رژه جنگنده ها و بمب افکن های استراتژیک روسیه بر فراز مسکو + فیلم

رژه نیروهای مسلح روسیه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم با مانور هلیکوپترها و هواپیماهای جنگنده های این کشور همراه بود و خلبانان جنگنده های سوخو 25 پرچم روسیه را بر فراز آسمان میدان سرخ ترسیم کردند.

به گزارش کاماپرس، مراسم سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم هر ساله با شکوه تمام در کشورهای پیروز در این جنگ از جمله روسیه برگزار می‌شود.این مراسم امسال در روسیه به دلیل شیوع همه گیری کرونا با تاخیر برگزار شد اما رژه هوایی چشمگیر انواع جنگنده ها ، هلیکوپترهای جنگی و پشتیبانی و بمب افکن های استراتژیک اتمی روسیه ، مشتاقان این رژه را راضی کرد.

رژه امسال نیروهای مسلح روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم بیشتر روی مانورهای هوایی و رژه هواپیماها و بالگردهای این کشور تمرکز داشت که علت این امر نیز شیوع کرونا و پیشگیری از تجمع نیروهای زمینی در رژه عنوان شده است.

جزئیات رژه هوایی بر فراز میدان سرخ مسکو

در این رژه به صورت سنتی ابتدا هلیکوپترها پرواز خود را در آسمان مسکو آغاز می‌کنند. بزرگترین هلیکوپتر ترابری در جهان ، Mi-26 و همچنین هلیکوپتر چند منظوره Mi-8AMTSh ، ترابری-جنگی Mi-35M ، شناسایی و ضربتی Ka-52 Alligator و Mi-28N معروف به ” شکارچی شب ” توسط تنها تیم نمایش هوایی هلیکوپتر روسیه ملقب ” عقاب طلایی ” در این رژه مورد استفاده قرار گرفتند.

آریاک سفر

در ادامه یک هواپیمای راداربر دور برد A-50U ، سه هواپیمای ترابری IL-76MD و سه بمب افکن دوربرد Tu-95MSو سپس چهار بمب افکن Tu-22M3 به رهبری ناو موشکی Tu-160 بر فراز میدان سرخ ظاهر می شوند. در پشت آنها ، یک تانکر IL-78 با یک بمب افکن دوربرد تو-160 روند سوخت گیری در آسمان را شبیه سازی کردند.

سپس، چهار جنگنده شکاری MiG-31K با موشک های مافوق صوت موسوم به “خنجر” و چهار جنگنده چند منظوره Su-57 نسل پنجم در آسمان مسکو به پرواز در آمدند.پس از آن “اسکادران هوایی تاکتیکی” شامل ده جنگنده که گروهی از جمله بمب افکن های Su-34 ، جنگنده های Su-30SM و Su-35S بودند مشاهده شدند.

تیم های آکروجت “شوالیه های روسی” و “سوئیفت” با پنج جنگنده Su-30SM و چهار فروند MiG-29 با سرعتی در حدود 550 کیلومتر در ساعت تاکتیک هوایی “الماس کوبایی” را به نمایش گذاشتند.

در خاتمه شش هواپیمای جنگنده Su-25 با استفاده از تجهیزات دودزا پرچم روسیه را در آسمان مسکو ترسیم کرده و رژه هوایی را به اتمام رساندند.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “رژه جنگنده ها و بمب افکن های استراتژیک روسیه بر فراز مسکو + فیلم

  1. سامان گفته:

    درود خداوند به برادران همپیمان روس ،ما به شما افتخار می کنیم و از داشتن چنین برادرانی به خود می‌بالیم ،همانا خداوند وعده پیروزی کمونیست ها را در قرآن داده مگر که ما شما اینقدر مینازیم و همرزم شما شدیم؟

  2. ناشناس گفته:

    روسها غارتگرانی بیش نیستند.در دو جنگ جهانی روسها ایران را غارت کردند.به زنان بی گناه آلمانی تجاوز کردند.جالبه شما با خوشحالی رژه نکبت بار آنها را چاپ میکنبد.درود بر هیتلر بزرگ.

  3. سعید گفته:

    آقای سامان بهتر است بدانیدمردم روس و سایر ملت های تحت تسلط شوروی کمونیستی هیچگاه کمونیست نشدند حکومت کمونیستی و کشور شوروی همگام و همزمان بیست و چندسال قبل فرو پاشید و اینک نه مردم روس کمونیست هستند نه حکومت کمونیستی است اگر فقط این مطلب را به خاطر بسپاری بقیه افکار و گفتارت فرق خواهد کرد

    • ناشناس گفته:

      نیروهای هوایی و دریایی روسیه هیچگاه توانایی عرض اندام در برابر نیروهای هوایی و دریایی امریکا نداشته و ندارد.
      تعداد هواپیما(از هر نوع) و کشتی و ناوها هواپیمابر و جنگی روسیه اصلا قابل قیاس با تعداد آن در نیروهای ارتشی امریکا نمی باشد.
      به عنوان یک نمونه شاخص، بیان اینکه تعداد ناوهای هواپیمابر اتمی امریکا که ۲ رقمی است در برابر تنها ناو هواپیمابر عملیاتی روسیه طبیعتا عرصه ای برای عرض اندام روسیه باقی نمیگذارد.
      تعدد نفرات زمینی و موشکهای بالستیک و تانکهای روسیه هم که می تواند نقاط قوت آن کشور باشند، به احتمال زیاد اسیر تکنولوژی برتر امریکایی خواهد شد!
      در یک تحلیل نظامی نیز که چندی قبل انجام شده بود، در صورت بروز جنگ میان دو جناحی که یک جناح آن اتحاد روسیه و چین و جناح دیگر امریکا و هند می باشند، به لحاظ تاکتیکی و لجستیک و تجهیزات برنده چنین جنگی امریکا و هند پیش بینی گردید.
      از نقطه نظر سیاسی و تاریخی نیز روسیه در قالب هر دو نظام حکومتی خود(تزاری- پوتینی) همیشه خواستار تضعیف ایران و پایمال کردن حقوق آن بوده است و شاید در دوران کمونیستی به سبب وجود فضای جنگ سرد و تلاشهای ضعیف شاه به بهره برداری مقطعی از آن فضا، اندکی تمایل به احترام به حقوق ایران بوده باشد!

  4. ^ گفته:

    درورد بر ارتش همپیمان به زودی در این همکاری قدرت برتر نظامی جهان خواهیم شد قدرتی جاری در تمام ابعاد راهبردی وشبکه ای و عملیاتی ومیدانی با شماتیک سیستمی فرای ذهن ودرک مزدوران قدرت غربی که خود را ستکان داران قدرتی محسباتی میداند ولی ما با این راهبرد با پله کردن بیسیک کدنشانهای این قدرت پوچ اورا سکوی برای دفع خودش در ابعاد فراتر از دید وذهنش خواهیم کرد که تمام این تحقق با درایت حکومت جمهوری اسلامی محقق میشود زیرا توانش را برای تمام ساختارسازی در میان گذاشته وبا پیمان همتای روسی خود این قدرت را به کمال میرسانیم به فضل وامید خداوند یکتا و همپیمانی جوانان ایرانی در حفظ حریم وامنیت حکومت وسرزمینمان درپناه حق باشند تمام اجزای این امنیت وپایداری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز