ویژگی‌ های یک سرویسکار آسانسور مجرب

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرویسکار آسانسور به فردی ژفته می‌شود که بر اساس قرارداد، به صورت دوره‌ای اقدام به بازدید آسانسور در یک مجتمع تجاری یا مسکونی می‌کند. وظیفه سرویسکار آسانسور رفع ایرادات و پیشگیری از خرابی این وسیله است.

کاماپرس در این گزارش ویژگی‌های یک سرویسکار مجرب برای سرویس آسانسور را بررسی کرده است.

اهمیت سرویس آسانسور

سرویس دوره‌ای آسانسور تضمین‌کننده عملکرد مناسب آن است. خرابی آسانسور علاوه بر اینکه می‌تواند هزینه زیادی را به ساکنان ساختمان تحمیل کند، حتی می‌تواند باعث خسارات مالی و جانی برای دیگران نیز شود. به دلیل اینکه مدیران ساختمان مسئول خسارت‌های وارده به افراد هستند، ترجیح می‌دهند که از یک سرویسکار مجرب برای نگهداری آسانسور استفاده کنند. این موضوع در مجتمع‌های بلندمرتبه و ساختمان‌های عمومی پرمراجعه جدی‌تر است؛ چرا که در این ساختمان‌ها امکان خرابی آسانسور بیشتر است و افراد به مراتب بیشتری از این وسیله استفاده می‌کنند.

هزینه سرویس آسانسور بیشتر است یا تعمیر آن؟

هزینه سرویس آسانسور می‌تواند یک هزینه اضافی و سربار برای مجتمع‌های تجاری و مسکونی به نظر برسد، اما در عمل اینطور نیست. آسانسورها اگر به درستی و به طور مرتب سرویس نشوند، می‌توانند هزینه به مراتب بیشتری را به ساختمان تحمیل کنند.

راز آسمان پایتخت

سرویس درست توسط سرویسکار آسانسور، طول عمر قطعات این وسیله را افزایش می‌دهد؛ در حالیکه عدم سرویس به موقع و دوره‌ای می‌تواند منجر به خرابی آسانسور و تعویض قطعه شود که هزینه بسیار بالایی را طلب می‌کند. همچنین سرویس آسانسور معمولا شامل تعمیرهای پیشگیرانه می‌شود. این تعمیرات جزئی می‌تواند از  تعمیرات کلی و پرهزینه‌ای که در آینده ممکن است به وجود آید، پیشگیری ‌کند.

ویژگی‌های یک سرویسکار مجرب

سرویسکار آسانسور باید فردی با سابقه و با دانش فنی باشد. آسانسورها از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده‌اند و یک سرویسکار باید از این دو مقوله اطلاعات کافی داشته باشد. داشتن مدارک مرتبط و مدرک فنی و حرفه‌ای نیز برای یک سرویسکار آسانسور ضروری است.

علاوه بر این، سرویسکار آسانسور باید فردی متعهد و دارای اخلاق حرفه‌ای و وجدان کاری باشد. صبر و حوصله در کنار نظم و وقت‌شناسی نیز از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز برای سرویسکار آسانسور است.

وظایف سرویسکار آسانسور

سرویسکار آسانسور باید یک لیست چکاپ و بررسی کلی برای تمام قسمت‌های آسانسور داشته باشد و بر اساس این لیست در هر دوره سرویس و نگهداری این وسیله، بررسی‌های خود را انجام دهد. وی در ابتدا باید به قسمت‌های ظاهری آسانسور دقت کرده و ایرادهای ظاهری را رفع کند. بازدید از موتورخانه و تست دمای موتورخانه نیز ضروری است.

سیستم برقی و الکترونیکی همانند برد و تابلو فرمان نیز به بررسی دوره‌ای نیاز دارد و این قسمت‌ها می‌تواند بر اثر مرور زمان دچار مشکل شود. همچنین تنظیم نحوه حرکت و ایستادن آسانسور در میان طبقات، تراز بودن در آسانسور با سطح، باز و بسته شدن صحیح درها و سالم بودن بخش‌های حیاتی مانند سیم بکسل نیز باید در هر سرویس آسانسور انجام شود.

سرویسکار آسانسور یا شرکت خدمات سرویس آسانسور؟

می‌توان با یک سرویسکار آسانسور به صورت انفرادی قرارداد بست و از وی درخواست کرد که در ازای مبلغی به صورت ماهانه از آسانسور بازدید کند، اما شرکت‌های باسابقه و خوشنامی نیز در زمینه سرویس و تعمیر آسانسور فعالیت می‌کنند. بستن قرارداد با یک شرکت می‌تواند تضمین کننده سرویس مناسب آسانسور باشد.

شرکت‌های خوشنام و معتبر معمولا در زمینه استخدام سرویسکار، دقت لازم را انجام می‌دهند. همچنین سرویس آسانسور وابسته به یک فرد نیست و در هر حالت، شخصی از طرف شرکت برای سرویس آسانسور در زمان اعلام شده به ساختمان مراجعه خواهد کرد. می‌توان با اطلاع از تعداد مشترکان سرویس آسانسور هر شرکت ارائه دهنده این خدمات از میزان محبوبیت آن شرکت اطلاع پیدا کرد.

از سوی دیگر برخی از شرکت‌های سرویس آسانسور، خودشان فروشنده و تامین کننده قطعات آسانسور هستند و این موضوع نیز می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. این شرکت‌ها معمولا خدمات خود را در تمام مناطق ارائه می‌دهند.

سرویس آسانسور در تهران با شرکت آسانسور کیهان گستر مانا

شرکت آسانسور کیهان گستر مانا یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه طراحی، خدمات فروش، تامین قطعات، سرویس و تعمیر آسانسور در تهران است. این شرکت از سال 1384 در این حوزه فعال بوده و در این مدت توانسته است با بهره‌گیری از کارشناسان و تکنسین‌های ماهر و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، تعداد مشترکین سرویس تعمیر دوره‌ای خود را به بیش از 400 مشترک برساند. شرکت آسانسور کیهان گستر مانا خدمات خود را در تمام مناطق تهران و در کمترین زمان ممکن ارائه می‌دهد.

متقاضیان برای مشاوره و درخواست خدمات می‌توانند از طریق سایت این شرکت به آدرس keyhangostarmana.com و یا شماره‌های 09125376268 و 02146130971 اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : کیهان گستر مانا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز