ساز و کار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی براساس فرآیند نوبت دهی چگونه است؟

لست سکند

در صورتی که قصد خرید خودرو به قیمت کارخانه داشته باشید، اولین روش مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو است. همواره تمامی اطلاعات کاربران و مشتریان خودروهای داخلی مختلف در این سامانه به ثبت می‌رسد و سپس براساس فرآیند نوبت دهی، اتومبیل‌های ثبت نامی واگذار می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که مایل به خرید خودرو مورد نظر خود از طریق سامانه یکپارچه هستند باید اطلاعات جزئی درباره این روش داشته باشند. طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرآیند نوبت دهی شامل پیش ثبت نام متقاضیان براساس لیست، نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازاری هر محصول مشخص و قطعی کردن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز است.

توضیحات تکمیلی درباره فرآیند طرح یکپارچه عرضه خودرو

برای گذراندن گام اول خرید خودرو به این طریق باید نسبت به برخی موارد آگاه بود. مثل اینکه هر کدملی مجاز به خرید یک خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی بوده و صاحب آن کد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. داشتن گواهینامه رانندگی، نداشتن پلاک انتظامی فعال، عدم انتقال امتیاز و حقوق خرید خودرو به اشخاص دیگر، عدم امکان صلح در فرآیند خرید خودرو برای دیگران و رعایت روش‌های بازدارنده توسط خودروسازان برای جلوگیری از انتقال سند از جمله نکات مورد توجه هستند.

براساس شرایط عمومی تعیین شده برای این مرحله، امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد. در صورتی که متقاضی شرایط لازم را نداشته باشد، فرآیند ثبت نام متوقف خواهد شد. اگر زمان تحویل خودرو به تعویق بیفتاد، براساس قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های مرتبط، خسارات وارد شده به مشتریان جبران خواهد شد. دیگر موارد مرتبط با خرید خودرو براساس قرارداد منعقد شده بین خریداران و خودروسازان رعایت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

در صورت رعایت تمام موارد بالا و قرار گرفتن نام متقاضیان خودرو در لیست نوبت دهی و همچنین براساس برنامه تولید اعلام شده از طرف خودروسازان داخلی، زمان برنامه ریزی شده برای تحویل اتومبیل مدنظر به متقاضیان در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو اعلام خواهد شد. هم اکنون ثبت نام کنندگان قبلی منتظر اعلام لیست انتظار در فروردین ماه 1402 هستند.

پس از اعلام زمان بندی، وعده فروش به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز باید هرگونه فراخوان را برای طرح‌های فروش اتومبیل براساس نوبت دهی انجام شده اعلام کند. پس خودروسازان به مرور زمان و صرفا براساس لیست اولویت بندی مذکور برای هر محصول نسبت به فراخوان و قطعی کردن ثبت نام و در نهایت انعقاد قرارداد فروش برمبنای قیمت روز خودرو اقدام خواهند کرد.

کسب اطلاعات دقیق درباره خرید خودرو از طریق سایت همراه مکانیک

اگر مایل به خرید خودرو به این شیوه هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتر و مناسبی در این خصوص کسب کنید کافی است به وبلاگ همراه مکانیک مراجعه داشته باشید. این وبلاگ مقالات تخصصی متعددی را در خصوص خرید خودرو به شیوه‌های مختلف ارائه داده است.

علاوه بر امکان استفاده از مجله این وبسایت، افراد می‌توانند برای خرید و فروش خودرو موردنظرشان هم از خدمات آن استفاده کنند. خریداران به منظور خرید خودرو دلخواه امکان مراجعه به نمایشگاه آنلاین این مجموعه را دارند. ضمنا این سایت با فراهم کردن امکان خرید قسطی خودرو کار را برای کاربران راحت کرده و آن‌ها با پرداخت مبلغی پول به صورت پیش و دادن اقساط می‌توانند اتومبیل مورد علاقه خود را بخرند.

اشخاصی که قصد فروش خودرو خود از این درگاه را دارند نیز می‌توانند با پر کردن فرم و درخواست برای فروش منتظر تماس کارشناسان باتجربه و کاربلد این مجموعه باشند تا در اسرع وقت و با قیمت مناسب اتومبیل خود را بفروشند. ضمنا این درگاه به کسانی که تنها خواهان کارشناسی خودرو هستند نیز خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز