سایپا ۹ محصول جدید به بازار وارد می‌کند/ احتمال حذف تیبا و ساینا

در روزهایی که بازار خودرو به شدت درگیر تنش‌های قیمتی است، مدیرعامل سایپا مدعی شده که این گروه خودروسازی در سه سال آینده، 9 محصول جدید به بازار عرضه می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیدجواد سلیمانی از تولید انبوه آریا وشاهین اتوماتیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اطلس به عنوان جایگزین تیبا و ساینا، وارد بازار می شود.

وی تاکید کرد: به زودی کراس اوور آریا و هاچ بک اطلس وارد بازار خواهند شد. عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم به خصوص اوایل تحریم بسیار سخت و دشوار بود اما خوشبختانه تولید خودروی شاهین نشان داد که این مجموعه و صنعت قطعه سازی به حدی از بلوغ رسیده که می تواند در مسیر خوداتکایی گام بردارد.

این سخنان سلیمانی در حالی است که نوسان قیمت خودرو در نیمه دوم هفته شدت گرفته است و انواع پراید همچنان در حال گران شدن هستند؛ خودرو پراید ۱۱۱ از ۱۶۴ میلیون تومان به ۱۶۸ میلیون تومان رسید و خودرو پراید ۱۳۱ نیز ۴ میلیون تومان گران شد و در حال حاضر ۱۴۹ میلیون تومان قیمت دارد.

آریاک سفر

پراید ۱۳۲ نیز از ۱۳۹ میلیون تومان به ۱۴۱ میلیون تومان رسید. پراید ۱۵۱ مدل ۱۳۹۹ هم با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی به ۱۶۸ میلیون تومان رسید. مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در حالی ۱۷۶ میلیون تومان قیمت خورده که اوایل هفته ۱۷۴ میلیون تومان قیمت داشت.

اخبار حوزه خودرو:

چرا مردم باید پراید ۱۹۰میلیونی بخرند؟

یکی از اعضای تحریریه روزنامه آرمان نیز در شماره امروز نوشت: در مجلس هشتم طرحی نوشته شد که طی آن به خودروسازان پنج سال مهلت داده شد که تولیدات خود را به استانداردهای بین المللی برسانند و در این صورت اجازه دارند تولید را ادامه بدهند و در صورتی که شرکت خودروسازی ظرف مهلتی که دارد، روی کیفیت و قیمت کار نکرد و همچنان اتومبیل‌های بی‌کیفیت با قیمت‌های بالا به مردم فروخت و از طرفی مردم هم چاره‌ای جز خرید این تولیدات ندارند، در این شرایط بعد از پنج سال اجازه ورود خودرو داده شود.

با کمال تاسف دست‌هایی اجازه اجرای این قانون را ندادند و به نحوی از انحاء این قانون به سرانجام نرسید. مشابه این در امر قانونگذاری را زیاد داریم. یعنی قانون تصویب کردن یک امر و اجرای صحیح آن مهمتر از تصویب قانوناست.

برخی نمایندگان تصور می‌کنند با تصویب طرح‌هایی که فراوان هم ظرف این مدت شاهد بوده‌ایم، می‌توانند به توسعه کشور و مردم خدمت کنند، غافل از اینکه همین طرح که دیروز تصویب شد ایرادات فراوانی دارد و عده‌ای می‌توانند از آن سوءاستفاده کنند کمااینکه در گذشته هم چنین بوده و درنهایت روزبه‌روز از کیفیت تولید خودروهای ایرانی کاسته شد.

مشکل این است که مسئله را ریشه‌ای حل نمی‌کنیم. درحقیقت باید مهلت معینی به خودروسازان داخلی داده شود و اگر نتوانستند، آنگاه ورود خودروی خارجی را به داخل آزاد کنند. مردم چه گناهی کرده‌اند که گیر مدیریت ضعیف ما افتاده‌اند؟ گناه مردم چیست که باید قیمت گزافی بپردازند و کیفیت بسیار پائینی تحویل بگیرند.

قیمت پراید به ۱۹۵ میلیون تومان رسیده درحالی که با این مبلغ می‌توان یک خودروی خوب خارجی خریداری کرد. ظلمی از این بالاتر نیست که مردم کشورمان را ۴۰ سال است معطل کیفیت کرده‌ایم و نه‌تنها کیفیت افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم یافته و قیمت هم چند ده برابر شده است.

مصوبه خودرویی هیچ کمکی به کیفیت خودرو در داخل کشور نمی‌کند بلکه راه سوءاستفاده را برای سوءاستفاده‌چی‌ها و افرادی که چند سالی است خودروهایشان در گمرک بندرعباس دارد خاک می‌خورد و منتظر راه مفرّی هستند که بتواند وارد کنند، باز می‌کند و خاصیت دیگری ندارد.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز