رونمایی از هواپیمای هایپرسونیک کنکورد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طرح ساخت اولین جت مسافربری مافوق صوت کنکورد وارد فاز تولید شده است. غول هوافضای ایتالیا، یعنی شرکت لئوناردو، بخشی از بدنه هواپیمای جدید خود را خواهد ساخت. بدین ترتیب، نسل جدید هواپیماهای کنکورد در راه است.

به گزارش کاماپرس، وظیفه ساخت‌ها بال‌ها به عهده شرکت اسپانیایی Aernnova و دم هواپیما را هم شرکت اسپانیایی دیگری به نام Aciturri طراحی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

انتظار می‌رود جت‌های مافوق صوت تا سال 2029 به بهره‌برداری برسند. آخرین هواپیمایی که شرکت فناوری بوم می‌خواهد بسازد، بوم اورچر نام دارد که محصول مشترک بریتانیا و فرانسه بود. بوم اورچر به «پسر کنکورد» شهرت دارد.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است که آخرین پرواز کنکورد در سال 2003 انجام شد. این هوایپمای ماحصل پروژه انگلیسی-فرانسوی پس از یک تصادف مرگبار در فرودگاه شارل دوگل در ژوئیه 2000 که منجر به کشته شدن 113 نفر شد، متوقف شد.

شرکت فناوری بوم امیدوار است با نسل جدید هواپیماهای کنکورد بتواند زمان سفر بین لندن و نیویورک را از شش ساعت و نیم به سه ساعت و نیم کاهش دهد. همچنین، با نسل جدید کنکورد یک پرواز بین لندن و میامی نیز از حدود 9 ساعت و نیم به کمتر از پنج ساعت کاهش می‌یابد.

این جت‌ها از سوخت هوانوردی پایدار استفاده می‌کنند که از نظر زیست محیطی هم هیچ‌گونه آلودگی ندارد، چون این نوع سوخت از زباله‌های زیستی تهیه می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های هواپیماهای نسل جدید کنکورد می‌توان به صندلی‌های راحت بیزینس کلاس، وای فای داخلی و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد.

با این حال، امروزه سوخت هوانوردی پایدار بسیار کمی تولید می‌شود و رقابت شدیدی برای آن وجود دارد و خودروسازان نیز قصد دارند از آن برای فعال کردن موتورهای احتراقی پس از ممنوعیت استفاده از سوخت بنزین و دیزل در جاده‌ها استفاده کنند.

سوخت هوانوردی پایدار از هیدروژن سبز تولید شده با استفاده از انرژی تجدیدپذیر ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل شرکت فناوری بوم طی مصاحبه‌ای گفت: «چشم انداز نهایی ما این است که آینده‌ای را ایجاد کنیم که در آن افراد بیشتری بتوانند با هواپیما سفر کنند. ما همین‌طور می‌خواهیم اثراث زیست محیطی سوخت هواپیماها را کاهش دهیم.»

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “رونمایی از هواپیمای هایپرسونیک کنکورد

  1. محمد گفته:

    خدایی اونا تفکر چه چیزهایی هستند، ما تو فکر این هستیم که با اتوبوس بریم مسافرت از هواپیما زودتر میرسه.

  2. توران گفته:

    هیچ کدام پراید خودمون نمیشه چند سال بعد هم هایپر سونیکش به نام پرایدو زده میشه تمام وطنم پاره شد تنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز