سریع ترین تاکسی برقی جهان به زودی به آسمان می‌رود

لست سکند

استارت‌آپ جوبی، سازنده عمود پروازهای برقی، قصد دارد با همکاری بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن و همینطور شرکت معظم تویوتا، یک سرویس هوایی مشترک ایجاد کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ جهان خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری‌آنلاین، در سال 2015 اولین نگاه به چشم‌انداز جوبی برای حمل‌ونقل در آینده رقم خورد؛ در آن سال این شرکت هواپیمای الکتریکی را رونمایی کرد که برای برخاستن و فرود آمدن عمودی طراحی شده بود و پیشرانه‌های آن به سمت افقی سرعت چشمگیری داشت.

در همین زمینه بخوانید:

به تازگی هواپیمای جوبی با سرعت بسیاری حرکت می‌کند و نمونه اولیه تاکسی هوایی برقی اس‌4 این شرکت سرعتی معادل 330 کیلومتر در ساعت دارد.

راز آسمان پایتخت

این شرکت در کنار آزمایش پرواز از لحاظ اداری نیز پیشرفت خواهد کرد و چشم‌اندازی همچون فرود عمودی در بالای پارکینگ چندطبقه برای خود ترسیم کرده است.

شرکت جوبی در تلاش است گواهینامه‌ای از ایالات متحده همزمان با رونمایی از دومین پیش‌تولید خود صادر شود.

تاکسی هوایی آن‌آ نیز در مشارکت جدیدی با جوبی از هواپیمای تمام برقی پنج صدلی برای سفرهایی هوایی در سراسر ژاپن استفاده می‌کند که این تاکسی هوایی حداکثر سرعتی معادل 321 کیلومتر در ساعت و حداکثر برد 241 کیلومتر است که برای نمونه مسیر 50 کیلومتری از ایستگاه اوزاکا تا فرودگاه بین‌المللی کانسای ارائه شده است. این مسیر ذکر شده با خودرو 55 دقیقه به طول می‌انجامد که تاکسی پرنده جوبی این مسیر را در 14 دقیقه طی می‌کند. تویوتا نیز در حال بررسی چگونگی ادغام حمل‌ونقل زمینی است.

بنیان‌گذار و مدیرعامل جوبی گفته است: این امر را جهت صرفه‌جویی و کاهش کربن انجام داده‌ام همچنین ژاپن نیز فرصتی برای این کار ارائه می‌کند زیرا 92 درصد از جمعیت در مناطق شهری زندگی می‌کنند و توکیو جزء یکی از 20 شهر پرجمعیت حساب می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز