زمان پرداخت عیدی بازنشستگان مشخص شد؛ عیدی ناچیز در برابر تورم کمر شکن

بر اساس اعلام رئیس کانون بازنشستگی شهر تهران مسئولان سازمان تامین اجتماعی وعده داده‌اند که عیدی حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر بازنشستگان تحت پوشش این سازمان تا پایان بهمن ماه پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، هر سال عیدی بازنشستگان در بهمن ماه پرداخت می‌شود و امسال نیز مسئولان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پیگیری های کانون های بازنشستگی اعلام کرده‌اند عیدی تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود.

انتظار می رود عیدی بازنشستگان بعد از واریز حقوق آنها پرداخت شود. علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران نیز گفته است که بازنشستگان تامین اجتماعی در بهمن ماه در دو نوبت واریزی خواهند داشت که یک نوبت آن مربوط به حقوق و مستمری و نوبت بعدی مربوط به عیدی خواهد بود.

عیدی یک برج حقوق برای بازنشستگان با چه منطقی؟

تورم شدیدی که امسال بر بازارها خصوصا بازار کالاهای اساسی و معیشتی سایه انداخته ، مبلغ عیدی بازنشستگان را ناچیزتر از قبل کرده است. مبلغ عیدی برای بازنشستگان برخلاف کارگران که حقوق دو برج به عنوان عیدی آنها تعیین شده – بگذریم از این که بسیاری از کارفرمایان خصوصا در کارگاه‌های کوچک همان حقوق یک برج را به عنوان عیدی به کارگران خود می‌دهند یا حتی همان را هم نمی‌دهند! – به اندازه یک برج حداقل حقوق پایه است.

آریاک سفر

این درحالیست که مخارج و هزینه‌های خانوارهای بسیاری از بازنشستگان در ایام عید بسیار بیشتر از خانوارهای کارگران شاغل است چرا که فرزندان شاغل آنها هم معمولا در تعطیلات عید به سفره آنها اضافه می‌شوند.

طبق اظهارات فعالان کانون های بازنشستگی کشور، میانگین حقوق دریافتی حدود 65 درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حتی بعد از همسان سازی که امسال انجام شد همچنان بین 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان است. بر این اساس عیدی حدود 65 درصد بازنشستگان این سازمان در بهترین حالت 3 میلیون تومان خواهد بود که در برابر تورم کمرشکن کالاهای معیشتی رقمی بسیار ناچیز است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “زمان پرداخت عیدی بازنشستگان مشخص شد؛ عیدی ناچیز در برابر تورم کمر شکن

  1. یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگبر گفته:

    مگه نگفتند 2 میلیون تومن هم وام بلاعوض میدن؟؟؟ پس چی شد باز زدند زیرش؟؟؟

  2. یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگبر گفته:

    همه چیز به نفع بالا بگیرهاست! یعنی همیشه قانون رو طوری تنظیم میکنن که آونها بیشتر از همیشه سود ببرند و حداقلیها بیشتر تو سختی بیافتند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز