رونمایی از رقیب تسلا مدل 3 با برد 100 کیلومتر

استارتاپ چینی نیو ، ضمن رونمایی از جدیدترین خودروی برقی خود، از فروش خودروهای این شرکت در 25 کشور جهان تا سال 2025 خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار جهانی خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از بی بی سی، کمپانی نیو که از ابتدا با هدف تولید و توسعه خودروهای الکتریکی خودران تاسیس شد، از اوایل تاسیس تا امروز، نزدیک به 81 هزار خودرو را به فروش رسانده و به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده بتواند به رقیب خوبی برای شرکت‌هایی چون تسلا تبدیل شود.

ویدیوهای داغ خودرویی:

آریاک سفر

گروه خودروسازی نیو در هفته گذشته از آخرین ماشین برقی خود با نام ای تی 5 که یک شاسی بلند تقریبا متوسط با قیمت حدود 5 هزار دلار است، رونمایی کرد. بنا بر مشخصات اعلام شده از سوی شرکت نیو، این خودرو که قوی‌ترین مدل این برند است، توانایی پیمودن هزار کیلومتر را با هر بار شارژ دارد.

همچنین با توجه به اظهارات این شرکت، به نظر می‌رسد نیو با تولید این خودرو در رنگ‌ها و آپشن‌های جذاب و متعدد، بیشتر جوانان و به ویژه زنان را مخاطب خرید این محصول قرار داده است.

در حال حاضر بسیاری از افراد نیو ای تی 5(ET5) را یک رقیب جدی برای تسلا مدل 3 می‌دانند.

ET5 چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودروی جدید شرکت نیو به یک باتری 75، 100 یا 150 کیلووات ساعتی مجهز شده که نیروی کافی برای حرکت ماشین از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 4.3 ثانیه را فراهم می‌کند.

یک خبر جذاب برای علاقمندان به دنیای خودرو و فناوری، تجهیز ای تی 5 به یک عینک واقعیت مجازی است که به رانندگان امکان مشاهده اطلاعات ماشین بر روی آن را می‌دهد. همچنین این خودرو به چند حسگر فراصوت، یازده دوربین و یک رادار لیزری مجهز شده که بصورت پیوسته اطراف ماشین را رصد می‌کند و در آینده با به روز شدن آن امکان خودران شدن ای تی 5 را فراهم می‌کند.

قسمت‌های زیادی از فضای داخلی کابین نیو ET5 از مواد بازیافتی ساخته شده است

این خودرو دارای طراحی داخلی جذاب با یک صفحه نمایش لمسی 12.8 اینچی است. از دیگر امکانات این خودرو تجهیز آن به سقف سانروف پانوراما و همچنین یک دستیار بسیارصوتی بسیار جذاب به نام Nomi است.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی رسمی خود بیان بیان داشته که شاسی بلند بزرگ‌تر آن یعنی ET7 تا سال 2022 در چند بازار اروپایی مانند آلمان و نروژ به فروش خواهد رسید. اما ظاهرا شرکت نیو جاه طلبی‌های بسیار بزرگتری دارد و اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2025 خودروهای خود را در بیش از 25 کشور جهان عرضه کند.

همچنین دو کمپانی مجلل چینی اکس پنگ و زیکر هم از جمله رقبای نیو محسوب می‌شوند که قصد فروش محصولات خود در خارج از چین را دارند.

مرتبط با : نیونیو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز