زیباترین فرش وینتج را از کجا بخریم ؟

اغلب افراد به خرید فرش دستباف علاقمندند؛ اما متاسفانه این فرش‌ها قیمت بسیار بالایی دارند. فرش وینتیج به دلیل ظاهر کهنه و جذابی که دارد، جایگزین بسیار خوبی برای فرش‌های گران قیمت دستباف است. فرش وینتیج یکی از انواع محبوب فرش ماشینی است که امروزه بسیاری از افراد و به خصوص جوانان ترجیح می‌دهند تا این مدل فرش را خریداری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فرش، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید فرش ماشینی باعث می‌شود تا در هنگام استفاده از آن نگرانی کمتری برای کثیفی یا آسیب‌دیدگی فرش داشت. به علاوه، اینگونه فرش‌ها را می‌توان در بازه زمانی بسیار کمتری نسبت به فرش دستباف تعویض کرد.

فرش‌ها یکی مهم‌ترین وسایل منزل هستند که زیبایی خانه را دوچندان می‌کنند. امروزه، در بین انواع مختلف فرش ماشینی، فرش وینتیج توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. اما خصوصیات فرش‌های وینتیج چیست و در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه داشت؟

آریاک سفر

سبک وینتیج ؛ مدرن و اصیل

فرش‌های طراحی شده به سبک وینتیج یکی از جدیدترین انواع فرش ماشینی است که با نام فرش کهنه‌نما نیز شناخته می‌شود. کلمه وینتیج در لغت به معنی مرغوب و وابسته بودن به دوران قدیمی است. سبک وینتیج از اوایل سال 1990 میلادی مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرار گرفت. در واقع، اغلب مردم پس از جنگ جهانی دوم برای بازسازی منازل‌شان، دست به خرید اشیاء قدیمی زدند و همین مسئله، موجب شد تا این سبک بسیار محبوب شود.

امروزه نیز بسیاری از مردم توان خرید فرش دستباف را ندارند؛ به همین دلیل، به نمونه‌های مشابه این فرش روی می‌آورند. فرش‌های وینتیج ظاهر مشابهی با فرش‌های دستباف و اصیل قدیمی دارد. بنابراین، یکی از ویژگی‌های مثبت فرش وینتیج این است که ظاهر آن به مرور زمان کهنه نخواهد شد.

به علاوه، از این نوع فرش می‌توان برای سبک‌های دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده کرد. البته بهتر است برای دکوراسیون‌های کلاسیک، رنگ‌های روشن این فرش خریداری شود تا سازگاری بهتری با فضای خانه داشته باشد.

در ادامه، نکاتی که باید در هنگام خرید فرش ماشینی وینتیج به آن توجه کرد توضیح داده می‌شود؛

نکته‌ همیشه مهم: جنس نخ

جنس الیاف به کار رفته در فرش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای خرید هر فرشی باید به آن توجه کرد. الیاف به کار رفته در فرش‌های وینتیج تفاوت چندانی با سایر فرش‌های ماشینی ندارد. به طور کلی، فرش‌های وینتیج با نخ‌های طبیعی یا مصنوعی بافته می‌شوند. در اغلب این فرش‌ها، الیاف اکریلیک به کار می‌رود که در واقع، نوعی نخ مصنوعی است. اینگونه الیاف به دلیل اینکه پرزدهی ندارند بسیار محبوب هستند. فرش‌های کهنه‌نمایی که با الیاف پلی استر بافته می‌شوند، ارزان تر از نخ اکریلیک هستند.

طرح و رنگ مناسب فرش وینتیج

بسیاری از افراد در هنگام خرید فرش ماشینی دچار سردرگمی می‌شوند؛ چرا که یکی از ویژگی‌های بارز این نوع فرش‌ها تنوع در طرح و رنگ است. فرش سبک وینتیج نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای اینکه جلوه این فرش‌ها در منزل چند برابر شود باید چند نکته را در نظر گرفت.

اول اینکه، رنگ و طرح فرش سبک وینتیج باید با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد. بهتر است برای منازل کوچک از طرح‌های ساده‌تر با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کرد.

این در حالی است که رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ‌تر باعث می‌شود تا فضای خانه‌های بزرگ، دلنشین‌تر به نظر برسد. البته، استفاده از فرش‌های ساده و روشن برای فضاهای بزرگ هیچ مانعی ندارد.

نکته بعدی این است که برای خرید فرش ماشینی و به خصوص فرش وینتیج بهتر است از قانون طلایی 10-30-60 استفاده شود. این قانون می‌گوید که 60 درصد از رنگ به عناصر غالب مانند فرش، مبلمان، رنگ دیوار و… تعلق می‌گیرد. 30 درصد نیز به رنگ‌های ثانویه یا مکمل اختصاص می‌یابد که می‌توان برای چند صندلی، یک دیوار و پرده‌ها از آن استفاده کرد. در نهایت، 10 درصد رنگ دکوراسیون نیز متعلق به وسایل جانبی مانند کوسن‌ها و لوازم دکوری است.

بهترین فرش وینتیج را از کجا بخریم؟

انواع مختلف فرش‌های ماشینی کلاسیک، مدرن، وینتیج، گل برجسته و… با کیفیت بسیار عالی و قیمت کارخانه در فروشگاه بزرگ ماهورمارکت موجود است. فرش‌های این مجموعه دارای علامت استاندارد بوده و با کیفیت فرش‌های صادراتی به تمامی مشتریان عرضه می‌شوند.

امکان خرید حضوری یا آنلاین، خرید به صورت نقد یا اقساط و ارسال رایگان به سراسر کشور از جمله مزایای خرید فرش از ماهورمارکت است. علاقمندان به خرید فرش می‌توانند به وبسایت mahoormarket.com مراجعه کرده و یا با شماره 02138437 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ماهور مارکت
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز