رونمایی مرسدس بنز از مدل مفهومی خودروی الهام گرفته‌شده از آواتار

آواتار

شرکت خودروسازی مرسدس بنز از مدل مفهمومی خودروی بسیار پیشرفته‌ای رونمایی کرده است که با الهام از خودروهای به نمایش درآمده در فیلم آواتار طراحی‌شده است.

به گزارش کاما پرس به نقل از سی ان ان ، مدل مفهومی این خودرو در نمایشگاه بین المللی سی.ای.اس که نمایشگاه فناوری الکترونیک است به نمایش درآمده است. عمده فعالیت این نمایشگاه عرضه نوآوری‌ها درزمینهٔ تکنولوژی ست. این نمایشگاه در ژانویه هرسال شروع به کار می‌کند و محل کنونی آن در لاس‌وگاس ایالت نوادا در آمریکا قرار دارد.
این نمایشگاه بازدید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد. امسال در این نمایشگاه کمپانی مرسدس بنز از یک خودروی کانسپت(مفهومی) با الهام از فیلم آواتار پرده‌برداری کرد. این ماشین بدون فرمان، صندلی‌های چرم گیاهی ویک باتری قابل بازیافت دارد و چرخ‌های ماشین راننده را از ضربان قلب و تنفسش تشخیص می‌دهند. هرچند که ممکن است این ماشین وارد بازار نشود اما یکی از هوشمندترین کانسپت هایی است که در این نمایشگاه عرضه شد. در ادامه برخی از ویژگی‌های این ماشین را معرفی می‌کنیم. هیچ شکی نیست که این محصول یک ماشین عجیب‌وغریب است. به گفته کمپانی مرسدس بنز ایده اولیه این ماشین با طراحی ساختار داخل به خارج شروع شد که قسمت داخلی و خارجی ماشین را باهم ترکیب کرد. ساختار کلی این ماشین نمای یکجا صابونی است با دو نشان روشن و چراغ‌های روشن در چرخ‌ها.ماشین هیچ دری ندارد و قسمت پشتی آن 33 فلپ بیونیک متحرک چندجهته دارد که طوری ساخته‌شده‌اند تا خودرو شبیه یک موجود خزنده به نظر برسد. کاملا مشخص نیست که چطور، اما این‌ها برای تأمین انرژی چرخ‌ها در نظر گرفته‌شده‌اند و ضمنا قرار است چشم‌اندازی باورنکردنی از دنیای بیرون برای راننده و مسافران آن فراهم کنند. این تصویر بر روی نمایشگر بزرگی در جلوی ماشین نشان داده می‌شوند که طرحی مثلثی دارد. به گفته مرسدس بنز وقتی‌که در این ماشین می‌نشینید، ماشین نبض شمارا تشخیص می‌دهد و نفس کشیدن شمارا می‌تواند حس کند. این اتصال بیومتریک نشان می‌دهد که این ماشین می‌خواهد مسافران و خودرو را با یک نوع ارگانیسم همزیستی ادغام کند. پد کنترل نبض روی کنسول، یعنی جایی است که شما با ورود به ماشین دست خود را روی آن تکیه می‌دهد و همچنین جایی است که شما با آن تمام فعالیت‌های اصلی ماشین را کنترل می‌کنید. وقتی‌که شما دست خود را بلند می‌کنید، یک صفحه‌نمایش بر روی کف دست شما نشان داده می‌شود که با آن می‌توانید جهان پاندورا( اشاره به فیلم اواتار) را از جهات مختلف بررسی کنید.

 

آریاک سفر

 

مرتبط با : مرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز