس از اتمام سفت کاری و در مرحله نازک کاری برای زیبایی نمای بخش‌های داخلی ساختمان و حتی برای تزئین نمای بیرونی فضاهایی چون ویلا و غیره  از سقف کاذب کامپوزیت استفاده می‌کنند. از این سقف در بخش‌های مختلف منازل مسکونی از جمله پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، پارکینگ و غیره استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای سقف کاذب کامپوزیت در طراحی داخلی می‌توان به استفاده در دفاتر و محیط‌‌های کاری، فروشگاه‌‌های تجاری، محیط‌‌های درمانی، محیط‌‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ ها، آموزشگاه‌ ها و غیره و مراکز اقامتی و تفریحی و سرگرمی مانند هتل‌‌ها، شهربازی‌‌های سرپوشیده، استخر و غیره اشاره کرد.

هزینه نصب سقف کاذب کامپوزیت چطور تعیین می‌شود؟

هزینه‌های نصب و اجرای سقف کاذب کامپوزیت با توجه به عوامل متعددی مانند قیمت سقف کاذب موردنظر، متراژ و ابعاد محیط، ابعاد پنل‌ها، طرح و رنگ سقف، لوازم جانبی مورد نیاز برای اجرا، شیوه اجرای بتونه‌کاری، هزینه‌های جابجایی مصالح، اجرت نصاب و غیره تعیین می‌شود.

نصب انواع سقف کاذب با مجموعه هوم سرویز

هوم سرویز یک پلتفرم خدماتی معتبر و با سابقه است که بیش از 400 نوع خدمت متنوع را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. هوم سرویز در سرویس سقف کاذب، با برخورداری از تخصص نصاب‌های ماهر از ابتدا تا انتهای نصب سقف کاذب مورد نظر همراه شما خواهد بود. ضمن این‌که با خدمات هوم سرویز در این زمینه علاوه بر نصب و اجرا، شامل تعمیرات سقف کاذب ، کناف‌کاری ساختمان، اجرای سقف پلی کربنات، رابیتس‌بندی و رابیتس‌کاری نیز می‌شود.

برای استفاده از خدمات سرویس سقف کاذب هوم سرویز و همچنین دریافت اطلاعات لازم درباره قیمت و هزینه نصب و تعمیر، می‌توانید درخواست خود را در وبسایت مجموعه ثبت کرده و منتظر تماس کارشناسان هوم سرویز باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز