سرنگونی 5 هواپیمای روسی توسط موشک پاتریوت اوکراینی

در ۱۳ می، یک‌ حمله هوایی سنگین از پایگاه‌های غرب روسیه به سمت مرزهای اوکراین انجام شد اما تنها دقایقی بعد یک دسته موشک زمین به هوای پاتریوت حداقل ۴ و حداکثر ۵ فروند از جنگنده‌های روسی را سرنگون کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس به نقل از فوربز، این درگیری باعث جان باختن ۱۱ هوانورد بر فراز استان بریانسک شد که یکی از بدترین تلفات یک روزه برای نیروی هوایی روسیه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

اوکراینی‌ها معتقدند تعداد هواپیماهای سرنگون شده ۵ فروند بوده است اما رسانه‌های روسی آمار ۴ فروند را تأیید کرده‌اند. این سرنگونی‌ها حداقل شامل یک جنگنده بمب افکن سوخو-۳۴، یک جنگنده سوخو-۳۵ و دو هلیکوپتر میل ۸ بوده است.

راز آسمان پایتخت

به‌نظر می‌رسد دو خلبان سوخو-۳۴ قصد داشتند یک بمب UPAB-1500B را در شمال اوکراین و در شهر چرنیهیف رها کنند اما موفق نشدند. این بمب با قابلیت طی مسافت ۴۰ کیلومتری، نیروهای روسی را قادر می‌سازد بدون عبور از اوکراین حملات خود را ادامه دهند.

احتمال می‌رود خدمه پاتریوت پس از سرنگون کردن دو سوخو، منتظر ماندند تا هلیکوپتر‌ها برای جستجوی بازماندگان پرواز کنند و سپس آن‌ها را نیز مورد حمله قرار دادند.

در هر صورت از دست دادن تعداد زیادی از خدمه و تجهیزات برای روسی‌ها بسیار دردناک بود، بنابراین احتمالا نیروی هوایی این کشور مجبور به تغییر تاکتیک‌های خود شود‌.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سرنگونی 5 هواپیمای روسی توسط موشک پاتریوت اوکراینی

  1. ایراندوست گفته:

    سلام وفتی سیستم پدافندی پاتریوت به راحتی سوخو 35را سرنگون میکنه پس ایران نباید خیلی بابت گرفتن این نوع هواپیما ذوق زده شود دیگه دوران استفاده از جنگنده با سرنشین گذشته همان پهپاد های خودمان بهتره حداقل تلفات انسانی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز