سطح اکسیژن خونتان را با این دستگاه اندازه بگیرید

دستگاه پالس اکسیمتر-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سطوح پایین اکسیژن می‌تواند یک علامت هشدار اولیه برای نیاز به مراقبت‌های پزشکی باشد. یک پالس اکسیمتر میزان اکسیژن در خون فرد را اندازه‌گیری می‌کند. این وسیله کوچکی است که معمولا روی انگشت دست یا پا و یا قسمت دیگری از بدن می‌چسبد. دستگاه پالس اکسیمتر به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی مهم، اغلب در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها استفاده می‌شوند. این محصولات را می‌توان برای استفاده در منزل نیز خریداری کرد.

کاماپرس در ادامه به معرفی این دستگاه و کارکرد آن می‌پردازد.

چه کسانی به بررسی سطح اکسیژن نیاز دارند؟

بسیاری از مردم سطح اکسیژن را مانند فشار خون یا دمای بدن، نشانه مهمی از عملکرد خوب بدن می‌دانند. افرادی که بیماری ریوی یا قلبی دارند ممکن است طبق دستور پزشک خود از یک دستگاه پالس اکسیمتر در منزل برای بررسی وضعیت خود استفاده کنند. می‌توان این دستگاه را بدون نسخه از برخی داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها خریداری کرد. سطح طبیعی اکسیژن در افراد سالم معمولاً 95 درصد یا بالاتر است. برخی از افراد مبتلا به بیماری مزمن ریوی یا آپنه خواب ممکن است سطوح نرمال به میزان حدود 90 درصد را تجربه کنند. سطح اکسیژن خون شریانی اگر به کمتر از 80 درصد برسد، به بافت مغز و قلب آسیب جدی وارد می‌کند. نتایج دستگاه پالس اکسیمتر ممکن است برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند دقیق نباشد. سطح اکسیژن این افراد گاهی بالاتر از آنچه واقعا هست گزارش می‌شود. به خاطر داشته باشید که این دستگاه نیاز به مراقبت و توجه نیز دارد. قرار گرفتن در معرض نور شدید باعث می‌شود تا دستگاه پالس اکسیمتر نتایج نادرستی نشان دهد. فشار خون خیلی بالا یا پایین، دمای غیرعادی بافت، استفاده از لاک ناخن یا رنگ باعث می‌شود تا کارشناس سلامت در درستی عدد ثبت شده، تردید کند.

دستگاه پالس اکسیمتر-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مکانیزم دستگاه پالس اکسیمتر چگونه است؟

دستگاه پالس اکسیمتر در دو نوع انگشتی و مرکزی طراحی و تولید می‌شود. نوع انگشتی یا سیار بیشتر در مراکز درمانی استفاده می‌شود. دستگاه پالس اکسیمتر مرکزی عموما در اتاق احیا یا بخش‌های بیمارستانی کاربرد دارد. پالس اکسیمتر از اسپکتروفتومتری برای تعیین نسبت هموگلوبین اشباع شده با اکسیژن، در خون شریانی محیطی استفاده می‌کند. نور در دو طول موج مجزا، هموگلوبین اکسیژن دار و بدون اکسیژن را در خون آشکار می‌کند. نسبت جذب نور، میان اکسی هموگلوبین و مجموع اکسی هموگلوبین به اضافه دئوکسی هموگلوبین محاسبه می‎‌‌شود. سپس با اندازه‌گیری‌های مستقیم قبلی کالیبره‌شده، عدد اشباع اکسیژن شریانی مقایسه می‌شود.

بهترین دستگاه پالس اکسیمتر را از کجا تهیه کنیم؟

هلدینگ افرا طب گلسار از جمله شرکت‌‌های معتبر در ارائه خدمات پزشکی، کالاهای پزشکی خانگی و بیمارستانی، در حوزه بهداشت و سلامت فعالیت می‌کند. این شرکت با نام تجاری افرا طب با بیش از 35 سال سابقه سفارشات عمده کالاهای پزشکی را می‌پذیرد. انواع تجهیزات پزشکی خانگی، مطب، بیمارستانی، هتلینگ، اورژانس و تجهیزات پزشکی مصرفی در وبسایت افرا طب موجود و قابل سفارش است. کارشناسان این مجموعه در تمامی ساعت‌های شبانه روز در هفت روز هفته آمادگی پاسخگویی به سوالات مشتریان را دارند. دفتر مرکزی شرکت افرا طب در خیابان سهروردی شمالی واقع شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز