جدال خلبان جت جنگنده اف ۱۶ با هوش مصنوعی

ارتش ایالات متحده اخیرا یک مبارزه آزمایشی را میان یک جنگنده اف 16 تحت کنترل هوش مصنوعی و یک جنگنده تحت کنترل انسان به نمایش درآورد تا ببیند در جنگ واقعی میان ربات و انسان کدام یک برنده خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، ظهور هوش مصنوعی پیامدهای گسترده‌ای برای آینده نسل بشر دارد اما استفاده از آن در زمینه‌های نظامی شاید بزرگترین دلیل نگرانی ما باشد.

بیشتر بخوانید:

ارتش ایالات متحده پس از مانورهای دفاعی مختلف با جت‌های مجهز به هوش مصنوعی تصمیم گرفتند، این تکنولوژی را در مقابل توانایی‌های یک خلبان انسانی بسنجند.

راز آسمان پایتخت

این جنگنده اف ۱۶ در یک نبرد شبیه‌سازی شده در فاصله ۲ هزار فوتی از خلبان انسانی قرار گرفت تا واکنش آن به موقعیت بررسی شود.

الگوریتم هوش مصنوعی قادر است بلافاصله داده‌ها را تجزیه کرده و به سرعت به آن‌ها واکنش نشان دهد، بنابراین طبق پروتکل‌های ایمنی، از پیش امکان غیرفعال کردن هوش مصنوعی برای این جنگنده تعبیه شده بود.

با این همه طبق گفته نیروی هوایی این تکنولوژی برای ادامه کار، وابستگی به انسان نداشته و به راحتی اهداف خود را تحقق می‌بخشد.

خلبانان جنگنده‌های بزرگی همچون اف ۱۶ نیاز به سال‌ها آموزش و تجربه دارند، بنابراین در برخی موارد کمک گرفتن از هوش مصنوعی از به خطر انداختن جان این افراد جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز