ساندرو های باقیمانده در انبار سایپا پشت مانع استاندارد یورو 5

لست سکند

خودرو ساندرو به دلیل نداشتن استاندارد لازم آلایندگی یورو پنج، در انبارهای سایپا خاک می خورد.

به گزارش کاماپرس، طبق قانون سازمان حفاظت محیط زیست خودروسازان باید از استاندارد یورو پنج برای خودروهای تولیدی استفاده کنند،اما خودروهای ساندرو استاندارد یورو چهار دارند.

سازمان محیط زیست در پایان سال ۹۸ اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۹ خودرویی که مجهز به استاندارد یورو ۴ باشد شماره گذاری نخواهد شد ، همین موضوع باعث شده این خودرو به جای اینکه به دست متقاضیان برسد، در انبارهای سایپا خاک بخورد و فرسوده شود.

البته این قانون فقط ساندرو را زمین گیر نکرده است. شنیده می شود انواع محصولات تولیدی رنو در پارس خودرو مثل ساندرو معمولی ، ساندرو استپ وی ، ال ۹۰ و پارس تندر در انبارها گیر کرده اند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

تولید چند خودرو تا پایان سال متوقف می شود

نیره سادات پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد از توقف تولید چند خودرو جدید تا پایان سال خبر می دهد . او در این باره به سایت car.ir، می گوید:« چند مدل خودرو استاندارد‌های لازم را نداشتند، به همین دلیل به تولیدکنندگان آنان اخطار‌های لازم داده شده است. »

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

او با اشاره به اینکه رعایت استاندارد‌ها با ارتقا کیفیت محصولات رابطه مستقیم دارد، می گوید:« ما خوشحالیم که مدیریت جدید در وزارت صمت به دنبال ارتقا کیفیت خودرو‌های تولید داخل هستند.. البته سازمان استاندارد هم به طور جدی پیگیر رعایت استاندارد‌ها ۸۵ گانه است.»

پیروزبخت با بیان اینکه هر محصول استاندارد‌های ۸۵ گانه را نداشته باشد، اجازه تولید نخواهد یافت، می گوید:« بر همین اساس تولید پراید و پژو را متوقف کردیم. چند مدل خودرو هم استاندارد‌های لازم را نداشتند و به تولیدکنندگان آنان اخطار‌های لازم داده شده است. به این تولیدکنندگان تا پایان سال فرصت داده ایم تا استاندارد‌های ۸۵ گانه را رعایت کنند در غیر این صورت خط تولید آنان متوقف می شود.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز