سئو چیست؟ seoword توضیح می دهد

موتورهای جستجو منبع حیاتی ترافیک با کیفیت بالا هستند. کسب‌وکارهایی که به دنبال تسلط بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) هستند، واقعاً نیاز به اجرای یک استراتژی سئو به‌روز دارند تا در جستجوی ارگانیک به‌روز بمانند. اما به دلیل رقابت بالا و الگوریتم‌های پیچیده، حفظ آن جایگاه برتر در SERPها بیش از هر زمان دیگری چالش برانگیز شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از سئو وورد، علاوه بر رقابتی بودن سئو سایت، به طور مداوم در حال تغییر است و گوگل صدها آپدیت را ارائه می کند. این امر باعث می‌شود همگامی با بهترین شیوه‌های سئو بسیار سخت باشد، زیرا برخی از تاکتیک‌های قدیمی مانند پر کردن کلمات کلیدی و لینک‌سازی با کیفیت پایین دیگر چندان موثر نیستند – به شرطی که خطر جریمه شدن گوگل را نیز ذکر نکنیم.

اگر می خواهید از رقبا پیشی بگیرید و جایگاه برجسته ای در SERP ها حفظ کنید، باید با روندهای سئو در سال 2022 و نحوه اجرای بهترین شیوه های مرتبط آشنا شوید.در اینجا برخی از روندهای اصلی جستجوی ارگانیک برای سال 2022 از تیم خدمات سئوی seoword  (سئو ورد) آورده شده است که توانایی تغییر چشم انداز بهینه سازی موتورهای جستجو را در طول سال دارد:

به روز رسانی گوگل سئو 2022

تخمین زده می شود که گوگل هر سال صدها به روز رسانی را منتشر می کند. این به‌روزرسانی‌ها همان چیزی هستند که حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو را شکل می‌دهند. اکثر آنها بدون توجه اتفاق می افتد. با این حال، برخی با تغییراتی همراه می شوند که کل صنعت را تکان می دهد. در سال 2022، همگام شدن با به‌روزرسانی‌های Google – چه تغییرات موجود و چه تغییرات آتی – باید در صدر فهرست اولویت‌های شما قرار گیرد. در اینجا برخی از به روز رسانی های کلیدی برای نگه داشتن سئوی وب سایت شما در سال جاری آورده شده است:

راز آسمان پایتخت

1- فاکتور رتبه بندی تجربه صفحه کاربری گوگل

این به روز رسانی در ژوئن 2021 آغاز شد و در همان سال در 2 سپتامبر تکمیل شد. این به‌روزرسانی برای بهبود پیشنهادات تجربه کاربر برای نتایج فهرست‌شده از طریق Google اجرا شد. به دنبال این، یک سیستم امتیاز تجربه صفحه ایجاد شد. می توانید امتیاز سایت خود را در یک گزارش در کنسول جستجوی Google مشاهده کنید . به روز رسانی موارد زیر را هنگام امتیاز دهی صفحات در نظر می گیرد:

  • کور وب وایتال (Core Web Vitals)
  • قابلیت استفاده از موبایل
  • تجربه تبلیغات
  • استفاده از HTTPS
  • امنیت

2- پیوند به روز رسانی هرزنامه

این به روز رسانی برای بهبود کیفیت نتایج جستجو طراحی شده است. گوگل اعلام کرد که آپدیت هرزنامه لینک در سال 2021 بر سایت های درگیر در هرزنامه لینک تأثیر می گذارد. الگوریتم‌ها در شناسایی و حذف هرزنامه‌های لینک مؤثرتر شدند. این به‌روزرسانی همچنین بهترین شیوه‌های پیوند ورودی و خروجی را تشریح کرد.

3- به روز رسانی نظرات محصول

این به‌روزرسانی در آوریل 2021 انجام شد و هدف اصلی آن این بود که به مقالات بررسی محصول که جامع و با کیفیت عالی هستند، دید بالاتری داشته باشند. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های بررسی محصول در دسامبر 2021  اعلام شد.

4- به روز رسانی MUM

مدل یکپارچه چند وظیفه ای (MUM) از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده می کند تا افراد را قادر سازد تا از موتور جستجو برای انجام کارهای پیچیده تر استفاده کنند.به روز رسانی های قدرتمند دیگری که باید در نظر گرفته شوند، به روز رسانی مرغ مگس خوار ، به روز رسانی RankBrain و به روز رسانی BERT هستند. به روز رسانی های ذکر شده در اینجا و سایر موارد نقش حیاتی در شکل دادن به چشم انداز سئو در سال 2022 خواهند داشت.

5- فاکتور رتبه بندی سئو تجربه کاربری 2022

از زمانی که به‌روزرسانی تجربه صفحه منتشر شد، تجربه کاربر به یک عامل رتبه‌بندی کلیدی تبدیل شده است . اگر می خواهید هزار مایل از رقبای خود جلوتر باشید، بهینه سازی تجربه جستجو (SXO) در سال 2022 ضروری است. به‌روزرسانی تجربه صفحه نحوه تعامل جستجوگران با صفحات وب را در نظر می‌گیرد و صفحات را بر اساس الگوریتم‌های مشابه امتیاز می‌دهد. برای بهبود تجربه کاربر، باید این عوامل امتیازدهی تجربه صفحه را به صورت استراتژیک بهینه کنید. در اینجا راه هایی برای انجام آن وجود دارد:

  • محتوای آسان خوان و قابل اسکن ایجاد کنید.
  • از صفحات موبایل شتاب (AMP) استفاده کنید.
  • کدها، تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید.

6- سایر استراتژی های بهبود سرعت صفحه را اجرا کنید

الگوریتم‌ها از معیارهای تعامل کاربر، مدت زمانی که کاربر در صفحه شما صرف می‌کند و سایر عوامل مرتبط با کاربر برای تعیین تجربه کلی کاربر – که یکی از عوامل کلیدی رتبه‌بندی است، استفاده می‌کنند.

7- نکات بهینه سازی روی صفحه

بهینه سازی روی صفحه یک تاکتیک اساسی سئو و یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که در سال 2022 باید به آن توجه کرد. زمینه هایی که باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از:

  • ساختار محتوا : محتوا را با استفاده از H1، H2، H3 و غیره سازماندهی کنید و با تقسیم کردن بخش‌ها به پاراگراف‌های کوچک، خواندن و اسکن آن را آسان کنید. بخش بزرگی از محتوا ممکن است خوانندگان را بترساند و بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.
  • بهینه سازی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را با رعایت بهترین روش ها بهینه کنید. رایج است که پر کردن کلمات کلیدی کار نمی کند و در صورت مشارکت در آن خطر جریمه شدن را دارید.
  • بهینه سازی موضوع : این به سازماندهی محتوای شما به گونه ای اشاره دارد که هم برای بازدیدکنندگان و هم برای خزنده های گوگل قابل پیمایش باشد. یک استراتژی کلیدی داشته باشید و محتوای خود را با استفاده از یک چارچوب منطقی سازماندهی کنید.
  • پیوند دادن : هنگام ترسیم استراتژی پیوند داخلی، جریان اقتدار را در نظر بگیرید.
  • بهینه سازی تصویر : گنجاندن تصاویر در محتوای شما همچنان یک فاکتور رتبه بندی در سال 2022 است. با تگ های alt بهینه سازی کنید و از تصاویری استفاده کنید که به محتوا ارزش می بخشد.
  • بهینه سازی ویدیو : ویدیوها را به صورت استراتژیک در محتوای خود قرار دهید. این کار را با احتیاط انجام دهید تا از افزایش زمان بارگذاری صفحه جلوگیری کنید.

8- بهینه سازی خارج از صفحه

متغیرهای فنی خارج از صفحه از جمله عواملی هستند که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرند. اگر قسمت فنی به درستی تنظیم نشده باشد، تلاش شما آنطور که انتظار می رود نتیجه نخواهد داد. پارامترهای فنی کلیدی را بهینه کنید و عملکرد بهتر صفحات خود را مشاهده کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید:

9- ترندهای سئوی لینک بیلدینگ 2022

  • لینک سازی : استفاده از خدمات لینک بیلدینگ ، یکی از استراتژی های اصلی سئو است که تاثیر بسزایی در رتبه بندی دارد. اعتبار یک صفحه یک عامل مهم رتبه بندی است. لینک‌هایی که به وب‌سایت‌های معتبر اشاره می‌کنند و از آن‌ها می‌آیند، رتبه‌بندی بالاتری دارند. برای بهبود اعتبار محتوای خود، در مورد دریافت بک لینک از منابع معتبر آگاه باشید.
  • امنیت : اطمینان حاصل کنید که گواهینامه SSL سایت شما به روز است. علاوه بر این، از محتوای مخلوط جلوگیری کنید. داشتن محتوای HTTP در صفحات HTTPS می‌تواند یک چالش باشد و باعث مشکلات نمایه‌سازی شود.
  • Canonical نادرست : داشتن برچسب متعارف اشتباه در یک صفحه می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد و در برخی موارد منجر به حذف یک صفحه از فهرست شود.
  • داده های ساختاریافته : افزودن داده های ساختاریافته به صفحات شما شانس نمایش صفحات شما را به عنوان قطعه های برجسته در نتایج جستجو افزایش می دهد.
  • سرعت صفحه : هر از چندگاهی بینش سرعت صفحه را بررسی کنید. این به شما امکان می دهد زمان بارگذاری صفحه را بهینه کنید و در نتیجه رتبه خود را بهبود ببخشید.

10- تغییر از آفلاین به تجارت الکترونیک

همه گیری COVID-19 باعث افزایش رشد در بخش تجارت الکترونیک شده است . با توجه به اقدامات فیزیکی سختگیرانه اعمال شده در سراسر جهان، مردم به خرید آنلاین متوسل شدند – بخش SEO تجارت الکترونیک سئو ورد می تواند این تغییر را تأیید کند.انتظار می‌رود این روند در سال جاری نیز ادامه یابد و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک باید اقدامات لازم را انجام دهند تا از این منحنی جلوتر بمانند. در نتیجه، هنگام طراحی استراتژی های سئوی خود باید این را در نظر بگیرید. بهینه سازی های درون صفحه و خارج از سایت باید بر تولید محتوایی متمرکز شود که مخاطبان هدف را درگیر کند.

11- تغییر به محتوای طولانی

سازندگانی که محتوای طولانی منتشر می‌کنند، نتایج بهتری نسبت به سایرینی که عمدتاً بر مقالات کوتاه‌ تمرکز دارند، می‌بینند. به گفته The Next Web ، محتوای طولانی با 3000 کلمه یا بیشتر، ترافیک و اشتراک‌گذاری بیشتری نسبت به محتوای کوتاه دارد. انتظار می رود که این روند یکی از معیارهای مهم سئو در سال 2022 باشد. ایجاد مقالات طولانی به طور قابل توجهی رتبه بندی جستجوی شما را افزایش می دهد. برای اینکه این کار برای شما کارساز باشد، باید محتوایی منتشر کنید که به خوبی نوشته شده باشد، با کیفیت خوب و جذاب باشد. درگیر نگه داشتن بازدیدکنندگان مستلزم نوشتن محتوایی خوانا با مناسب ترین سبک است. متن را با استفاده از H1، H2 و H3 به بخش‌ها و زیربخش‌ها تقسیم کنید تا خواندن آن‌ها سرگرم‌کننده باشد.

12- اصل EAT گوگل یک عامل رتبه بندی است

در طول سال‌ها، گوگل بارها گفته است که کیفیت محتوا معیار اصلی رتبه‌بندی است. اما زمانی که ندانید گوگل محتوای باکیفیت را در نظر می گیرد، ممکن است گیج کننده باشد. اینجاست که اصل EAT مطرح می شود! EAT مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. قانون EAT استانداردی است که گوگل برای تعیین اینکه آیا یک صفحه محتوای باکیفیت ارائه می دهد یا خیر از آن استفاده می کند.هنگام ایجاد محتوا، EAT را در نظر داشته باشید و چیزی را توسعه دهید که تمام کادرها را علامت گذاری کند. شما به راحتی می توانید با پشتیبان گیری از هر ادعا با منابع معتبر و پیوند دادن به پلتفرم های معتبر، از این قانون پیروی کنید. گنجاندن پیوندهای معتبر در صفحات شما، انجام تمام شرایط EAT Google را آسان می کند.

نتیجه

چشم انداز سئو به طور مداوم در حال تغییر است، با مجموعه ای از به روز رسانی ها در درجه اول با هدف بهبود کیفیت خدمات و تجربه کاربر. از سوی استراتژیست های سئو، توجه به این تغییرات می تواند دشوار باشد. با این حال، تیم آژانس seoword ما ، بینش هایی در مورد اینکه صنعت بهینه سازی موتور جستجو در سال 2022 چگونه خواهد بود، ارائه می دهد.اگر می خواهید رشد سئوی وب سایت خود را آغاز کنید، با ما  و شهرام طاهری تماس بگیرید و بگویید.

انتهای پیام

مرتبط با : سئو ورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز