سامسونگ هوش مصنوعی را ممنوع کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت کره‌ای سامسونگ قصد دارد استفاده از پلتفرم‌های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT و Google Bard و Bing AI را برای کارکنانش ممنوع کند.

به گزارش کاماپرس، نگرانی این شرکت بیشتر به دلیل انتقال داده‌ها به پلتفرم‌های هوش مصنوعی در سرورهای خارجی و امکان افشای اطلاعات سایر کاربران است.

با اجرای این قانون، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را در رایانه‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های موجود در شرکت دیگر برای کارکنان امکان پذیر نخواهد بود. با این حال، کاربران همچنان می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سامسونگ خطاب به کارمندان خود اظهار داشت: “از شما می‌خواهیم که با جدیت به دستورالعمل‌های امنیتی ما عمل کنید. عدم رعایت آن‌ها ممکن است منجر به نقض یا به خطر افتادن اطلاعات شرکت شود که اقدامات انضباطی و اخراج را به همراه خواهد داشت.”

راز آسمان پایتخت

سامسونگ تنها شرکتی نیست که از پیشرفت سریع هوش مصنوعی وحشت کرده است. طبق گزارشات، برخی از بانک‌های وال استریت، از جمله جِی‌پی مورگان چیس، بانک آمریکا و سیتی‌گروپ نگرانی‌های مشابهی دارند و استفاده از هوش مصنوعی، به‌خصوص chatGPT را برای کارمندان ممنوع کرده‌اند.

کشور ایتالیا نیز در ابتدا قصد تحریم chatGPT را داشت ولی این تصمیم را لغو کرد. اخیرا، به ویژه با هشدار‌های ایلان ماسک، ترس عمومی نسبت به هوش مصنوعی افزایش یافته است.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز