ساعت هوشمند سامسونگ ابزاری مطمئن برای کاهش وزن و پیشگیری از بیماری

سامسونگ-کاماپرس

براساس تحقیقات اخیر مجله تغذیه بالینی آمریکا (AJCN) دقت دستگاه‌های گلکسی واچ در اندازه‌گیری ترکیب بدن (body composition) و تحلیل آن با نتایج آزمایشگاه‌های معتبری مثل موسسه دانشگاهی لوئیزیانا، مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه هاوایی قابل قیاس است.

به گزارش کاماپرس به نقل از سامسونگ، مجله تغذیه بالینی آمریکا (AJCN) یکی از معتبرترین ژورنال‌های علمی جهان است که در زمینه تغذیه و رژیم غذایی فعالیت می‌کند. تحقیقات این مجله بر کارآمدی ابزارهای پوشیدنی همچون گلکسی واچ در پیشگیری یا کاهش چاقی افراد، صحه می‌گذارد. داشتن وزن زیاد و چاقی به عنوان عامل اصلی حدود 60 درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های قلبی شناخته می‌شود.

خلاصه‌ای از نتایج تحقیقات

مهم‌ترین داده‌های بدست آمده از تحقیقات اخیر مجله AJCN عبارت است از :

  • نتایج اندازه‌گیری با حسگر تحلیل امپدانس بیوالکتریک (Bioelectrical Impedance Analysis) گلکسی واچ تا حد 97 تا 98 درصد با نتایج دو دستگاه‌ مرجع شامل اسکن پزشکی dual-energy X-ray absorptiometry (DXA) و a duplicate laboratory-grade octapolar bioelectrical impedance analysis همخوانی دارد. این حسگر پیشرفته میزان توده چربی، عضلات اسکلتی، نرخ متابولیک پایه، درصد آب بدن و چربی بدن را مشخص می‌کند.
  • اهمیت حسگر تحلیل امپدانس بیوالکتریک در جایی است که شما می‌توانید به کمک آن تصویری دقیق و جامع از سلامتی و تندرستی خود بدست بیاورید. این حسگر به جای اندازه‌گیری تنها یک فاکتور خاص مثل شاخص توده بدن (BMI)، داده‌های متنوعی را تحلیل و به شما اطلاع می‌دهد.
  • کاربران ابزارهای پوشیدنی با آگاهی از داده‌ها و هشدارهای بدست آمده می‌توانند ضمن نظارت جامع بر فعالیت‌های خود، الگوهای رفتاری‌شان را اصلاح کنند. براساس نتایج بدست آمده، ابزارهای پوشیدنی باعث افزایش فعالیت‌های بدنی به میزان 60 درصد در کاربران می‌شود.
  • تحقیقات نشان می‌دهد ابزارهای پوشیدنی به طور متوسط زمان نشستن افراد را تا 68 دقیقه کاهش داده و تعداد فعالیت‌های بدنی روزانه افراد را تا 2500 گام افزایش می‌دهد.

سامسونگ-کاماپرس

چاقی؛ یک مسئله حیاتی

نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از نقش حیاتی گلکسی واچ سامسونگ در زمینه کمک به کاربران در زمینه درک دقیق از سلامتی خود است. دقت داده‌ها با دستگاه‌های مرجع پزشکی سنجیده و مقایسه شده و صحت آنها مورد تاکید تیم مشترک تحقیقاتی قرار گرفته است. با این میزان از دقت، کاربران می‌توانند حتی در زمانی که به آزمایش‌های بالینی دسترسی ندارند هم رفتار و سبک تغذیه خود را تغییر دهند. حالا و به کمک گلکسی واچ این امکان به وجود آمده تا کاربران در هر لحظه و مکانی چه در خانه، محل کار، سفر و… از اوضاع بدن خود آگاه شوند و رفتار خود را کنترل کنند.

چاقی و افزایش وزن معضلی جهانی است که بر اثر سبک زندگی دوران کنونی به وجود آمده است و به عنوان عامل بیماری‌های مزمن زیادی معرفی شده است. این بیماری مزمن، به مرور زمان و در نتیجه تغذیه بیش از حد و عدم فعالیت بدنی ایجاد می‌شود. به همین دلیل کاهش وزن حتی در اندازه‌های متوسط هم می‌تواند به پیشگیری از این بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند. تمامی این داده‌ها، نقش حیاتی مدیریت وزن بدن را برجسته می‌کند.

آریاک سفر

گلکسی واچ چگونه ترکیب بدن را اندازه‌گیری می‌کند؟

حسگر تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) یکی از مزیت‌های مهم گلکسی‌های واچ سامسونگ است که می‌تواند تصویری کامل و دقیق از سلامتی و تندرستی را به کاربران ارائه دهد. با این حسگر اطلاعات مهمی همچون عضلات اسکلتی، نرخ متابولیک پایه، درصد آب بدن و چربی بدن به اطلاع کاربر می‌رسد.

این اطلاعات معمولا در باشگا‌های بدنسازی یا کلینک‌های پزشکی با تجهیزات تخصصی اندازه‌گیری می‌شود اما حالا با بستن مدل‌های جدید گلکسی واچ سامسونگ بر روی مچ دست‌تان می‌توانید این داده‌ها را مشاهده کنید. چه به دنبال کاهش وزن باشید و یا به دنبال ساخت بدنی عضلانی باشید، داده‌های حسگر BIA بهترین و سریع‌ترین ابزار برای بررسی و پیگیری پیشرفت برنامه‌های شماست.

بررسی ترکیب بدن در ساعت‌های گلکسی واچ (Watch4 و Watch5) به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. برای این کار چهار الکترود (دو تا در پشت بدنه و دو عدد در کناره) در ساعت جاگذاری شده که داده‌های مربوطه را جمع‌آوری می‌کند. برای شروع به فعالیت کافیست دکمه‌های کناری را نگه دارید پس از آن حسگرهای ساعت طی 15 ثانیه می‌توانند بیش از 2400 داده را جمع‌آوری و ثبت کنند.

برای بهینه‌سازی و ثبت داده‌های دقیق‌تر از ترکیب بدن خودتان این نکته‌ها را در نظر داشته باشید:

  • در ساعاتی از روز اندازه‌گیری کنید
  • در زمان اندازه‌گیری معده‌تان خالی باشد
  • اندازه‌گیری را پس از رفتن به دستشویی انجام دهید
  • اندازه‌گیری را زمانی انجام دهید که در دوران قاعد‌‌گی خود نیستید
  • فعالیت‌هایی مثل ورزش کردن، دوش گرفتن، رفتن به سونا و… دمای بدن‌تان را افزایش می‌دهد، توصیه می‌شود اندازه‌گیری را پیش از این فعالیت‌‌ها انجام دهید.
  • پیش از اندازه‌گیری اشیای فلزی بدن‌تان مثل گردنبند و… را بردارید

حسگر تحلیل امپدانس بیوالکتریک تنها یکی از قابلیت‌های پیشرفته ساعت‌های گلکسی Watch4 و Watch5 سامسونگ است. این ساعت‌ها به حسگر پیشرفته BioActive مجهز است که طراحی کوچک‌تر و دقت اندازه‌گیری بسیار بالایی دارد. این حسگر جدید سه کاره از یک چیپ برای فعالیت دقیق سه حسگر قدرتمند حوزه سلامت (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب و تحلیل آمپدانس بیوالکتریک) استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند فشار خون و میزان اکسیژن خون را مشاهده کنند و ضربان نامنظم یا AFib را تشخیص دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز