رونمایی از لوکس ترین خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQS (فیلم)

بنز EQS
لست سکند

مرسدس بنز به تازگی از مدل EQS 2022 خود که لوکس ترین خودروی الکتریکی این شرکت است رونمایی کرد، که به گفته مدیران آن شروع جدیدی را برای این خودروساز آلمانی رقم می زند. بنز معتقد است که سدان جدید EQS با رقابت در میان محصولات پرچمدار تسلا و تعداد فزاینده ای از خودروسازان نوپا و قدیمی، انقلابی را در بخش خودروهای الکتریکی پیشرفته ایجاد خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، طبق بیانیه مطبوعاتی 63 صفحه ای منتشر شده توسط مرسدس بنز، این اتومبیل الکتریکی فوق پیشرفته با آغاز فروش در پاییز سال جاری میلادی، به بخشی از خانواده بزرگ خودروهای کلاس S تبدیل خواهد شد. اولا کالنیوس، مدیر عامل مرسدس بنز و دایملر، در این بیانیه ابراز داشته است: “مدل EQS طوری طراحی شده است که حتی از انتظارات سخت پسندترین مشتریان ما نیز فراتر رود. این دقیقاً همان کاری است که یک خودروی مرسدس بنز باید انجام دهد تا لیاقت یدک کشیدن حرف “S” در کنار نام خود را داشته باشد. زیرا ما به سادگی چنین حرفی را در کنار نام محصولات خود قرار نمی دهیم”.

بنز EQS

طراحی مرسدس بنز EQS

از همه قابل توجه تر، فضای داخلی این خودرو است که بیشتر شبیه به کابین خلبان یک سفینه فضایی طراحی شده است. تقریباً در تمام عرض داشبورد سه صفحه نمایش بزرگ تعبیه شده که توسط یک سطح شیشه ای منحنی 56 اینچی محافظت می شود.

این غول خودروساز آلمانی قیمت مرسدس بنز EQS را اعلام نکرده است، اما کارشناسان صنعت خودروسازی انتظار دارند که قیمت آن به راحتی از مرز 100000 دلار عبور کند. قیمت مدل های 2021 مرسدس بنز کلاس S از 94،000 دلار تا 160،000 دلار شروع می شوند و مدل های Mercedes-Maybach S ممکن است بیش از رقم 200،000 دلار باشند. رقیب جدی مرسدس بنز یعنی Model S Plaid شرکت تسلا بین 79،990 تا 149،990 دلار قیمت دارد.

راز آسمان پایتخت

بنز EQS

نمای بیرونی مرسدس بنز EQS با دیگر همرده های سنتی کلاس S بنز مطابقت دارد، اما طراحی قسمت جلوی خودرو کمی تهاجمی تر شده است. نسخه ویژه One که توسط این شرکت رونمایی شد از یک طرح دو رنگ مشکی و نقره ای در کل بدنه خودرو استفاده می کند.

EQS اولین خودروی الکتریکی در پلت فرم جدید مرسدس بنز است. این مدل همچنین به نسل جدیدی از باتری ها با مصرف انرژی قابل توجه بالاتری مجهز شده است که هدف آن افزایش برد مسافت با یک بار شارژ است. انتظار می رود مدل های اولیه این خودرو حداکثر 516 اسب بخار قدرت، 828 نیوتن متر گشتاور و قابلیت پیمایش حدود 770 کیلومتر را داشته باشند.

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز