رونمایی مرسدس بنز از نسل جدید مینی ام پی وی سری تی

خودرو- کاماپرس

با پیشرفت صنعت خودروسازی، ون‌های متنوعی توسط شرکت‌های مختلف خودروسازی روانه بازار شده‌اند. این امر مقایسه خودروها را به یکی از سخت‌ترین مراحل در انتخاب و خرید خودرو بدل کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت مرسدس ‌بنز اخیراً از کلاس T خودروهای خود رونمایی کرده است. این مدل از خودروهای شرکت مرسدس در واقع ون‌ کوچک کاملاً جدیدی است که به‌راحتی توانایی رقابت با خودروهای شرکت‌های رنو و فولکس‌واگن را دارد.

آیا مرسدس کلاس T، یک ون تجاری است؟

خودرو- کاماپرس

اگرچه این مدل از خودروهای شرکت مرسدس ‌بنز شبیه ون تجاری است اما این خودرو برای استفاده تجاری در نظر گرفته نشده است. شرکت مرسدس ‌بنز در این باره عنوان کرده که این مدل برای خانواده‌ها تهیه شده است.

آریاک سفر

ابعاد این مدل از خودروهای مرسدس ‌بنز ( 4498mm x 1859mm x 1811mm) منعکس‌کننده این واقعیت است که این خودرو در زمره ون‌های کوچک خصوصی قرار می‌گیرد و یک ون تجاری نیست.

بیشتر بخوانید:

مرسدس گستره وسیعی از امکانات کاربردی را برای این مدل از خودروهای خود طراحی و تعبیه کرده است. به‌عنوان مثال هر چهار صندلی سرنشین (از جمله صندلی جلو) مناسب کودکان هستند. علاوه بر این دو صندلی عقب مجهز به نقاط ISOFIX (استاندار جهانی برای نقاط اتصال صندلی ایمنی کودک) نیز هستند.

خودرو- کاماپرس

علی‌رغم اینکه این مدل از خودروهای مرسدس دارای ۵ صندلی است ولی به گفته شرکت مرسدس یک مدل شاسی‌بلند و حداکثر هفت صندلی از این خودرو در حال ساخت است که در آینده شاهد حضور آن خواهیم بود.

در این خودرو برای تسهیل بارگیری یا تخلیه اقلام و کالاها آستانه بار فقط ۵۶۱ میلی‌متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته است. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۵۲0 لیتر است که البته با تا شدن صندلی‌های عقب این حجم به ۲۱۲۷ لیتر می‌رسد.

ظاهر و طراحی زیبا

طراحی منحصربه‌فرد این خودرو نشان‌دهنده هدف آن به‌عنوان یک ون ممتاز برای استفاده شخصی است.

این خودرو فوق‌العاده همراه جلوپنجره‌هایی که از کروم در ساخت آنها استفاده شده، محفظه‌های آینه‌های بغل همرنگ بدنه و قوس چرخ‌هایی که از حد نرمال گشادتر هستند عرضه می‌شود. در زیر این قوس چرخ‌ها رینگ‌های آلیاژی سبک ۱۶ اینچی و همچنین رینگ‌های ۱۷ اینچی به‌عنوان یک آپشن تعبیه شده است.

خودروهای T Class در ۱۰ رنگ مختلف عرضه خواهد شد که شامل رنگ‌های متالیکِ زردِ لیمونیتی و متالیکِ قرمزِ روبیلت می باشند.

امکانات رفاهی مفید

شرکت مرسدس‌بنز اذعان کرده که جدا از استایل فوق‌العاده این خودرو امکانات رفاهی این مدل از خودروهایش با مدل‌های بی‌نظیر کامپکت این برند برابری می‌کند.

در داخل خودرو رانندگان سیستم MBUX(سیستم اطلاعات و سرگرمی) را روی یک صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی، فرمان چندمنظوره و یک دسته ابزار با صفحه‌نمایش رنگی ۵.۶ اینچی خواهند دید.

این مدل از خودروهای مرسدس‌بنز دارای مجموعه کاملی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز هستند. همچنین رانندگان در این مدل از خودروهای مرسدس از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم هشدار خستگی، دستیار حفظ مسیر فعال و کمک نقاط کور برخوردار خواهند شد.

این خودرو همچنین دارای ۷ کیسه هوا از جمله کیسه هوای مرکزی بین راننده و سرنشین جلو (که در برخوردهای جانبی باز می‌شود) می‌باشد.

موتور باکیفیت

از لحاظ موتور پلتفرم ون طوری طراحی شده است که هم موتورهای احتراقی و هم موتورهای الکتریکی باتری را در خود جای دهد. به این ترتیب یک نوع موتور الکتریکی خالص به نام EQT در نهایت به دو ون الکتریکی دیگر مرسدس‌بنز یعنی EQV و eSrinter اضافه خواهد شد.

در حال حاضر قوی‌ترین نوع  T180 است که دارای موتور۱.۳ لیتری بنزینی توربو شارژ است که کمی بیش از ۱۲۹ اسب بخار قدرت دارد و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که بی‌نظیر است.

 

مرتبط با : مرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز