ریزش 120 هزار تومانی قیمت سکه ؛ واکنش معکوس دلار به فایل صوتی ظریف

لست سکند

فایل صوتی تقطیع شده ای که از وزیر خارجه کشورمان منتشر شد می توانست بازار ارز و سکه را دچار آشوب کند اما قیمت سکه امامی و دلار امروز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1400 برخلاف انتظار با کاهش مواجه شد.

به گزارش کاماپرس، امروز انتظار می رفت فایل صوتی لو رفته از سخنان ظریف وزیر خارجه کشورمان که حواشی و پشت پرده های زیادی در مورد برجام و امور سیاسی مهم دیگر فاش می کرد، پس لرزه هایی در بازار ارز و طلا ایجاد کند.

توقع اغلب معامله گران این بود که انتشار این فایل به سود طرفداران افزایش قیمت دلار تمام شود و دلار راه صعود در پیش بگیرد اما در عمل این اتفاق نیفتاد. به نظر می رسد انتظار کاهش نرخ ارز به حدی قدرتمند است که تنها خبر شکست مذاکرات وین می تواند این انتظار را سرکوب کند اما مذاکرات هم تا اینجا خوب پیش رفته است و بعید به نظر می رسد توافق دور از دسترس باشد.

مشکلی که بر سر راه نزول قیمت دلار قرار دارد در واقع فقط اعلام توافق جدید بین ایران و آمریکا نیست بلکه این است که با چنین توافقی چه حجم از منابع ارزی به صورت فوری آزاد می شود. سایه این ابهام همچنان بر سر بازار ارز خواهد ماند و نوسان های پیش رو را ایجاد خواهد کرد.

جزئیات قیمت سکه و دلار

راز آسمان پایتخت

امروز دلار در بازار غیررسمی ارز با ریزش 120 تومانی قیمت به ۲۳,۷۲۰ (بیست و سه هزار و هفتصد و بیست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۴ درصدی داشته است. دلار در روزهای اخیر چند بار تا مرز سقوط به کانال پایین تر رفته اما هر بار با اندکی نوسان خود را در کانال 23 هزار تومانی تثبیت کرده است.

نرخ یورو هم در بازار آزاد امروز با کاهش ۰.۶۴ درصدی، از ۲۸,۸۹۲ (بیست و هشت هزار و هشتصد و نود و دو ) تومان به ۲۸,۷۱۰ (بیست و هشت هزار و هفتصد و ده ) تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم امروز به 10,060,000 (ده میلیون و شصت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش حدود 120 هزار تومانی یعنی ۱.۲ درصدی داشته است. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز امروز با کاهش ۰.۸۶ درصدی، از ۱,۰۱۴,۹۰۰ (یک میلیون و چهارده هزار و نهصد ) تومان به ۱,۰۰۶,۳۰۰ (یک میلیون و شش هزار و سیصد ) تومان رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز