سامانه موشکی اس 400 ؛ ترکیه درباره موشک های روسی با آمریکا مذاکره نمی‌کند

ترکیه ایجاد کارگروه مشترک با امریکا در رابطه با حل تحریم ها در رابطه با سامانه موشکی اس 400 را رد کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه گزارش های رسانه های این کشور را که به نقل از وزیر خارجه این کشور مبنی بر اقدام آنکارا و واشنگتن در خصوص ایجاد یک کارگروه که جهت حل موضوع دستیابی ترکیه به سامانه های موشکی ضد هوایی S-400 روسی منتشر کرده بودند را، رد کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایتار تاس، رسانه های ترکیه با استناد به یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ترکیه گزارش داده بودند: “یک کارگروه مشترک در سطح فنی با موضوع وضع تحریم های واشنتگن بین ترکیه و ایالات متحده ایجاد می شود.” پیشتر واشنگتن محدودیت هایی را بر ضد آنکارا به دلیل خرید مجتمع های S-400 اعمال کرده بود.

مولوت چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سوال “راسیسکایا گازتا” در مورد نتایج مذاکرات روسیه و ترکیه در سوچی ، گفت که آنکارا آماده گفتگو با ایالات متحده و شرکای غربی در مورد این موضوع و همچنین در مورد سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف است.

آریاک سفر

در عین حال، به گفته وزیر امور خارجه ترکیه ، تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن “تجاوزی علیه حقوق حاکمیت کشورمان” است و توافق نامه دستیابی ترکیه به سیستم های موشکی ضدهوایی S-400 روسیه همچنان پابرجاست. وی هچنین گفت: تحریم های S-400 علیه ترکیه ضعف واشنگتن را نشان می دهد.

در این نشست دوجانبه که بین وزرای خارجه روسیه و ترکیه صورت گرفت، دو طرف درباره حل و فصل مسئله قره باغ نیز گفتگو و تبادل نظر کردند.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز