روندهای تاثیرگذار در توزیع مرسولات تجارت الکترونیک

پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، تجارت الکترونیک رونق چشمگیری پیدا کرد. حالا به نظر می‌رسد با فروکش کردن تب و تاب این بیماری در کشور، همچنان فعالیت‌های این حوزه به سمت پیشرفت و گسترش قدم برمیدارد. همزمان با این تحولات، استراتژی‌های حمل و نقل مرسولات نیز باید به‌روزتر و کارآمدتر شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تجارت الکترونیک در واقع به هر فعالیت تجاری‌ای گفته می‌شود که از طریق اینترنت و شبکه‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها معمولاً شامل فرآیند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات است. در ادامه، روندهایی که در توزیع مرسولات تجارت الکترونیک اثرگذار هستند، معرفی خواهند شد.

انعطاف‌پذیری در تحویل

تا مدت طولاتی، مهم‌ترین اصل در فرآیند حمل و نقل مرسولات، تحویل و توزیع سریع و رایگان بود. فعالان تجارت الکترونیک باید کاملاً شفاف، تحویل رایگان و زمان فوری تحویل مرسوله را به مشتری اعلام می‌کردند. اما پس از همه‌گیری کرونا تغییراتی در این اصل ایجاد شد و انعطاف‌پذیری اهمیت زیادی پیدا کرد. حالا به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان انتظار دارند که بتوانند مکان و زمان دریافت مرسوله خود را انتخاب کنند و پرداخت هزینه بیشتر دیگر اهمیت چندانی ندارد.

راز آسمان پایتخت

تجارت چند کاناله

فعالان حوزه تجارت الکترونیک دیگر نباید صرفاً به فروش آنلاین اکتفا کنند. در سال 2021 میلادی، یکی از مسائل بسیار مهم برای خرده‌فروشان، کاهش شکاف بین فروش آفلاین و آنلاین بود. آنها باید بتوانند هر دو کانال فروش را به خوبی مدیریت کنند تا بتوانند در این عرصه، اعتبار برند خود را بالا ببرند.

پردازش و لجستیک

از سال 2021 میلادی تاکنون از ابزارهای دیجیتال و ردیابی‌ بلاک چین استفاده بیشتری شده است. این روش‌ها موجب افزایش سرعت و کارایی در فرآیند آماده‌سازی و توزیع مرسولات شد. در این زمان، شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی برنده میدان بودند که تنها به یک روش و یک شرکت پستی اکتفا نکردند.

تحویل سبز و پایدار

برای دومین سال متوالی، آمارها نشان‌ها می‌دهد که مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید محصولات سازگار با محیط زیست پیدا کرده‌اند. این توجه موجب شده تا توزیع و تحویل سبز و پایدار نیز مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. به همین دلیل، امروزه شرکت‌‌‌‌های پستی پیشرو به دنبال راه‌حل‌های بهتر برای کاهش انتشار CO2 هستند و از مواد قابل بازیافت در بسته‌بندی‌های خود استفاده می‌کنند.

بازارچه‌های آنلاین

امروزه دیگر دنیای تجارت الکترونیک مختص بازیگران کوچک و منفرد نیست؛ بلکه بیش از گذشته بزرگ‌تر شده است. تحقیقات نشان داده است که حضور در یک یا چند بازار تجارت الکترونیک برای بهبود عملکرد کسب و کارها منطقی است. به طوری که حدود نیمی از کل خریدهای تجارت الکترونیک در سال گذشته در بازارهای آنلاین انجام شده است.

کلام پایانی: در تجارت الکترونیک خلاق باشید!

واقعیت این است که تغییرات حوزه فناوری و تجارت الکترونیک با سرعت زیاد در حال انجام است. در چنین شرایطی، کسب و کارهایی که توانایی مدیریت و سازگاری بهتری داشته باشند، موفق‌تر خواهند بود. شبکه‌های توزیع در این زمینه می‌توانند نقش بسیار حیاتی داشته باشند.

استفاده از خدمات پستی پیشرفته اولین هاب پستی ایران، یعنی پستکس، یک راه حل عالی برای جلب رضایت بیشتر مشتریان است. این مجموعه، انواع خدمات پستی را به صورت آنلاین و درب تا درب به کسب و کارها و مشتریان ارائه می‌کند. ضمناً امکان استفاده از خدمات پستکس از طریق اپلیکیشن آپ، آچاره، هایپر جت و یا اپلیکیشن و سایت پستکس در هر نقطه از ایران وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز